Donkerpaars een rood-oranje-isch...

… wat denken jullie, matched dat een beetje samen?



Senna en Marijn gaan van kamer ruilen. Senna heeft een rode muur (Niet zo diep rood, maar een beetje rood-oranje) en Marijn een diep donker paarse muur. Marijn haar beddengoed en aankleedkussen zijn ook met dat diepe donkerpaars en dat gaat dus mee verhuizen naar de kamer met de rode muur. Dan wil ik eigenlijk een rood lakentje en onderlakentje bij kopen. Nu heb ik het idee om haar gordijnen donkerpaars te verven (zijn nu wit) en er nog een paarse lamp op te hangen. Marijn krijgt dan dus een kamer met die rode muur, een bedsprei met eigenlijk allerlei kleurtjes maar het donkere paars overheest…

en een rood lakentje en onderlakentje, een donkerpaarse lamp, een donkerpaars aankleedkussen en paarse gordijnen. Wordt dat een match, of een mis mach? (Best lastig om je dat te visualiseren hè…)

Ik denk dat dat best leuk wordt. Op het lakentje wat ik nu op het bedje zie

zie je ook rood naast paars lopen, en dat is best een leuke combi :smiley:

misschien voor t idee even het beddengoed op de grond naast de muur leggen??

En gewoon de muur een ander kleurtje geven? 8)



Maar volgens mij kan het best bij elkaar.

Het lakentje is wel heel er leuk overigens!



Daar zit ook rood en paars in, toch?

De bloemen lijken rood, of is dat roze?

beddegoed en kleur van de kamer… wel het laatste waar ik op let.



ik ben ook nooit zo goed in zulke dingen. :mrgreen:

Leuk! Paars en rood zijn super combi’s!



(net als rood-oranje-fuchsia-paars, ook zo lekker oililly!)

hoi Marion,



je mag raden wat de kleuren in onze slaapkamer zijn:

inderdaad: paars met rood…

het is een combinatie van rood en paars behangpapier met een strook ertussen waar de twee tinten in verwerkt zijn.



ik ben ff foto’s gaan nemen voor je. zal proberen ze vanavond op pc te zetten en dan kom ik ze alsnog in je topc hier plaatsen…



liefs

Gerda

Abby haar kamer is in de kleuren paars, rood en oranje, ik vond dat toen al een hele mooie kleurencombo.

Hoewel bij jou het paars echt blauwer lijkt, zal een combo van die kleuren volgens mij echt mooi zijn.



De lamp hebben we samengesteld van 2 multicolor lampen waar we de groene, gele en blauwe steentjes hebben omgewisseld met de roze, paarse en oranje.







In de jaren zeventig zag je niets anders. Mijn ouders hebben daar ook nog heel veel van gehad; behang, serie opbergmaterialen (van broodtrommel tot prullenbak), gordijnen, servies etc. Dus die combi kan wel (al zal ik er zelf nooit voor kiezen :angel: )

Tis echt zoo leuk geworden! Moet alleen de gordijntjes nog verven en dan ook nog wat prentjes zoeken voor in het foto lijstje. ook moet ik nog even voor rode onderlakentjes. Wellicht dat ik even staaltjes behang ophaal in paars en rood… Dekentje is inderdaad wel super hè…











Dank allemaal!

Leuk!



Heel gezellig en knus. Het oogt ook gewoon lekker ‘warm’.



De gordijnen passen er zo ook prima bij overigens! :thumbup: