Jayden heeft meteen toen 't mocht (vanaf het moment dat de groei er goed in zat,toen was ie nog geen 2 weken) 6 uur door geslapen, dat was de max zei de kraamhulp. Op gegeven moment moest ik 'm steeds wakker maken 's ochtends voor z’n fles en dronk ie met z’n ogen dicht,CB maar gevraagd en er mocht max 8 uur tussen z’n voeding zitten 's nachts. En dat sliep ie ook echt wel. Hij krijgt nu om 23:00u z’n laatste fles en dan om 7:00u 's ochtends pas weer (gaat al weeeeken zo)
Ik ben ook een verwende mama dus :mrgreen:
(hoop op nog zo’n makkelijke volgende baby )
De oudste sliep met 7 maanden door (ten minste hij wilde geen fles meer, maar spookte nog wel regelmatig 's nachts hoor en nog steeds met bijna 3 jaar).
De jongste is nu 2,5 maand en gilt gewoon om de fles. Ik reken gewoon weer op dit 7 maanden, komt het eerder dan zien we wel, komt het later …ach dan ook. Ik ben allang blij dat ie meestal gewoon weer gaat knorren na de nachtfles.
Doorslapen??? Wat is dat??? Kunnen ze dat?
Hahaha…
Tja.
Jo sliep na 10 maanden z.g.a. door,maar is nu 3 en wordt nog wel eens wakker snachts (maar soms ook helemaal niet). Hij komt dan naar ons toe en slaapt bij ons meteen verder…
Eli is nu 13,5 maand…en NEE, hij slaapt zowat geen nacht door…
Dus als je nu al moe bent van 2 maanden…hoe zou dat over een jaar dan zijn. Ja het is zwaar,zwaar vermoeiend…maar na een tijdje (als je kleine echt niet door wil slapen) ga je je er toch in aanpassen…je maakt je agenda wat leger, gaat op vrije dagen even een keer meeslapen, ga 's avonds vroeger naar bed om TV te kijken (behalve nu)…
Je vind je weg er wel in…
MAAR, ik hoop voor je dat je kleine het natuurlijk wel gaat doen…EN wat nog wel eens vergeten wordt door mensen BLIJFT doen!
Eli is namelijk na 2 weken wel door gaan slapen, sliep fantastisch tot hij 4 maanden werd…toen was het weer over. Daarna ging het langszaam beter…maar net zo snel weer terug naar af toen hij tegen de 10/11 maanden zat…
Nu komt hij nog wel voor een slok (BV) iig tegen 23.00 uur, daar wacht ik nu even op. Dan nog wel 1 a 2 keer in de nacht,maar meer in de vroege ochtend…
Elke keer is er wel wat…tandjes,kiezen, drukke dag,verkoudheidje,sprong…dat merk ik meteen in zn nachten.
Tja…wat doe je eraan…
Hoop voor je dat de tips van de dames helpen,maar uiteindelijk is er niets zo wispelturig als een beeb in ontwikkeling…(gaat een hoop in dat hoofdje om wat er helaas,helaas snachts zn weerslag geeft).
Oh…Eli-alarm…wat zei ik je…23.00 uur! Heerlijk stipt kind…
Succes!
julia heeft een tijdje doorgeslapen, maar nu is ze er stipt om drie en om zes uur!
echt waar, geloof me! je went eraan! al moet ik wel zeggen dat ik wel s avonds vaak optijd ga, en haar ook nog wel eens weer terug leg s morgens zodat ik tot een uurtje of negen kan slapen! :oops:
M.icah sliep door met 2 jaar :shifty:
onze kleine heeft doorgeslapen met z’n maand of 5-6 maar nu is het weer mis. 3 á 4 keer per nacht huilen, even wiegen en hij slaapt weer maar het breekt toch je nacht
tja, het hoort erbij denk ik maar. al hoop ik wel dat hij weer doorslaapt voordat de volgende er is :shifty:
Ook hier wat dat betreft een verwende mama.
De eerste 2 weken hebben we 's nachts de wekker gezet om Tycho wakker te maken voor de fles. Volgens de kraam mocht er 6 uur tussen zitten.
Na 2 weken kwamen ze van het CB en toen vertelden ze dat we de wekker en niet voor hoeven te zetten.
Tycho krijgt de laatste fles tussen 11 en 12 uur en slaapt dan door tot 8 uur. Vaak moeten we hem dan ook nog wakker maken (voor allebei de flessen)
Dus vanaf 2 weken slaap Tycho al door.
Krabje, nog gefelciteerd! Ik herken het…kreeg Eli na 2 weken niet meer wakker en lieten hem uiteraard slapen (wel met zorg voor terugloop productie) maar wat doe je eraan…
Pas toen hij ruim 4 maanden was ging het weer mis…
Nu wisselt het…elke keer is er weer wat anders…
Ik duim voor je dat je kleine een dooslaper blijft…zou inderdaad lekker zijn.
Eli is op het moment zwaar verkouden en hoesterig…dat maakt zn slaapjes ook wat onrustiger…maar hij wil wel graag, hij kan alleen geen positie vinden en wil contact met mij houden…tja dat doen kids zou eenmaal als ze ziekies zijn…dus lig wel met mn ogen dicht maar echt slapen…tja…dat zit er even niet in.
Verbazend hoe je zoiets ruim 1 jaar vol kan houden en nog steeds rechtop staat…
Eigenlijk is slapen sinds m’n zwangerschap van Joas een luxe die ik me maar zelden kan veroorloven…dat hoort erbij…dat stopt wel als ze later uit huis zijn denk ik dan…hahahaha…
Esmee sliep vanaf dag 1 al door en Emma na 4 weken, ging hier vanzelf
Sem krijgt zijn laatste fles nog steeds om 23.00 uur en komt tussen 3 en 4 uur ook nog steeds voor een fles en dan weer om 7 uur… Nou heeft die wel zwaar voorverteerde voeding vanwege kma dus zal ook wel sneller honger hebben. Ik ben nu met pap begonnen en hoop dat hij het daar wat langer op gaat redden want het begint me behoorlijk op te breken allemaal (maar er speelt veel meer dan alleen het niet doorslapen hoor).
Jim heeft eigenlijk ook nog heel lang een nachtvoeding gehad, zeker wel een half jaar ook, maar die kreeg dan wel de laatste fles veel vroeger dan Sem nu. Jim had al met 4 maanden papflessen maar dat hielp hem niet echt de nacht beter door.
Je mag vanaf 4 maanden beginnen met Nutrix. De een is daar wat makkelijker mee dan de ander en het hangt ook af van hoe je beeb er op reageert natuurlijk. Je zou ook kunnen proberen de laatste fles wat meer of wat later te geven. Ik weet niet hoe laat je die nu geeft.
Tante soesa wij geven de laatste fles om 23.00uur en sinds een week komt ie om 4uur maar dan wil ie zn tutje nadeel daarvan is dat als ie er weer uitvalt hij weer komt dus voor je weer bijna in slaap valt kun je er weer uit hahaha…
vanochtend ook uiteindelijk was t half 6 en heb nog kunnen slapen tot half 7 want toen ging de wekker voor mn werk…
En als ie nu zn duimpje kon pakken maar ons mannetje ligt ingebakerd dus daar kan ie niet bij…
We houden gewoon vol op t cb hadden ze gezegd als ie met 4mnden nog niet doorslaapt gaan we kijken of we zn laatste fles ietsje zwaarder gaan maken en kijken we of dat iets helpt…
verder hebben we niets te klagen is een heel tevreden mannetje