mijn man is gereformeerd, echter is hij met mij voor de katholieke kerk getrouwd en heeft dus mijn geloof overgenomen.
echtr de rest van zijn familie niet, en van mijn kant hebben we nog 1 zus “over” de andere zijn al peter/meter van sophie.
Nu zou ik voor de volgende keer het liefst mijn zus en carlo zijn zus beide peettantes maken, maar omdat schoonzus nie katholiek is, kan dat niet voor de offiele papieren.
Maar kunnen we dan ook gewoon maar 1 peettante doen voor de doop of heb je daar perse twee personen voor nodig?
1 kan. Het mogen er ook 2 zijn, waarvan er maar 1tje katholiek is. Kijk maar eens op http://www.isidorusweb.nl/asp/default.asp?t=show&id=3621 :thumbup:
bedankt voor de link, al vind ik het nog niet helemaal duidelijk :S
er staat bijvoorbeeld dat 2 peters of 2 meters niet mag, maar ik dacht dat dat wel mocht? mijn petekindje heeft namelijk ook 2 meters,en is gewoon gedoopt…
en stel nu dat we dus 1 katholieke meter hebben en 1 niet katholieke, weet iemand dan hoe dat in de praktijk gaat?
Dat mag gewoon hoor.
T heeft er 2
J laten we over 2 weken dopen, en krijgt 1 peetoom.
J.ulia is vorige maand ook gedoopt en zij heeft alleen een meter
@knipoogje1983 wrote:
bedankt voor de link, al vind ik het nog niet helemaal duidelijk :S
er staat bijvoorbeeld dat 2 peters of 2 meters niet mag, maar ik dacht dat dat wel mocht? mijn petekindje heeft namelijk ook 2 meters,en is gewoon gedoopt…
en stel nu dat we dus 1 katholieke meter hebben en 1 niet katholieke, weet iemand dan hoe dat in de praktijk gaat?
Dat verschilt per pastoor. Officieel mag het niet 2 meters of 2 peters. xDe onze doet er ook niet moeilijk over, maar ik weet dat er zijn die er wel moeilijk over doen. In de praktijk verandert er niets. Wij hebben ook 1 katholieke en 1 niet katholieke meter voor onze zoon. En voor nummer 2 willen we 2 peters.
Mijn man is niet-gelovig en is van een neefje en nichtje peter (katholiek gedoopt). Het was in twee verschillende kerken en ze hebben hier niet moeilijk over gedaan.