Doorslapen

Mijn jongste is 10 maanden. Met 6 maanden was ze meteen een goede eter. Brood, fruit en avondeten, alles eet ze met smaak op.

Daarnaast voed ik haar op verzoek. Meestal komt dat overdag neer op 5 soms 4 voedingen.



Ze gaat om half 8 naar bed voor de nacht en staat op om half 7. Als ze naar bed gaat en opstaat krijgt ze een voeding (die heb ik bij het aantal van 5 meegerekend). Maar tussendoor komt ze nog steeds 3 keer.

Ik had verwacht dat ze vanaf dat ze goed ging eten, ze de nachtvoedingen niet meer nodig zou hebben en eentje voor eentje zou laten vallen. Dat is dus niet gebeurt.



Nu begin ik me af te vragen of ze in een ritme zit en het dus gewoon gewoonte is geworden voor haar :think: . Of zou het kunnen dat ze ze nog steeds echt nodig heeft :think: .

Wie weet hier meer van af en kan me vertellen of het mogelijk is dat het een patroon is geworden?

Van de week wilden we proberen om de eerste voeding nadat ze naar bed gegaan was over te slaan. Troosten, maar niet voeden. Wat resulteerde dat ze na 5 minuten zo boos was, dat ze had overgegeven :frowning: .



Ik voed haar nog steeds met liefde maar de nachtvoedingen beginnen mij op te breken. Ik kom na de voedingen moeilijk in slaap en als ik eindelijk slaap komt ze voor de volgende :zzz: .

Voordat er tips komen om mijn man een flesje te laten geven, dat is geen optie. Ik kan moeilijk kolven, heb alle tips lang uitgeprobeerd. Maar moet 3/4 keer kolven voor 1 flesje. Dat is niet te doen. En omdat mijn dochtertje eczeem heeft wil ik geen kv geven, maar zolang mogelijk bv.

Minnie, volgens mij krijgt ze meer dan genoeg aan eten binnen en zou ze het dus niet meer nodig hebben en is het dus inderdaad een kwestie van afwennen. Al is overgeven van boosheid natuurlijk wel hartverscheurend. Toch denk ik wel dat als je volhoudt ze met een weekje aan het niet meer 's nachts gevoed worden gewend is en jij dus ook weer aan je slaap toe komt :-* . Waarschijnlijk ben ik één van de weinigen die dit hier zal zeggen :shifty: , omdat ik weet dat de meeste vrouwen dit bij borstvoeding en voeden op verzoek vinden horen. Ik geef ook bv, maar heb dit altijd op schema gedaan en Amayra krijgt nu nog 2 keer op een dag ('s ochtends na het opstaan en 's avonds voor het slapen gaan), dit gaat perfect, verder drinkt ze water en ze eet erg goed.

hey minnie.

ik heb dan wel geen bv gegven, maar wij hadden een beetje hetzelfde probleem maar dan met kv.

Wij zijn eerst overgestapt om haar een flesjesap te geven als ze begon te huilen (lees krijsen) van de honger. DIt leek ze goed te “pikken” en sliep daarna weer gewoon verder. Hebben de inhoud van het sapflesje steeds wat minder gemaakt tot ze de hele nacht doorsliep.

Het waren een paar lastige dagen, maar die zijn het nu dubbel en dwars waard!



succes ermee@

Hier precies hetzelfde probleem, dus ik lees even mee :wink:

Minnie, ik ga mee met EJ. Denk dat het gewoonte is geworden.

Renzosmam heeft op een gegeven moment ook de nachtvoeding afgebouwd, anders haar eens pb’en?

Wel er voor zorgen dat je man 's nachts naar haar toe gaat en haar troost, want dan ruikt ze jou niet.

Succes, want kan me voorstellen dat het je echt opbreekt :hug:

Ik ken het hier…



Ook hetzelfde, met ritme.



Ik ben na een tijd consequent gestopt met 's nachts te voeden, hij had het niet meer nodig. Dat is dus wel even doorbijten, en je partner moet wel meewerken om je kindje 's nachts te troosten.



Als ik ging dan begon hij direct te krijsen want hij dacht aan eten :wink:

Als papa ging wilde hij daarna wel slapen.



Wat je evt. kunt doen is enkel nog 's avonds als je zelf naar bed gaat nog voeden, en dan de volgende echt pas 's morgens.

Let er op want in dit geval is ook zes uur 's morgens dan ochtend 8)

Ik merk dat Lev nu een beetje het ritme begint te snappen.

@lydia wrote:





Als ik ging dan begon hij direct te krijsen want hij dacht aan eten :wink:

Als papa ging wilde hij daarna wel slapen.




Hier is het precies andersom. Als ze papa ziet begint ze meteen te krijsen (tot overgeven toe) en stopt niet meer totdat ik kom…

Vannacht ging het onwijs goed hier. Ik heb haar gisterenavond gewoon getroost en ben bij haar bedje gebleven totdat ze sliep en ze werd pas om 01.30uur wakker :shock: en toen pas om 06.30uur :dance: Nu is ze ook net weer wat beter dus ze heeft ook erg veel slaap in te halen, maar ik heb weer goede hoop!!!



