doorgaan of stoppen??

Heb even een vraagje…

Ik heb mijn zoon gister en vandaag enkel’t een onderbroek aangedaan.

resultaat tot nu toe zijn 2 natte broekjes.

Ik moet hem wel contsant om de wc zetten omdat hij tegen mij zegt dat hij moet plassen…

8 van de 10 komt er plas uit… Maar veelal ook niet…

Hij zegt dat de luier vies is en die niet om wilt doen…

Moet ik gewoon doorgaan nu ?

En hem om de 15 a 30min op de wc zetten? Of eerder??

En hoe doe je dat als je weg moet?? Doe je dan een luier om??

Of neem je extra setje kleren mee en op hoop van goede zege dan maar?

Ik hoop dat iemand advies heeft.

echt niemand??

:pray:

herkenbaar, bij mijn dochter is het sinds kort hetzelfde verhaal. wil haar luier dan ineens niet meer aan en doet hem zelf uit als ik het niet doe (ze draagt geen rompertjes meer). dan wil ze ook om de haverklap op het potje, en soms komt er dan plas, maar meestal komt er niks. of ik vraag heel vaak of ze op het potje wil en dan zegt ze niet te hoeven. tot ze ineens met een natte broek terugkomt. ze is overigens pas net 2, dus zo erg is dat allemaal niet. maar als ze erg veel ongelukjes heeft, dan is de regel dat ze weer eventjes een luier aan moet. omdat we anders straks geen schone broeken meer hebben.

wat betreft uit huis gaan, ze is nog niet zindelijk, dus de regel is dat ze dan gewoon een luier aan krijgt. dat accepteert ze als ik in het vooruitzicht stel dat ze weer zonder luier mag als we weer thuis komen. (maar vaak denkt ze er dan niet meer aan).

we zijn er verder nog niet heel bewust mee bezig omdat ze echt pas net begint. maar ga er wel mee door, al geloof ik niet dat ze het al aan voelt komen als ze moet plassen (ze gaat soms heel vaak en dan komt er niks). wel doe ik: voordat een schone luier aangaat altijd eerst even op het potje zetten, ze draagt broeken die ze zelf uit kan doen en het potje makkelijk bereikbaar en (voor zover mogelijk) redelijk in zicht. en als we straks iets verder zijn begin ik met het stickertjes systeem, voor elke plas in het potje krijgt ze een stickertje als beloning.

weet niet of je hier wat aan hebt, maar heb er verder (nog) geen ervaring mee. dus hoop ik dat er nog andere reacties en tips komen. succes in elk geval

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar ik heb bij de bieb het boekje pipi op het potje geleent die geeft aan idd om de 25 min op de wc zetten. Mijn zoontje geeft zelf aan dat hij moet dus vanaf gisteren geen luier meer aan. Als we kleine stukjes gaan laat ik de luier uit anders wel aan bv een uur in de auto.

Op het kdv doe ik ook geen luier meer en ja dan een stapel extra kleding mee is het op dan helaas de luier aan.

Hoop dat je ook hier wat aan hebt

Succes

2 ongelukjes vind ik zelf heel erg meevallen hoor voor een eerste poging :thumbup:

Hier gem. 5-6 per dag…heeft dan ook lang geduurd, hij was bijna 4 voordat hij zindelijk was. En nog heb ik iedere dag wel 2 natte onderbroeken…

Als het echt niet lukt zo ik ook neigen naar stoppen maar zolang hij het leuk vind en er vooruitgang in zit lekker doorgaan :thumbup:

Ong. ieder half uur even naar het toilet brengen. En voor onderweg schone kleren mee idd. Voor een langere autorit deed ik vaak wel een luierbroekje aan.

Aan het eind van de dag gaat het vaak minder omdat ze moe worden :wink:

o wauw zie ik nu dit topic van mij.

Ik zal even updaten dan maar.

Ik hebhet maar doorgezet. JA ik kon wel weer terugvallen op de luiers maar dan was het mijn moeite niet waard geweest. Dus Door(dweilen) bijten maar en gaan!

Na 1,5 week had hij het goed door en plassen ging hem echt heel goed af. Had wel een plaswekker ernaast anders vergat mama het ook! Maar na verloop ging hij het zelf aangeven. Nog wel wat ongelukjes gehad maar echt niet noemenswaardig. Ik kan ze iedergeval op 2 handen tellen.

Alleen dat poepen hé.

Dat durfde hij niet. Deed het als hij in zijn bedje lag of in de ochtend veilig in zijn luier. Of als hij niet naar zijn bedje ging. Liep hij naar zijn slaapkamer om daar even op zijn bed in zijn broek te gaan poepen en dan heel hard huilend om je mama te roepen… ( ja probeer dan je lach maar in te houden ) :inlove: Overigens was de lucht :silenced:

Maar goed lekker laten gaan dacht ik dat poepen komt wel…

Maar ineens zat hij gister te vertellen dat hij moest poepen want het kwam er al aan :mrgreen: en gister heeft hij dan echt 2x gepoept op de wc.

Je ziet dat hij het wel een beetje eng vind. Maar hij doet het… Dus deze mama is echt zo trots!!

Nu nog proberen om luierloos door zijn slaapjes te gaan en dan ben ik eindelijk van die krengen af :mrgreen:

Voor de rest iedereen succes! :thumbup: