Doorslapen???

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie peuters slapen …

Momenteel krijg ik het gevoel dat Yuri nog de enige nachtbraker is om ons heen…iedereen heeft perfecte kids lijkt wel…

Ben een dagboek aan het bijhouden, mede ook voor de ka, en nu blijkt dat Yuri van de afgelopen 25 dagen slechts 6 nachten heeft doorgeslapen tot 6 uur. Yuri heeft eigenlijk nog nooit langer dan 10 nachten achtereen doorgeslapen :eh: :think:

Voor de rest wordt hij tussen 2 en 5 hoestend, huilend wakker…Hoe eerder hij de eerste keer komt hoe dramatischer de nacht…

Vannacht was het bijv 2 uur, 3 uur, 5 uur, 6 uur en 8 uur.

Eerlijk gezegd ben ik doodop…Ook op het werk krijg ik regelmatig te horen dat ik er zo moe uit zie…tja wat wil je met zulke nachten, toch 4 dagen werken en een studie…(wat ik mijzelf uiteraard deels aan doe…echter minder gaan werken kan niet in deze functie…)

En echt we hebben alles geprobeerd…laten huilen (wat de ka ons heeft afgeraden trouwens), niet meer bij ons in bed (hij bleef toch komen) etc. Er zit bovendien geen ritme in het wakker worden. Het is ergens tussen 2 en 5…Ik blijf hoop houden dat het ooit goed komt…jan gaan zijn keelamandelen er ook uit dus daar richt ik mij nu op dat dat gaat helpen tegen het hoesten 's nachts…

Eerlijk gezegd belemmerd het ons ook om eventueel voor een tweede te gaan…ben zo bang dat ik dan gewoon helemaal niet meer slaap… :?

Hoe gaat het bij jullie?

@Smurf78 wrote:

Hoe gaat het bij jullie?

goed… maar daar zit je niet op te wachten natuurlijk…

is het jullie duidelijk waarom hij wakker is/blijft?

Wessel hoest ook wel eens en jammert een beetje, maar het duurt nooit langer dan 5 minuten (ik kijk altijd direct op de klok en wacht meestal 10 minuten voordat ik besluit er naartoe te gaan, dus ik ga eigenlijk nooit).

Als je denkt dat de keelamandelen verlichting geven, heeft het denk ik weinig zin om nu al andere nachten te willen, aangezien deze in januari verwijderd gaan worden.
  • kan dat niet eerder? (gezien de noodzaak?)

Waarom niet in bed nemen?

heb je niet meer last van het niet in bed nemen dan van het wel in bed nemen (tegen alle adviezen in?).

Ik heb een vriendin met een dochtertje van 3 en sinds 2 maanden hebben ze besloten haar matras maar op hun kamer te leggen want het was iedere nacht weer drama.

Sinds die tijd slaapt Anne door, en de ouders ook. Dan maar bij elkaar op de kamer…

Ik hoor dit vaker van ouders met slechtslapende kids (er zijn er heus meer hoor) dat het op een gegeven moment iets is van “oke… mijn kindje slaapt slecht… klaar”, of je nou dit doet of dat doet… ze slaapt slecht.

Als je het meer gedragsmatig ziet, dan zou je misschien kunnen overwegen om pedagogische hulp mee te laten “kijken”/denken.

Volgens mij is het namelijk eerst belangrijk dat je een methode vind die voor JULLIE samen de beste is en die vol te houden is… hoe je kind ook gaat reageren.

Volgens mij is het vaak wisselen van gedrag van de ouders ook wel eens de oorzaak van blijven steken in het wakker worden/blijven.

hoe dan ook… ik heb diepe bewondering voor ouders die het moeten volhouden met halve nachten… en ik wens je heel veel goede tips, adviezen en vooral ook herkenning.

Hier een mama met een zeer slecht slapende jongste…

Mijn oudste 2, zijn over het algemeen genomen goede slapertjes. Als ze wakker worden, wat zelden is, is er een reden en gaan ze weer fijn slapen. Afgelopen weken was Marije flink aan het hoesten 's nachts, maar na een slokje water en een kroel ging ze (meestal) weer slapen in haar eigen bed. Een enkele keer heb ik haar bij me genomen om verder te slapen bij mij tot…

meneertje wakker wordt…

(marije leg ik dan terug in haar eigen bed, komt gelukkig maar zelden voor…)

Tja, mijn jongste… Wordt rond 12 uur wakker, soms eerder, soms later…

De ene keer trekt hij zijn slaapzak uit en komt naar mij toe, de andere keer blijft hij huilen en weer een andere keer gaat hij spelen…Soms gaat hij krijsen en soms is hij zo slaperig dat hij als een blok naast mij in slaap valt… Soms is hij benauwd, soms wil hij alleen wat drinken, soms hoest hij zijn longetjes er uit…

Geen peil op te trekken dus…Misschien is het gedrag, misschien ook niet…

Het is een kleine tijd goed gegaan, maar eigenlijk slaapt hij al slecht sinds zijn geboorte…(maar toen werd hij wakker van de pijn, hij heeft heel veel ooronstekingen gehad en ook urineweginfecties, dat is nu onder controle dmv een onderhoudskuur antibiotica…die overigens afgebouwd gaat worden…en oohh, daar zie ik tegenop…)

Maar mijn ervaring met hem is, lekker bij me in bed nemen. Ik kan dan blijven liggen… Ik heb dan minder het gevoel van echt wakker en bezig te zijn met hem. Wat meestal toch zeer frustrerend is en vooral koud, zo in de nacht… En de ene keer valt hij tevreden in slaap en een andere keer doet hij er lang(er) over, maar ik lig dan tenminste lekker warm in mijn bed. Wat voor mij minder frustreert en waardoor ik overdag net iets leuker ben dan wanneer ik echt op ga zitten of de strijd met hem aan ga. Wat meestal resulteerd in huilen, waardoor ik kans heb dat de andere 2 wakker worden…

Het “op” zijn, is voor mij dan ook heel herkenbaar… Buiten dat ik dus ook wel eens nachtdiensten heb met 3 kleine kinderen (niet als werk, maar dus 's nachts bezig ben met mijn eigen kind(eren)) zijn ze 's ochtends lekkere vroege vogeltjes en begint bij mij de dag gemiddeld rond 5.45 uur…

Ik heb dan het “geluk” dat ik 1 keer in de 2 weken kan bijtanken, dan zijn de kinderen bij mijn exman…

Toen we nog bij elkaar waren hadden we om en om uitslaaptijd… Even kunnen blijven liggen in het weekend…Dat hielp ook enorm!

Succes eneuh…Eens gaan ze beter slapen!

@Smurf78 wrote:

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie peuters slapen …

Momenteel krijg ik het gevoel dat Yuri nog de enige nachtbraker is om ons heen…iedereen heeft perfecte kids lijkt wel…

Ben een dagboek aan het bijhouden, mede ook voor de ka, en nu blijkt dat Yuri van de afgelopen 25 dagen slechts 6 nachten heeft doorgeslapen tot 6 uur. Yuri heeft eigenlijk nog nooit langer dan 10 nachten achtereen doorgeslapen :eh: :think:

Voor de rest wordt hij tussen 2 en 5 hoestend, huilend wakker…Hoe eerder hij de eerste keer komt hoe dramatischer de nacht…

Vannacht was het bijv 2 uur, 3 uur, 5 uur, 6 uur en 8 uur.

Eerlijk gezegd ben ik doodop…Ook op het werk krijg ik regelmatig te horen dat ik er zo moe uit zie…tja wat wil je met zulke nachten, toch 4 dagen werken en een studie…(wat ik mijzelf uiteraard deels aan doe…echter minder gaan werken kan niet in deze functie…)

En echt we hebben alles geprobeerd…laten huilen (wat de ka ons heeft afgeraden trouwens), niet meer bij ons in bed (hij bleef toch komen) etc. Er zit bovendien geen ritme in het wakker worden. Het is ergens tussen 2 en 5…Ik blijf hoop houden dat het ooit goed komt…jan gaan zijn keelamandelen er ook uit dus daar richt ik mij nu op dat dat gaat helpen tegen het hoesten 's nachts…

Eerlijk gezegd belemmerd het ons ook om eventueel voor een tweede te gaan…ben zo bang dat ik dan gewoon helemaal niet meer slaap… :?

Hoe gaat het bij jullie?

uhm hier gaat het net zo!! milan heeft nog nooit 3 dagen achter elkaar doorgeslapen!! wij hebben het maar geaccepteerd… het sloopt wel, maar ja ik weet ook niet meer wat er aan te doen… heel af ent oe gaat milan wel eens een weekendje uit logeren… dan kunnen we even doorslapen… maar anders is het op de automatische piloot er uit gaan en er maar het beste van maken

Matteo doet het wat dat betreft beter! hij slaapt de meeste nachten wel door… (nu zn tandjes in rap tempo komen, slaapt hij even niet door…)

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

Jinthe is ook een slechte slaper…er zijn wel nachten dat ze doorslaapt maar helaas veel meer nachten dat ze niet doorslaapt.

Sterkte… veel is er helaas niet aan te doen, tenzij het iets medisch is dat het wakker worden veroorzaakt. :hug:

Hele herkenbare verhalen hier.

Thomas heeft altijd prima geslapen en britt totdat ze 1,5 was bijna niet.Wat een ramp en idd het sloopt je.

Totdat we er na 1,5 jaar achterkwamen dat het van haar oren af kwam.Logisch eigenlijk,want overdag bijna geen last,maar als je gaan liggen komt er druk op te staan.Ze heeft toen buisjes gehad en het ging perfect.Vorig jaar winter ging het weer ff slechter,ook oorontstekingen weere rbij.Daarna weer buisje en de neusamendelen eruit en het gaat weer prima.Wie weet is dat het bij jullie kleine ook???Ik was me soms ook echt ten einde raad.

Kheb ook altijd gezegd,als Britt de eerste was geweest,weet ik niet of er nog wel een 2e was gekomen.

Sterkte. :hug:

Bedankt voor jullie reacties! Ben gelukkig niet de enige…

Ik hou hoop dat wanneer in jan ook zijn keelamandelen eruit gaan het slapen een stuk beter zal gaan. Gelukkig controleren ze ook nog weer zijn neus dat mocht er iets zijn aangegroeid in de afgelopen 4 mnd halen ze dat meteen weg.

Vannacht was het half 4…huilen, hoesten. Natuurlijk wilde hij drinken. Gelukkig is hij dit keer in zijn eigen bed weer in slaap gevallen…

ZIjn er daar van die lange wachtlijsten in het ziekenhuis dat je pas in januari geholpen kan worden?Jammer hoor.

Heel veel sterkte :hug:

Ook hier zijn deze verhalen herkenbaar hoor!

Mijn zoontje is altijd al een slechte slapen geweest. De eerste weken echt een huilbaby door een koemelkallergie.

Het slapen is daarna een tijd heel goed gegaan. Ik hoorde hem weleens praten s’nachts maar niet meer huilen.

Nu is het sinds 4 weken weer bar en boos. Sinds meneer uit zijn ledikant kan klimmen. Hij “slaapt” nu in een peuterbed, maar komt nog zo’n 3 tot 5 keer 's nachts bij ons. De ene keer slaapt hij wel weer in in zijn eigen bed en de andere keer slaapt hij bij ons.

Het is alleen wel erg balen dat dit zich nu opeens weer voordoet, omdat we over 4 weken ons tweede kindje verwachten. Hoop dat de rust dan weer wat terug is.

Laten krijsen heeft hier ook nog nooit gewerkt!

Het is in ieder geval fijn om te weten dat er meer moeders en vaders op zijn 's nachts! :?

Groet tamara

Mijn oudste ging pas doorslapen toen ze naar de basisschool ging, Chloe wordt nog steeds wakker 's nachts omdat ze moet plassen, nachtmerrie heeft of whatever en voor die tijd altijd ziek was, vooral 's nachts en Luuk wordt vaak wakker omdat hij dan zo moet hoesten. Mijn nachten, in 10 jaar tijd, die ik kan doorslapen zijn per maand op 1 hand te tellen en dan prijs ik me gelukkig :lol:

Oh tjee wat erg zeg! Ik herken dit gelukkig helemaal niet, maar wil jullie wel even een hart onder de riem steken.

Maar smurf weet je zeker dat het geen oorzaak heeft, pijn of iets dergelijks? Ik vind het toch wel erg veel dat hij wakker wordt. Maarja dat zegt een mama van drie perfect doorslapende kids… :oops:

Christel maakt mij heel vaak snachts wakker en dat ze bij ons wil liggen ik breng haar meestal terug als ik niet te moe ben. :zzz:<br /> Of ze loopt te spoken savonds .

De ene nacht gaat het beter als de andere maar ik was het gewend van mijn middelste dochter die maakte me ook altijd wakker dus zit nog in het ritme dat ik vaak s`nachts wakker word gemaakt :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: