Hallo,
Ons meisje heeft er onderaan een tandje door. Nu is ze heel erg huilerig, hangerig, het snot loopt uit haar neusje ze heeft koorts en blaasjes op haar schaamlipjes. Is dit allemaal van de doorkomende tandjes? Ze wil zelfs haar speentje niet omdat het waarschijnlijk pijn doet. Ik ben al bezig met Chamodent van VSM, kan ik nog meer doen?
Oooo… Dat heb ik laatst ergens gelezen. Ik ga het voor je zoeken!! Blijf aan de lijn :lol:
Ik blijf aan de lijn maar zet wel een mooi muziekje op wil je? :mrgreen:
Hihi… Ik heb het gevonden.
Dentinox Doorkomende Tandjes 9ml. € 5.10
Toepassing
Dentinox Suikervrij wordt gebruikt als hulpmiddel bij de behandeling van klachten bij het doorkomen van de eerste tanden. Dit geneesmiddel geeft vermindering van pijn op gevoelige plaatsen van het tandvlees.
Samenstelling
Werkzaam bestanddeel: 4 mg lidocaïne hydrochloride per ml. Hulpstoffen: kamille- tinctuur, polidocanol, xylitol, sorbitol, glycerine, polyvidon, polysorbaat 20, natriumsaccharine en menthol.
Gebruiksaanwijzing
Dentinox Suikervrij mag hoogstens 4 maal per dag met een wattenstokje aangebracht worden op de pijnlijke plaatsen van het tandvlees. De eerste 45 minuten na gebruik uw kind niet laten eten of drinken.
Waarschuwing
Niet gebruiken bij infecties, zweren en verwondingen in de mond. Gebruik dit middel niet langer dan 14 dagen achtereen zonder de arts te raadplegen. Lees voor gebruik de bijsluiter.
En nog een aanvulling:
tips bij doorkomende tandjes
Wanneer de eerste tandjes doorkomen, kunnen baby’s erg kwijlen. Continue contact met speeksel kan huidirritatie rond het mondje veroorzaken. Veeg het mondje regelmatig schoon en gebruik een verzorgende crème.
Wanneer en hoe tandjes doorbreken is een erfelijke kwestie; het patroon is meestal gelijk aan één van de ouders. Informeren bij opa’s en oma’s kan verhelderend werken.
De pijn wordt veroorzaakt door de druk die de tandjes uitoefenen op binnenzijde van het tandvlees.
Hoe verder de tand komt, hoe erger de pijn. Zodra de tand is doorgekomen, verdwijnt de pijn ook weer. Dentinox® suikervrij is een bekend middel om de pijn bij doorkomende tandjes te helpen verminderen. Dentinox bevat een pijnstillende stof lidocaïne. Breng Dentinox 4 keer per dag, met behulp van een wattenstaafje aan op de pijnlijke kaak, waarna Dentinox ter plekke snel zijn werk doet. Voor een optimaal effect, is het raadzaam ca. drie kwartier na het aanbrengen uw kindje geen eten of drinken te geven.
Naast Dentinox kun je je kindje ook helpen door het op iets hards of koels te laten bijten. Een gekoelde bijtring of voorzichtig wrijven met je vinger over het tandvlees, en dus wat ‘tegendruk’ geven, helpt soms ook.
Eten is in deze periode vaak een probleem. Zoals je in tip 4 hebt kunnen lezen verlicht het bijten op iets hards of kouds maar sabbelen op een speen werkt vaak averechts. Koude appelmoes of yoghurt kan een tijdelijk alternatief bieden.
Vaak zijn de klachten na de ‘doorbraak’ snel weer over maar blijf alert dat het niet te lang duurt.
Dentinox
• Dentinox suikervrij bevat de pijnstillende stof lidocaïne, dat plaatselijk werkt dus alleen waar de pijn zit
• 4 keer per dag met een wattenstaafje aanbrengen op de pijnlijke kaak en voordat je het weet hebben jullie een doorbraak – zonder traantjes
• Niet gebruiken bij infecties, zweren, en verwondingen in de mond of overgevoeligheid voor één van de bestanddelen
• Dentinox is verkrijgbaar bij drogist en apotheek
• Lees voor het gebruik de bijsluiter in de verpakking
Sterkte ermee in ieder geval.
En denk maar zo: als ze groot is, dan weet ze er niets meer van!
wat een uitleg zeg. :mrgreen: En dan te bedenken dat je dit waarschijnlijk in Belgie niet kan krijgen. :lol:
Bedankt in ieder geval! :-*
Ik wil het je wel opsturen hoor!!
Gengigel!!!
Informatie:
Het doorkomen van de eerste tandjes veroorzaakt bij veel baby’s pijn en ongemak naast bijverschijnselen als koorts, oorpijn en diarree. Gengigel® Baby zorgt voor een verzachting van de pijnen voor een versnelde genezing van het geïrriteerde tandvlees van de baby.
Gengigel® Baby is afgeleid van Gengigel® Prof, een middel dat door de professionele zorgverlener o.a. wordt toegepast na het trekken van kiezen en/of tanden, plaatsen van implantaten, pocketbehandelingen. Gengigel® Baby is absoluut veilig, kent geen bijwerkingen, bevat geen suiker of alcohol en heeft een voor de baby aangename smaak. Het is eenvoudig toe te dienen door de gel met een droge vinger op het tandvlees aan te brengen en voorzichtig in te masseren. De samenstelling van de gel is dusdanig dat een goede hechting aan het tandvlees plaatsvindt.
Gengigel® Baby bevat als werkzame stof hyaluronzuur. Gengigel® Baby heeft een op de baby aangepaste sterkte hyaluronzuur van slechts 0,2%. Hyaluronzuur is actief bij weefselherstel na weefselbeschadiging. Het is een natuurlijk voorkomend bestanddeel – een van de basisstoffen van het bindweefsel – dat vooral geconcentreerd voorkomt in het tandvleesslijmvlies, waar het zorgt voor herstel van het tere weefsel.
Uiteindelijk is het een combinatie van tandjes en een ferme oorontsteking :thumbdown:
Arme meid :hug: Beterschap!!
Hoe gaat het nu met de kleine?? zijn de tandjes er al door?? Hier duurt het al een tijdje maar willen niet komen… onze kleine heeft ook koorts,huilerig, diarree, af en toe rillingen en braakt… Zou het ook met de tanden te krijgen hebben de laatste 2 symtomen of zou het iets anders kunnen zijn… We maken ons er nogal zorgen om…
Groetjes knuffeltje
Klinkt mij eerder als een griepje in de oren.
bedankt voor je snelle reactie… daar dachten we zelf ook al aan, maar toch begonnen we weer te twijfelen aangezien er veel klachten duiden op het door komen van de tanden… bedankt…
groetjes knuffeltje