Doorgaan?

Ik geef nu 10maanden borstvoeding nog volledig met bijvoeding wel natuurlijk, Maar er word nu gezeikt dat ik nou der hand moet afbouwen,

Ik wil dat helemaal niet, Het loopt heel goed, Ben er zelf heel trots op!

De borstvoeding is voor mij heel belangrijk! Sowiezo voor de vitaminen en de antistoffen,Ten 2e het is echt de mooiste klik tussen mij en mn dochter, Ten 3e het is een troostmiddel nog steeds af en toe,

Ten 4e ook af en toe een slaapmiddel,



Het gaat nog steeds heel goed en het is altijd goed gegaan, Ik zie dat als geluk want bij sommige gaat de borstvoeding niet goed en daarom moet ik er ook gebruik van maken! Het is af en toe wel scherp met dr tandjes of komt ze heel vaak snachts of smorgens clusteren maar dat ben ik gewend!Ook de nachtvoeding heb ik niet echt moeite mee.



Ze vind opvolgmelk ook vies, ze gaat er van kokhalzen en spuugt het weer uit.



Ik wil doorgaan met borstvoeding tot 18 maanden als ze er nog steeds behoefte aan heeft.En als het tussen beide nog goed loopt,



Waarom mensen zeggen dat ik moet afbouwen?? Omdat het absurd is om boven 1 jarige leeftijd te voeden, Te grote baby en 18 maanden is bijna 2!! :roll: Na 1 jaar heeft ze genoeg vitaminen en antistoffen binnen…denken ze…



Misschien moet ik wat meer aan mezelf denken, Dan kan ik eindelijk mn buikje kwijtraken…Borstvoeding vreet zoveel… Alleen mensen begrijpen dat niet, Of kan ik een keer een glaasje alcohol drinken, want kolven werkt bij ons niet…

Maar vind het eigenlijk 2 stomme redenen…



Kan iemand mij een zetje in me rug geven of wat advies om toch tot de 18mnd door tegaan…

CB zegt tegen mij oren dichthouden maar toch de nachtvoeding afbouwen?? :roll:



Nou ik hoor het wel…

iig Bedankt alvast!!

Lekker je eigen plan trekken meid.



Het gaat goed en jullie genieten er allebei van. Niets van verhalen en meningen aantrekken maar doen wat jij wilt…



Klaar!!!



:-*

hier kreeg ik het advies van de kinderdietste om bv af te bouwen… en de nachtvoedingen eraf te halen :shock:



cb zegt… gewoon door gaan! bv is het beste wat er is, en is gewoonaltijd goed… dus ik ga door totdat ze genoeg voeding bijkrijgt, wat nu bijvoeding is!



dus… k zou gewoon doorgaan als je het zelf ziet zitten! waarom niet… tis makkelijk en goedkoop! :slight_smile:

Lekker doorgaan :thumbup: . Ik herken je verhaal.



Zelf ben ik ook ontzettend trots dat ik al 7 maanden bv volledig geef. Op het werk vragen ze al wanneer ik stop en het cb zegt dat ik pap moet gaan geven om haar van de 23.00 uur voeding af te krijgen. Inmiddels volg ik gewoon mijn gevoel en ga lekker door, net zoals jij; voeden op verzoek, troost en slaapmiddel. Ik geniet met volle teugen en ze is als ze wat ziek is ook snel weer beter. Wat mijn omgeving zegt, laat ik momenteel maar achter me, want ik ben de gene die er voor kiest en mijn meisje ontwikkeld zich razend snel en groeit als kool. Mijn man had trouwens vandaag een leuke opmerking met het schoonmaken van flessen waar bv in had gezeten; jeetje zeg het is net zo vet als slagroom, mijn schuim is in één keer helemaal weg :think: :mrgreen: .



Ga dus lekker zolang je wilt en die alcohol, ach ik drink al bijna 3 jaar niet of nauwelijks (hooguit een klein glaasje wijn, 1 x per 2 maanden of zo) en eerlijk gezegd mis ik niks :thumbup:



Oja de nachtvoeding gaat er echt wel vanzelf af, de een doet er gewoon langer over dan een ander kindje en als je er zelf geen problemen mee hebt, waarom dan om die reden stoppen. Een vriendin van mij heeft de kleine tot 1 jaar een extra nachtvoeding moeten geven rond 4.00 uur, ant anders sliep hij niet verder en op een en andere nacht was dit over.

lekker laten lullen!! Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, en dat is dus bv blijven geven!

Sch**t aan hebben. Echt waar, sommige mensen weten niet waar ze het over hebben. En als de genoemde redenen om te stoppen met bv geven nou echt te overwegen waren, maar sorry hoor, als jij aangeeft het te willen doen, waarom maakt iemand zich er dan druk om dat jij niet kan drinken? En jij zegt toch ook niet tegen iemand die kv geeft dat diegene veeeeeel beter een jaar lang bv kan geven?

En een tip voor op het cb: zeg ja en amen, en doe thuis lekker wat je zelf wilt. :mrgreen:

Doen waar JIJ en JASLY je goed bijvoelen!!!



Anne is nu 16 maanden.En die drinkt ook nog BV.En ik zie haar daar ook nog niet mee stoppen hoor :lol: :lol: :lol:

Ze is veel te dol op Tiettiet(zoals zij het zegt)



Zo lief kom ze op je af: Mamaa Tietieeeeeeet :inlove: :inlove: Dan smelt je hoor.



Of als mensen wat zeggen over afbouwen,Zou je kunnen zeggen:ach voor dat ze 18 is is ze er wel vanaf hoor :lol: :lol: :wink:

volgens mij weet jij zelf al lang het antwoord :angel:

Bedankt dames voor jullie antwoord!!!



Ik weet het antwoord maar waarom laten die mensen me twijfelen?

Ik weet dat bv het beste is! En Jasly is er dol op,

En wat Konijn al zei het is het aller goedkoopste…



Ik ben blij te horen dat mamma Kimmiejj haar bijna ander half jare kindje ook bv geef en dat dat ook super gaat!



Diegene die die opmerkingen ook gaven om te stoppen staan dichtbij mij,

En ze snappen alle 2 heel goed wat borstvoeding inhoudt maar vinden 1 jaar voldoende,



Ik ga er gewoon voor en wacht gewoon af wanneer Jasly het zelf niet meer wilt of er geen behoefte meer aan heeft.



Tot 18 maanden voeden is toch beter dan 1 jaar? De antistoffen komen dan heel goed binnen,En blijven in haar lichaam ofzo toch?

Jasly is nog niet een keer ziek geweest behalve 1 keer van haar prikje en 1 keer van een tandje en dat was niet niezen en snotteren maar een dagje koorts… Ik ben daar zo blij mee want ik denk dat het door de borstvoeding komt…Dat is ook 1 van de sterkste redenen dat ik wil blijven voeden…



Word na de leeftijd van 1 jaar niet 1 maal per dag voeden? Of nog steeds 2/3 keer overdag en snachts ook 1 keer?? Dat is ook mijn schema…

Wanneer word de bijvoeding een echte voeding?



Ik ga gewoon door en hou mn oren dicht!!!



In ieder geval bedankt!!!

Groetjes Jeanette