Doorslapen 7 wk oud en 10 pond?? Mag dat??

Ik heb een vraagje over doorslapen.



Mijn zoon is vandaag 7 weken oud en weegt ongeveer 10 pond (net even met hem op de weegschaal gestaan).

Normaal slaapt hij na zijn late voeding 5-6 uur, maar afgelopen nacht heeft hij na de voeding van 21 uur tot 6 uur geslapen! Heerlijk natuurlijk, maar ik vraag me af of hij zo lang mag slapen met dit gewicht?

Moet ik een wekker gaan zetten zodat hij niet te lang doorslaapt, of kan het geen kwaad als hij langer door gaat slapen?



Alvast bedankt!

voed je op verzoek?

KOmt hij goed aan? Plast hij goed? Is hij allert smorgens als hij wakker wordt? Wordt hij uit zichzelf wakker?



De meningen hierover zijn soms verdeeld maar ook hier een doorslaper vanaf de 6 weken en 10 pond toen… Hier gaat het goed, inmiddels laat ze er nog meer tijd tussen zitten…

Lekker slapen zelf dus…



grts patricia

Ik voed inderdaad op verzoek, overdag zit er gemiddeld zo’n 3 uur tussen. Hij komt heel goed aan, toen ik vorige week bij t CB ging wegen was hij 400 gram in een week aangekomen.



Ik maak hem 's nachts nooit zelf wakker, ga pas voeden als hij er om vraagt. Hij wordt dus uit zichzelf wakker en is dan ook alert…

lekker laten slapen dus! Anders is hij straks gewend aan nachtvoedingen en wordt hij, als die voedingen niet meer nodig zijn, gewoon elke nacht wakker…

Zo, dat is idd al echt doorslapen zeg. Kon je dat zelf ook een beetje volhouden met je melkproductie, stroomde je niet over? :slight_smile:



Als je kindje overdag voldoende voedingen krijgt, goed groeit, flinke plasluiers blijft maken, regelmatig zachte ontlasting heeft, tevreden en alert is, hij niet wordt ingebakerd, geen speentje heeft en jij hem goed kunt horen, dan kun je hem 's nachts in principe gerust langer laten slapen.



Het komt voor dat sommige baby’s op deze leeftijd idd al gaan doorslapen. Het kan echter ook heel goed zijn dat je kindje zich een volgende nacht weer gewoon gaat melden voor een voeding (of meerdere :shifty:). Dat gaat weer over; naarmate een baby ouder wordt, zal hij deze vanzelf een keer laten vervallen.

Bedankt allemaal! Verwacht ook niet dat hij het vannacht weer gaat doen, dan valt het nooit tegen. Maar het mag dus al wel :smiley: .



Ik stroomde idd over. Borsten waren mega gespannen vanochtend. Heb maar een borst gegeven en heb de andere borst gekolfd (140 ml). Even de vriezer aangevuld :mrgreen: !

marie, dat is dus idd wel een voordeel ook van het doorslapen :wink: volgende dag 1 je ene borst geven, en de ander lekker leegkolfen :wink:

Dan zou ik hem lekker laten liggen en hem voeden wanneer hij komt.