Doopgesprek ?

Hello lady’s



Ik heb even een vraagje.

Wij laten Amy dopen en krijgen vanavond een doopgesprek met de pastoor.

Maar wat kunnen wij hierbij verwachten?

Wie heeft dit al ervaren?



Alvast bedankt voor de reacties!!!

Hoi,



Finnley is afgelopen zondag gedoopt, in het doopgesprek vragen ze hoe je het boekje wilt hebben er moeten wel standaard dingen in staan zoals bepaalde gebedjes en het dopen en zalven zelf, verder vragen ze of je zelf iets wilt zeggen tijdens de doop (wat dan ook in het boekje komt) enzo en de namen willen ze weten, wij moesten hier zelf de kaftjes maken en de binnenkant deed de pastor zelf maken, dus zo heb je een beetje een idee :wink:

Dank je wel!!!



:smiley: :thumbup:

Wij hebben ook een doopgesprek gehad, omdat het een doopdienst met meerdere dopelingen was waren het 2 avonden, met alle ouders van dopelingen samen. De eerste over hoe je zelf het geloof ziet en waarom je je kindje wilde laten dopen. Wij waren ook gevraagd om dmv een korte overweging of gedichtje onze motivatie kenbaar te maken.



De 2e avond was meer praktisch idd met teksten uitzoeken en wie wat wilde lezen etc.



Ik ga er van uit dat de pastoor toch ook wel even op het geloof, de achterliggende gedachte bij de doop, wat dopen betekent in de kerk etc zal ingaan.



groet, Mouse

ik zit zelf bij onze kerk nog in de werkgroep doopvoorbereiding.

Wat hieronder staat klopt wel.

Er wordt in het algemeen iets verteld over de rituelen rondom de doop (meestal) en er worden ervaringen gedeeld, daarnaast worden alle practische dingen besproken. (eigen doopkaars/trouwkaars meenemen, trouwboekje niet vergeten, muziek op cd branden of koor laten zingen, dat soort dingen)

hier was het een stukje intiemer… Doop alleen, dus pastoor kwam thuis langs… was geanimeerd gesprekje, over de peter en meter, waarom je je kindje wilde laten dopen en wat je van de kerk verwacht… Doopboekje kreeg ik later per mail(hoe vooruitstrevend) een voorbeeld van, en afgewerkt doopboekje heb ik ook per mail teruggestuurd ter goedkeuring.



Het was allemaal wel heel relaxed en informeel, heerlijk, ook lekker knus…

Bedankt voor alle reacties.

:thumbup: :thumbup:

Hallo, kan iemand mij zeggen of je je kindje moet meenemen naar het Doopgesprek?
Ons kindje is wat ziekjes en we hebben vanavond het Doopgesprek.
Mijn gevoel zegt thuislaten met oppas.
Alvast bedankt