Niks dan lof voor dat ding. Een van de beste aankopen die we gedaan hebben
(Wij hadden een klein ukje, waar de wipstoel ook lange tijd gewoon echt te groot voor was)
Kindje ligt lekker, korreltjes vormen zich naar het lichaam, geen druk op het achterhoofdje (ze lopen in ieder geval geen plat hoofd op van de doomoo). Je kunt hem platter maken en iets meer rechterop. De topbekleding kan in de was en de zak zelf (mijne dan) is een soort nepleer/plastic dat je gewoon af kunt doen met een natte doek.
Er zit nog een dekje zonder bandjes bij zodat ook een wat ouder kindje erop kan hangen. Je kunt hem bijvullen als het nodig is.
Alleen als ze zelf gaan zitten en beginnen te wiebelen kun je hem tijdelijk niet meer gebruiken, dan kiept ie al snel om met kind erop. Dat was hier met een maand of 8 ongeveer. Maar binnenkort komt hij weer terug met het andere dekje, dan kan ze erop hangen of zitten.
Ik heb hem via mp voor 25 euro gekocht, maar wil er om eerlijk te zijn niet vanaf.
Ik zou voor een baby bjorn wipstoel gaan, wat een heerlijke dingen zijn dat!!!
Heb hem nu 2e hands voor Mees, maar wou dat ik hem ook voor de meiden had gehad!!! wat een onwijs fijn ding is dat, echt zo’n zak waar ze heerlijk in liggen, hij gaat heel lang mee, is stevig en ook handig voor de fruithapjes enzo. Hij wiebeld ook heerlijk, iets wat gewone wipstoeltjes nauwelijks doen.
Nadeel van de domoo is dat ze niet een beetje rechtop kunnen, nou heeft mijn zoon reflux en dat na een voeding dus echt wel nodig.
Hebben we de baby’s even omgeruild, dus die van ons op de poef en die van hen in onze wipstoel.
Ons ventje vond er vrij weinig aan, maar dat komt omdat hij toen al wat ouders was (maandje of 4/5 dacht ik) en hij had al ontdekt dat als ie in de wipstoel met zijn beetjes wiebelde, dat die wipstoel dan gaat wippen.
En in de poef wiebelde ie ook met zijn beetjes… en gebeurde er niks…
Als ik zou moeten kiezen tussen zo’n poef of wipstoel, dan zou ik voor de wipstoel gaan. Die kan je makkelijker opbergen (bij ons ligt ie nu onder het dressoir, over een weekje of wat kan ons kleine ventje erin) en is makkelijker mee te nemen.
Het kinderdagverblijf heeft ze bij ons, maar voor wat oudere kindjes worden ze al niet meer gebruikt, tenminste, zo vanaf de 4 maanden niet meer, want er zijn daar blijkbaar kindjes geweest die aan het draaien waren geweest en op een gegeven moment de domoo seat bijna hebben laten omvallen. Die kindjes waren wel iets ouder dan 4 maanden, maar ze kijken een beetje naar de kinderen en zodra het kindje dus begint met rollen, vinden ze het niet echt veilig meer daar.
Ik vind het er trouwens zelf onwijs leuk uitzien en als je de ruimte hebt, zou het juist een erg leuk ‘meubeltje’ zijn voor je kindje in de woonkamer… Vind de wipstoeltjes altijd tja… er niet erg ‘gezellig huizelijk’ uitzien en zo’n domoo seat wel… Maar dus hier niet aangeschaft, niet vanwege bovenstaande en ook niet omdat we weinig ruimte hebben en in zo’n geval is een wipstoeltje dan toch handiger vind ik… :think:
Ik heb er nog geen ervaring mee maar hij lijkt me geweldig! Een collega van mij is er ook erg enthousiast over. Eigenlijk is hij ook te duur voor ons maar ik krijg hem cadeau van mijn papa en mama
Wij hebben hem op het kdv waar ik werk ook, en gebruiken hem eigenlijk nooit…
te laat
kwam tussen al de absurde hoge vraagprijzen op marktplaats opeens eentje tegen waar nog niets op was geboden, hij was zgan (kindje was 10 weken, maar vond um niet fijn), en heb um echt voor een prikkie gekocht. tot nu toe een succes, zie boven :inlove: