doorslapen?? 4 mnd oud, andere voeding? tips?

Iven is nu 4 maanden en krijgt 5 flessen per 24 uur. Overdag lukt het wel om er 3 a 4 uur tussen te houden maar 's nachts wil hij dat ook.

Hij krijgt om ca 23.00 (hij wrdt zelf wakker) een fles van 180 cc water met 6 schepjes Friso Extra (voor hongerige babys) en een eetlepel rijstebloem. Maar nog wordt hij vanaf 3 uur wakker en moet ik hem steeds sussen en de tuttel geven tot het eindelijk 6 uur is.

Nu vroeg ik me af of er verschil zat tussen de Nutrilon en Friso, zou hij bijvoorbeeld op Nutrilon Forte wel doorslapen?

Of hebben jullie een andere tip? Hij weegt ca 6400 gram.

Marit krijgt friso…en sliep met 7 weken door…nu den we door de laatste fles 3 scheppen nutrix en gaat het ook prima!!

Bas kreeg ook Friso extra de gehele dag door en had ook moeite met de fles van 3 uur 's nachts. Ik deed in de flessen van overdag in totaal 2 schepjes minder poeder en die gebruikte ik voor de nacht. Ik deed dan 2 schepjes voeding op 150 cc water en dat ging perfect. Toen ik begon met bijvoeden sliep Bas binnen 2 weken helemaal goed door.

zou heerlijk zijn he als hij gaat doorslapen

Xander slaapt nu nog niet door… heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen

Moet er wel bij zeggen dat hij tot een paar dagen terug nog volledige BV kreeg. Nu ben ik overdag over nutrilon en binnenkort ga ik ook de avond afbouwen

Uiteindelijk slaapt hij wel door (voor hij 18 is iig :lol: )maar het is zo vermoeiend om hem steeds te sussen. Vooral als ik oet werken ben ik behoorlijk :zzz: :zzz:

Tijmen (mijn oudste) ging goed doorslapen vanaf 6 maanden (maar die kreeg op deze leeftijd nog bv vandaar mijn vf vraag).

Ik had eenzelfde soort probleem met mijn zoontje. Hij sliep wel door zonder voeding, maar wel telkens wakker. Als ik hem zijn fopje gaf sliep hij weer verder. Ik vertelde dit aan CB, zei zeiden dat hij geen honger had, maar dat het een soort gewenning was geworden om wakker te worden en dan zijn fopje te willen. Als ik ervan af wilde moest ik hem gewoon laten huilen. Dit dus gedaan en sindsdien slaapt hij wel aan een stuk door… Maar het was flink doorzetten.

Ja, dat lijkt me inderdaad flink doorzetten. Het volume van Iven kan goed hard!

Ik ben dan bang dat de buren er ook last van hebben en mijn man en oudste worden dan misschien ook wakker.

Nog eens even aankijken en anders toch maar eens proberen.

Laurens heeft dit ook een hele periode gedaan maar hij had ook echt honger. Dus ik gaf hem een flesje en dan sliep hij weer door. Ik had zelf ook niet de energie om 3 uur met hem te gaan lopen hoor snachts :oops: .

Als het echt honger zou zijn waarom dan niet iets geven al is het maar een klein beedje …

Veron heeft ook geen honger snachts en slaapt als hij zijn speentje heeft meteen weer door , wordt soms dus nog wakker als ik na 1 x speen hem weer echt hoor geef ik gewoon wat ga niet moeilijk doen , maar dat is iedereen zijn ding natuurlijk.

Denk wel dat t echt gewenning idd kan zijn , veron kwam standaard om 4 uur snachts .

Ik hoop dat je snel wat er op kan vinden , succes

Hier ook nog een tip: 's nachts waterige melk geven en deze hoeveelheid afbouwen. Bijvoorbeeld eerst 100 cc, dan 80, dan 60 dan 40 etc. tot hij er vanaf is. En inderdaad, als hij blijft huilen…even doorzetten. Het is misschien 3 nachten, maar dan heb je daarna een doorslapend kind :thumbup: Dat is de overweging van het wakkermaken van broertje, buren en man misschien wel waard!

Hmm, dat had ik nog niet geprobeerd Wola, bedankt voor je tip

het is niet echt honger volgens mij, mer gewenning

En is het gelukt slaapt hij nu door ? en wat heb je gedaan laten huilen minderen van voeding ?

gr loes

Nee, hij slaapt nog niet echt door. Ik heb hem een week laten huilen, neit de hele nacht door maar gewoon even wachten met pakken en geprobeerd met meer voeding en nutrix. Maar echt helpen deed dat niet.

Nu sliep hij opeens gisteren en eergisteren door tot 4 uur dus ik denk dat het doorslapen er nu wel echt aankomt.