Ik word er niet goed van, mijn zoontje van 4,5 maand gaat nu 6 weken naar het KDV 2 dagen per week en heeft al 7 verschillende juffie’s gehad.
Heel vervelend dat er nog geen vaste leidster is want wie moet je nou aanspreken als er iets is.
Gister haalde ik hem op en was hij lusteloos en had knalrode oogjes, de juf zei dat hij geen honger had en haalde nog een fles met mijn borstvoeding uit de koelkast … hij had maar 250 cc gedronken over de hele dag !!! toen ik thuis was en zijn boekje las zag ik dat hij om 13.45 wakker was geworden en daarna hebben ze hem niet meer naar bed gedaan (haalde hem om 18.15 op) was om 18.30 thuis en hij heeft in 5 minuten half slapend zijn fles gedronken (doet er normaal 20 min. over, dus had heel veel honger) en daarna in diepe slaap gevallen, toen hij na een uurtje weer wakker werd was hij helemaal van slag … heel hard huilen.
Me hart brak, waarom moet ik mijn kindje nou naar de KDV brengen.
Toen hij om 13.45 wakker was geworden had ze om 14.00 de fles kunnen geven i.pv 15.15 (10.15 kreeg hij de eerste) en dan had hij om 16.00 weer naar bed gekunt en dan had hij om 17.00 weer een flesje moeten hebben en dan krijgt hij thuis weer voor hij gaat slapen om 20.00.
Ik heb zijn “gebruiksaanwijzing” maar weer eens in zijn boekje geschreven.
Nu de vakantie’s voorbij zijn en er een leidster terug komt van zwangerschapsverlof komt er meer vastigheid op de groep gelukkig.
Hebben jullie ook wel eens van die ergenissen ???
Ik vind het zo moeilijk om mijn kleintje daar achter te laten, je bent de controle kwijt, en nu dit weer gebeurt is ga ik niet echt met een gerust gevoel naar me werk toe.
ik heb ook die ervaring gehad met duco
ook naar kdv gebracht smorgens en eind van de middag zou ik hem weer komen halen
en toen kreeg ik de opmerking wat heb jij een wakker kindje (toen een maand of 3 oud) en had ook de flessen mee gedaan en luierers met naam er op en ik kreeg smiddags een 2 flessen die hij niet gedronken had mee terug en al zijn luiers en toen keek ik zijn luier na en stond er helemaal een andere naam op vond ik niet kloppen ben de volgende dag weer terug gegaan naar het kdv en heb hem er niet meer achter gelaten ik kon het niet meer dus een heftig gesprek aangegaan
ik was bang dat hij de verkeerde voeding had binnen gekregen en zo niet in iedergeval veel te weinig en verkeerde luiers is ook uit den boze als ik zelf zijn tas met luiers en flessen mee geef oke als er niet genoeg zijn een andere luier kan ik begrijpen maar niet als er genoeg zijn
ik ben kdv leidster en als bij ons een kindje niet wilt drinken ( zo’n kleintje) dan bellen we de moeder om te overleggen wat ze wilt…
wilt ze zelf komen voeden ( soms kan dat) of moeten we het een uurtje later weer proberen… als het dan weer niet lukt heeft de moeder de keus om haar kindje te komen halen omdat het dus zoveel voeding nog nodig heeft.
qua slapen … ze hadden je kindje idd nog wel even op bed kunnen leggen ja…
en jemig wat heb je al veel leidsters gehad zeg :naughty: ook al is het vakantieperiode, wij streven ernaar om zoveel mogelijk vaste gezichten op de groep te hebben… dus als de vaste kracht op vakantie is, dan komt daar een persoon (max 2) voor in plaats niet elke dag een andere
juist voor de rust op de groepen
ik zou als ik jouw was even je verhaal doen bij de leidsters ( of het hoofd ) want het is niet de bedoeling dat je je zo erg bezwaard voelt op je werk.
:hug:
Ik snap niet dat mensen met kinderen werken als ze dus duidelijk helemaal niet het gevoel van verantwoordelijkheid hebben over een kind. Das toch niet normaal!
@wannabe keukenprinses wrote:
Ik snap niet dat mensen met kinderen werken als ze dus duidelijk helemaal niet het gevoel van verantwoordelijkheid hebben over een kind. Das toch niet normaal!
wat bedoel jij nou? dat je niet moet werken als je een kind hebt :think:
nee, dat mensen niet met kinderen moeten gaan werken als ze zich er niet verantwoordelijk voor voelen.
Ik vind vooral de flessen echt schokkend, dat kan toch niet zeg… Zeker met dit weer niet.
Maar ja, ik heb het zelf gezien toen ik op kdv werkte, er glipt gewoon veel tussendoor. Veel kindjes, weinig leidsters, soms vergeten ze gewoon die luier nog te verschonen of die fles nogmaals aan te bieden… Ik kon daar dus ook echt niet tegen en heb het niet lang gedaan.
ik zou ook even een gesprekje aangaan
je kan beter even zeggen wat je dwars zit
dan kunnen en hun er rekening mee houden en ben
jij het kwijt en ga je hopelijk met een beter gevoel werken
heeft hij vaste tijden dat hij zijn fles krijgt??
ik heb bij mijn eigen dochtertje gezegd dat het tussen de 3 en 4 uur
met max een uitloop naar 4,5 uur en dan echt geven ook al slaapt ze
of vraagt ze er niet om
die verschillende leidsters is zeker niet fijn
hebben jullie geen clientenraad dan kan je dat misschien daar aangeven
wij staan met 2 leidsters op de groep en max 1 darvan mag vrij zijn
hopelijk wordt het snel beter
Ja ik bedoelde dus dat je niet met kinderen moet werken als je daar niet mee om kunt gaan.
Ik vind dat alle kinderen belangrijk zijn, dat je als leidster in de opvang de grootste schat van mensen moet verzorgen dus dan moet je dat zo goed mogelijk doen.
@babs83 wrote:
ik zou ook even een gesprekje aangaande openingspost is al bijna een jaar geleden :wink:
@klavertje4 wrote:
@babs83 wrote:ik zou ook even een gesprekje aangaande openingspost is al bijna een jaar geleden :wink:
:oops: :oops: helemaal niet naar de datum gekeken