Hoe is het bij jou Minnie?

Meiden, bedankt voor alle reacties :-* . Ik sta er nu meer achter en heb gewoon even een zetje nodig om door te zetten.

Maandag kwam ze om half 11. Toen ze weer sliep (zonder te voeden) kwam ze pas om 6 uur :shock: :dance: .

Vannacht kwam ze voor het eerst om half 2 (dat is wel heel toevallig Rhode :lol: ). 1 voeding later dus.



Maar ze raakte zo overstuur dat ze weer ging overgeven, ze kon niet getroost worden en ik kon het huilen niet meer aanhoren :oops: . Heb haar gevoed. Zodra ze in mijn armen lag, begon ze te lachen en was er niets aan de hand :eh: . Ze dronk maar heel even en toen was het goed en ging ze slapen.

Dit is wat mij betreft de laatste keer geweest. Dat wordt wel flink doorbijten :shifty: .

Wat bij Lev wel helpt is heeeel duidelijk zeggen: Jij gaat gewoon slapen nu, morgenochtend mag je weer bij ons liggen.

Dat zeggen we consequent, meer zeggen we ook niet.

Hoe klein ze ook zijn, als je dat strak volhoudt dan lukt een boel.



Maar het is wel echt doorbijten hoor… Wij noemden het altijd investeren 8)

Ik zit met hetzelfde probleem. Lissa kwam 's nachts opeens weer nadat ze ziek was geweest. Meestal rond half 3. In mijn slaperigheid gaf ik borstvoeding, totdat ik het te vaak vond gebeuren. Resoluut probeerde ik haar ervan af te krijgen, niet meer voeden, alleen even troosten en that’s it. Na een aantal nachten een huilende dreumes voor zeker een uur te moeten hebben getroost, begon het ons ook op te breken. Ik geef nu weer (wat een watje he) en vraag me ook af of het zo verkeerd is. Ik geef haar nu weer het vertrouwen dat we er zijn en hoop zo dat ze 's nachts ook het ritme weer te pakken krijgt dat ze doorslaapt. Het is misschien ook wel een tikkie ander verhaal omdat Lissa eerst wel doorsliep 's nachts.

@Noémi wrote:

Minnie, ik ga mee met EJ. Denk dat het gewoonte is geworden.

Renzosmam heeft op een gegeven moment ook de nachtvoeding afgebouwd, anders haar eens pb’en?

Wel er voor zorgen dat je man 's nachts naar haar toe gaat en haar troost, want dan ruikt ze jou niet.

Succes, want kan me voorstellen dat het je echt opbreekt :hug:


:smiley: Ik zag dit en heb dat topic opgezocht :inlove: lijkt eeuwen geleden :lol:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=38243&postdays=0&postorder=asc&start=75

Oh Minnie, ik zie je topic nu pas. Bij ons dus precies hetzelfde. Ze gaat om 8 uur naar bed en komt dan zo rond half twaalf (of ik geef haar voor als ik zelf ga slapen), om 2 uur en om 5 uur.



Laten huilen werkt wel na een paar dagen, maar ze houdt dat niet vast, telkens komt ze weer terug op dit ritme. En met dwarse dreumes die ook vaak wakker is 's nachts vind ik soms voeden makkelijker dan gestressed in bed liggen omdat ze huilt. Dus ik accepteer het nog maar even…



Flesjes wil ze niet, pap met een lepeltje voeren is ook maar 1 keer goed gegaan. Noëmi had overigens tot 18 maanden een nachtvoeding (bv en toen ik daarmee stopte een fles) en dat hebben we afgebouwd door telkens minder te geven. Dat is met de borst wat lastiger :wink:



Ik ga het andere topic nog eens doorlezen voor tips. Maar je moet er wel achterstaan als je het gaat afbouwen weet ik, anders werkt het niet.



Fijn dat het bij jou in ieder geval beter gaat!

Hoe gaat het nu bij jullie?



Hier heeft ze voor het eerst een nacht doorgeslapen toen we bij mijn ouders waren :shock: Gewoon van 19.00uur tot 07.00uur!!! Ik stond op knappen :lol: Vond het ook helemaal niet erg dat ze wakker werd :wink:



Maar dat was 1 keer, en nu komt ze vanaf 19.00uur om 01.00uur en om 05.00uur om dan om 07.00uur weer paraat te staan :zzz:

Laten huilen :shifty: ik wil het eigenlijk gewoon niet…vind het aan de ene kant nog zoooo lekker om dat kleine warme lijfie bij me te hebben, maar m’n wallen hangen zo onderhand wel op m’n knieen en ben wel op aan het raken…dus misschien ga ik er wel voor komende week als m’n man thuis is.

Ook hier hetzelfde probleem :shifty:

Met 18 maanden had ik er genoeg van … nu slaapt ze tot 5 uur en dan wilt ze tietuhhhhh :lol: