door de prikpil heen?

ik heb een vraagje. (wie niet:) )

de kans dat je zwanger raakt door de prikpil heen is niet groot. maar stel dat het wel raak zou zijn, is het verloop dan hetzelfde als normaal?

ik heb 19 november de prik gehad, en daarvoor vanaf december 2006 gestopt met de gewone (microgynon 30) pil (dus bijna een jaar zonder). de gewone pil heb ik bijna 3 jaar gebruikt.

Nu willen we heel graag wel een kleine. dus dit is ook 1malig de prik geweest. maar het vreemde is: ik krijg steeds meer zwangerschapsverschijnselen. een vriendin van ons is nu 8 weken zwanger en qua gevoelens en symtomen wat zij me uitlegt loop ik net een week achter haar aan.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat ik heel lang ondergewicht heb gehad, maar nu dat beter gaat krijg ik ook een dikkere buik, maar dan ook alleen onder de navel, net of ik dus wel zwanger ben. maar normaal gesproken als ik op dit gewicht zat (60k) had ik nooit een dikkere buik, hooguit een beetje. al helemaal niet zoals nu.

27e vorige maand heb ik een test gedaan maar die gaf negatief uit. al weet ik dat ie wel heeeeeeel erg ligt een 2e streepje gaf, maar dat kan ook verkeerd gezien zijn. want mijn vriend zag het 2e streepje niet.

Andere symtomen waar ik nu tegen aan ben gelopen zijn soort van krampen in de onderbuik. smorgens vaak aan de dunne geweest tot voor een paar dagen terug. stemmingswisselingen (moet ik wel bij zeggen dat dat vaker voorkomt bij mij :lol: ), meer puistjes, snel moe, veel plassen (maar wel pas geleden blaasontsteking gehad). door de dag heen regelmatig misselijk.

ik heb voor een tijdje terug (ongeveer een weekje of 3, 4 geleden) een foto gemaakt van mijn buik (was om mijn gewichtstoename aan mijn zus te laten zien). ik heb toennet nog eens gedaan, ter vergelijking. die zal ik hier zometeen toevoegen.

mijn vraagje dus; zou het toch zo kunnen zijn? zoja is die prikpil nu gevaarlijk voor mij of (mogelijk) de zwangerschap?

toch nog maar een keer testen lijkt me :shifty:

:shifty: schadelijk lijkt me het niet echt omdat de dosering per dag erg laag is…maar ik zou dat een gyn vragen mocht je toch zwanger blijken :shifty:

Dit zijn die foto’s

de vorige keer:

nu:

Ik moet dan morgen tests ophalen, ze zijn op…

Morgen is het Kerstmis dus ik denk dat dat niet zal gaan :wink:

Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest? Of word je dat niet met de prikpil?

Dat is een groot verschil maar door de prikpil kan je vochtvast houden en gewichtstoename is dan ook een bijwerking. Ik denk dat als je het zeker wilt weten moet testen.

Succes!

Liefs Marieke

Hey

Ik heb jaren de prikpil(depo Provera) gebruikt en de symptonen die je beschrijft horen daar ook bij.(Je lichaam reageert als of je echt zwanger bent,komt door die hormonen).

Ik zou het heel sterk vinden als je toch zwanger bent,want je hebt mn pas gehad.(19/11) dan is ie pas na februari 08 uitgewerkt.maar dan nog duurt het even voordat je een eisprong kan krijgen.

Ik ben in die jaren dat ik de pp gebruikte 10 kilo aangekomen,en had de meeste zwsch.kwaaltjes erbij(vocht vasthouden,misselijk,zere borsten)

En op je vraag als je toch zwanger blijkt te zijn,of het kwaad kan?

tja de gewone pil kan ook schadelijk zijn, dus de pp denk ik ook.

eerst maar eens testen en als ie toch positief is,een afspraak maken met je ha/gyn.die weten het je nog beter te vertellen.

heb 2 dagen terug de test gedaan (ik moest em ophalen bij mn moeder)

die gaf negatief.

na oud en nieuw ga ik toch maar even langs de huisarts, want dan moeten die buikpijnen toch ergens anders van komen of de test klopte niet.

weer afwachten. maar in ieder geval was deze test weer negatief… :frowning:

@knuffeldraakje wrote:

heb 2 dagen terug de test gedaan (ik moest em ophalen bij mn moeder)

die gaf negatief.

na oud en nieuw ga ik toch maar even langs de huisarts, want dan moeten die buikpijnen toch ergens anders van komen of de test klopte niet.

weer afwachten. maar in ieder geval was deze test weer negatief… :frowning:

Ik snap dat je heel graag wilt, maar het lijkt mij niet dat je zwanger bent. Zeker als ik lees dat de klachten die jij hebt ook samenhangen met de prikpil. Als je je er goed bij voelt om naar de HA te gaan moet je dat natuurlijk zeker doen!! Maar ik ben bang dat je misschien te veel hoopt op stiekem toch een zwangerschap.

ik reken er niet op. maar er is wel iets mis. anders was er geen buikpijn telkens. daarvoor wil ik naar de huisarts. iets meer zekerheid

en weet je ondetussen al meer

nee huisarts is er morgen pas:( morgen zal ik jullie laten weten

21 januari echo. dus maandag.

bloeding is doorgegaan. ik heb nu een dag of 5 bloeding waar vooraf lichtroze afscheiding is geweest. de bloeding is nu iets minder. de buikpijnen alleen na (te) veel eten, 'savonds/snachts af en toe, als ik (te) druk ben geweest en tijdens/vlak na de sex…

afwachten dus… maar dat duurt zo lang :frowning:

de kans op zwangerschap lijkt me na deze bloeding nog klein. (maar aan de andere kant… innesteling of door de sex gescherude adertjes misschien? maar ik weet niet of die bloedingen ook zo erg doorzetten)