Ik vraag me af hoelang je een baby van 3 maanden mag laten doorslapen. Nu geef ik 5 flessen voeding en moet ik haar nog wakker maken voor de laatste fles. Ze komt niet uit zichzelf.
Nu heb ik me laten vertellen dan ik haar door kan laten slapen, maar is dat ook zo? (bijv. van 20.00-6.00, dus 10 uur)
Dan zal ik wel haar flessen korter op elkaar moeten geven of meer per fles zodat ze wel genoeg voeding per dag krijgt.
Hoe doen jullie dit bij een 3 maanden oude baby?
dan zou je al haar voeding moet verdelen over 4 flessen toch? is dat dan niet teveel in een voeding? en je hebt ook kans dat ze dan snachts weer komt :think:
ik vind de laatste fles altijd zo een knus moment :inlove: dana sliep wel met 4 maanden van 19.00 tot 7.00 ze kreeg toen vier flessen en pap
daisy slaapt ook van 19.00 tot 7.00 maar ik maak haar wel wakker voor een flesje van 150cc. en over de dag krijgt ze 4 flessen. is ook een ander kind dan dana want ze schelen een kilo met dezelfde leeftijd :mrgreen:
ik ben van plan om de 150cc om de drie dagen met 30 cc te verminderen, en al ze dan op 60 cc zit en gewoon doorslaapt, het dan te laten vervallen.
persoonlijk vind ik 3 maanden erg jong.
succes
Persoonlijk zou ik haar wel blijven wakker maken voor die voeding.
En weetje zeker dat ze geheel doorslaapt als je de voeding niet geeft?
Hier dachten we het namelijk ook dat hij wel door zou slapen als we de laatste voeding weg zouden halen (4 dus.) maar mooi niet meneer kwam 3 uur te vroeg toen.
amy sliep met 5 weken al door de avondfles dacht moet er toch nog uit in de nacht eens even kijken wat ze doet was evengoed 4 uur snachts
en 2 weken later sliep ze de nacht door om 8 uur krijgt ze de laatste fles
schema
8 uur 210 cc
12 uur 180 cc
4 uur 180 cc
en 8 uur 210 cc
dit krijgt ze nu nog alleen nu met rijstebloem
en af en toe een warme hap erbij
zou zeggen probeer het gewoon
oja en in de nacht gaf ik een klein beetje 60 of 90 cc lag eraan hoelaat ze kwam en steeds minder geven
Bedankt voor jullie reacties!
Ze kán doorslapen, dat hebben we wel uitgeprobeerd, maar ik wist niet of dat wel verantwoord was bij zo’n kleintje. Mijn eerste sliep ook snel door, maar ik weet niet meer of dit nu met 3 of 4 maanden was.
Vandaag moest ik met mijn dochtertje bij de kinderpoli zijn en heb ik het daar besproken. (ze stond onder controle van het ziekenhuis,omdat ze met een stuitbevalling is geboren en maar 2440 gram was) Ook dat ze overdag vaak snel weer honger heeft en ik soms om de 3 á 3,5 uur aan het voeden ben.
Ze weegt nu 4590 en mag max. 200 ml per voeding hebben. Ik weet het: ze zeggen overal 150ml per kg lichaamsgewicht, maar dit is een gemiddelde heb ik mij laten vertellen door de kinderarts. Het is dus geen probleem om haar overdag meer te gaan geven en 'snacht door te laten slapen.
Ik mag haar 4 x 180 geven, maar mag ook 5 x 180 zijn.
Vanaf morgen ga het opvoeren en zien hoe ze het met het nieuwe schema gaat doen.
Ik zal jullie nog wel laten horen hoe het gaat.
als je kindje kan doorslapen dan kan het kindje het ook aan was het advies wat ik toendertijd kreeg en geloof me…floris sliep al veel eerder door dan 3 maand…ik vind het altijd zo raar om te lezen dat sommigen hun kindje van 3 maand sávonds nog wakker maken en het kindje bijna slapend de fles geven…probeer het zou ik zeggen en als het goed gaat dan is het toch klasse?