Afgelopen nacht heeft Luuk voor het eerst echt doorgeslapen!! :dance:
Gisteravond heb ik hem voor het laatst om half 8 gevoed (BV). Vanmorgen kwam hij pas om half 7 weer!!
(Ik heb m’n man even gewekt om te laten kijken of ie nog wel leefde, bah, dat vind ik dan zo eng)
Maar nu heb ik eens ergens gelezen dat er slechts 10 uur tussen 2 voedingen in mag zitten i.v.m. de bloedsuikerspiegel. Is dat zo? Of geldt dat alleen tijdens de eerste weken?
Hmm dat durf ik niet te zeggen of dat met de 2 maanden niet mag!
Maarre wat stoer zeg :dance:
Snap je gevoel van het niet druven te gaan kijken haha, Yari slaapt hier nu voor 3 nachten door en ook ik schrok er van (wel voeding van 23.00 uur dan ng he).
Mijn meisje sliep met 10weken ook 14uur lang zonder voeding,
toen heb ik er niet bij stil gestaan.
Ik dacht namelijk dat het om de eerste weken ging dat er geen 6uur tussen mocht zitten.
Ook onze zoon sliep al snel door, gewoon lekker laten slapen, ze melden zich écht wel als ze honger hebben, geen zorgen!
@nana wrote:
Ook onze zoon sliep al snel door, gewoon lekker laten slapen, ze melden zich écht wel als ze honger hebben, geen zorgen!
hoihoi
dat is dus niet helemaal waar. We moesten met beide kids ze in het begin echt nog wekken. Omdat anders de suikerspiegel te laag zou worden en dat geven ze dus niet aan. Dan zakken ze gewoon weg.
groetjes
marlies
Hoe werd hij vanmorgen wakker? Gewoon levendig en vrolijk? Goede plasluiers? Dan zou ik hem gewoon lekker door laten slapen.
Onze zoon sliep vanaf dag 2 al door van 7 tot 7:30 of zelfs later, ik heb hem daarvoor nooit wakker gemaakt
Ook de kraamhulp, kinderarts en cb hebben daar nooit wat overgezegt.
Het komt voornamelijk voor bij hele jonge baby’s (rond 1 mnd) en dan vaak in combinatie met een laag gewicht.
Vaak zijn er dan ook nog meer symptomen dan dufheid, namelijk:
*baby oogt heel bleek
*zweet heel erg
- is fladerig
Maar als jij je daar niet prettig bij voelt moet je het natuurlijk niet doen
dragon, is niet helemaal waar hoor, te laag suikergehalte hoeft niet alleen te zijn bij een te licht kindje, Jesse was 4325 gram en had ook last van fladderen en dus te laag suikergehalte. Dit kwam uiteindelijk doordat hij veel suiker van mij had binnen gehad en hij het dus in ene zelf moest doen… Maar licht gewicht zegt dus niet altijd wat.
Ontopic: Ik zou hem lekker laten slapen, een kindje heeft niet in ene een te laag bloedsuiker hoor… dan gaat het wel wat dingen vertonen en dan kan je snel genoeg ingrijpen. Bovendien is dat niet zo heel snel bij een wat ouder kindje al volgens mij…
daarom zei ik vaak dat is wat anders dan dat ik neer zou zetten “altijd”
ik zet alleen maar neer wat ik geleerd toen ik als vpk op de kraam/verlos/kinderafdeling werkte
@nana wrote:
Zó dat klinkt heel zeker van je zaak!
Toch niet hoor, mijn dochter meldt zich niet meer als haar bloedsuikerspiegel zo daalt (dan heb ik het over 10 a 12u geen voeding)… dat hebben we hier helaas al meermalen gemerkt aangezien ze geen fles drinkt als ik werk. En honger heeft ze wel, maar ze gaat dus mooi op “standje” suf, bleek, stil en slapjes… De KA heeft mij hier ook voor gewaarschuwd dat dat óók bij kids van 4 maanden gewoon nog kan voorkomen en dat doorslapen daardoor nog steeds niet te lang mag duren, en als zij zich na een nacht doorslapen niet meldt dat wij als ouders zelf initiatief moeten nemen om te gaan voeden!
Inderdaad is het echt verschillend per kind. Als je kleine alert is wakker geworden en een goede plasluier heeft dan kan het zeerwaarschijnlijk geen kwaad. Is je kind zoals affie al omschrijft, suf, bleek etc dan is het belangrijk om toch nog een voeding te geven eind van de avond. Vaak geven ze zelf wel aan als ze de laatste voeding niet meer willen, ze zijn dan vaak mopperig bij het wakker maken of drinken heel minimaal, dan is het vaak het moment om te kijken of doorslapen een goed moment is. En ja sommige hebben dat bij 2 dagen en andere pas na 8 maanden of later.
Lara kan ook makkelijk 12 uur tussen de voedingen laten en wordt kraaiend van plezier wakker. Ik haal er soms om 23.00 uur nog even uit omdat ik het zo knus vind :oops: :inlove: (dan ligt ze een beetje te smakken, want anders laat ik haar liggen).
Emily is nu 5 maanden en komt als ze dorst heeft. Soms zit er 11 uur tussen en soms zelfs 12 uur.
Zolang zij helder is als ze wakker wordt en zich goed voelt mag het allemaal van het cb. Maar als ze weer een keertje 's nachts dorst heeft krijgt ze dat ook. Kijk dus goed naar je kindje en als jouw kindje het aan kan dan mag het. Als je twijfelt moet je ze wakker maken.
Ik heb Emily ook wel een keer wakker gemaakt toen ik het te lang vond duren.
Succes.