doorslapen/ doorbreken slaapritme

Hallo allemaal,

mijn zoontje van 16 maanden wordt nog 3 keer per nacht wakker en is alleen stil te krijgen met een beetje melk en of dixsap daardoor heeft hij een slecht slaapritme gekregen.
Heeft iemand tips hoe we dit kunnen doorbreken?
Water drinken wilt hij niet en laten huilen is geen optie omdat wij s’morgen weer erg vroeg uit de veren moeten en hij dan uren blijft schreeuwen.

Groet,

Latan huilen is de enige optie!!! Het is mss keihard voor jullie allemaal maar laten huilen, is waarschijnlijk het enige dat helpt!!! Hij is zo gewend dat hij die aandacht s’nachts krijgt dat hij hiermee door zal blijven gaan. En geen melk of diksap meer geven!! Dit ziet hij als een bevestiging dat hij wakker mag worden want hij wordt er nog voor beloond met lekker drinken ook! Dus laten huilen, als het te gek wordt er natuurlijk wel even naartoe gaan maar dan steeds 1 zinnetje herhalen “ga maar weer slapen, als het tijd is om op te staan komt mama je halen” verder niets, dan weggaan. Dit moet je in de eerste dagen heeeel vaak herhalen, dus steeds naar hem toe en hetzelfde zeggen. Op een gegeven moment heeft hij het wel door en zal hij vanzelf door gaan slapen.

Succes!!

ps jullie zullen jullie nachtrust echt even moeten vergeten hoor!! Anders kom je nooit van dit gedrag af en wordt het waarschijnlijk alleen maar erger. Het duurt trouwens meestal niet zo lang dat lange huilen, met de dag wordt het korter!

Ik sluit me aan bij Leila. Hoe vervelend het ook klinkt; het is de enige optie.
Je kunt ook naar hem toe gaan en hem alleen over zijn hoofd aaien en niets zeggen.
Haal hem in ieder geval niet uit zijn bedje, alleen om hem goed te leggen als hij scheef ligt. Anders stijgt de adrenaline in zijn lijfje en wordt hij wakkerder.
Van drinken 's nachts krijgen ze juist meer energie en het is funest voor zijn gebit.
Trek er een week voor uit, en wissel het af met je partner.
Sterkte, het komt goed!