hoe zit het ook alweer met de tijd van doorslapen.
als ik juul om 2300 wakker maak voor de voeding komt ze standaard om 3.00 om te eten.
maar als ik haar om 21.00 voed dan slaapt ze door.
maar zometeen als ik moet werken dan is haar ritme anders en zit ze op 19.00 uur mag ze dan al vanaf 19 00 tot de volgende morgen doorslapen.
ze is nu 12 weken en ze weegt ongeveer 5500 gram
of het al mag geen idee maar hier nog 1 die elke avond voor wij gaan slapen nog een fles krijgt anders snachts komt …
bij ons zeggen ze op het CB dat klokje rond slapen pas mag vanaf dat ze 6 kilo zijn. Noortje is nu ruim 4 maanden en nog geen 6 kilo, officieel mag ze dus nog geen klokje rond slapen zonder voeding. De laatste voeding krijgt ze nu meestal rond 20:30/21:30 uur (daarvoor moet ik haar wel meestal wakker maken). Ze komt dan 's ochtends rond 6:30/7:30 weer. Noortje krijgt trouwens 4 flessen op een dag. Daar zit 4,5 a 5 uur tussen.
Maar toen Noortje 2 maanden was mocht ze volgens mij maar 8 uur doorslapen ofzo. Maar goed, overal geven ze weer andere adviezen. Waarom anders niet even bellen tijdens het bel uurtje van het CB?
Maar slaapt jouw kindje dan al door als ze de laatste fles om 19:00 uur krijgen?
heeft ze laatst een paar keer gedaan,
maar vannacht bv weer niet
Mijn persoonlijke mening, als je kindje goed eet en goed aankomt qua gewicht, dan zou ik het lekker door laten slapen!
Is je kindje te licht, ziek en heeft het door zijn ziekte echt de laatste avondvoeding nodig, dan is het een ander verhaal. Maar zoals ik het nu lees, lekker door laten slapen.
ze groeit heel goed, dus daarom dacht ik al dat het wel mocht
Ik zou er ook lekker door laten slapen.
Goed opletten of ze in de ochtend niet suf/minder allert wakker wordt.
Als dat prima gaat zou ik het lekker doen.
Mijn zoon sliep met 4 wkn al het klokje rond en die liet ik ook lekker liggen.
@meisje1974 wrote:
bij ons zeggen ze op het CB dat klokje rond slapen pas mag vanaf dat ze 6 kilo zijn. Noortje is nu ruim 4 maanden en nog geen 6 kilo, officieel mag ze dus nog geen klokje rond slapen zonder voeding. De laatste voeding krijgt ze nu meestal rond 20:30/21:30 uur (daarvoor moet ik haar wel meestal wakker maken). Ze komt dan 's ochtends rond 6:30/7:30 weer. Noortje krijgt trouwens 4 flessen op een dag. Daar zit 4,5 a 5 uur tussen.
Maar toen Noortje 2 maanden was mocht ze volgens mij maar 8 uur doorslapen ofzo. Maar goed, overal geven ze weer andere adviezen. Waarom anders niet even bellen tijdens het bel uurtje van het CB?
Maar slaapt jouw kindje dan al door als ze de laatste fles om 19:00 uur krijgen?
Dat advies heb ik nog nooit gehoord? Ook niet van de kinderarts.
Wat is hun idee/ visie hier achter?..
Gelukkig maar dat het advies hier niet geven wordt want mijn zoon was met 11 mnd nog steeds geen 6 kilo
Dragon, het kan te maken hebben met de bloedsuikerspiegel. Die kan 's ochtends te laat zijn als je de laatste voeding niet geeft. Althans, dan meen ik vernomen te hebben van het cb destijds.
zolang ze goed groeit en goed helder is overdag zou ik haar gewoon laten slapen
@Debbie & Lana wrote:
Dragon, het kan te maken hebben met de bloedsuikerspiegel. Die kan 's ochtends te laat zijn als je de laatste voeding niet geeft. Althans, dan meen ik vernomen te hebben van het cb destijds.
en dat kon weer slecht zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes en zo vertelden ze hier…
maar die van mij houden van eten dus klokje rond slapen zal nog wel ff duren
Zie je, heb ik toch nog iéts onthouden van wat het cb zei, niet alles, maar goed :mrgreen:
@Debbie & Lana wrote:
Dat ken ik ja vandaar mijjn advies in mijn eerste post maar niet dat dat tot 6 kilo wordt geadviseerd.
Advies wordt gegeven bij pasgeboren baby’s voor de eerste 4 Ã 8 weken ook een beetje afhankelijk van het geboorte gewicht.
Ik heb zowel op de kraam/verlos als kinderafdeling gewerkt maar het advies tot 6 kilo was mij nog niet bekend.
Vandaar mijn vraag waarom tot 6 kilo? Het kan namelijk soms heel lang duren voordat dat gewicht bereikt is.
Zo rond 3 maanden is 5 voedingen volgens mij wel genoeg als ze verder geod groeien en allert zijn enzo.
Mijn meisje is nu net 3 maanden en ging de late avondvoeding ook al over slaan. Die ben ik toch maar weer gaan geven, vond het toch nog wat vrieg (weet niet wat ze weegt overigens maar ze is wel dik )