domme vraag over bleekselderij

:oops: wie kan mij vertellen hoe bleekselderij smaakt.

is er iets waarmee je het kunt vergelijken.

groeten renee

Domme vragen bestaan niet :naughty:

enne tja waar smaakt t naar. Ga ff denken oke? :mrgreen:

Proeven zou ik zeggen, bleekselderij heeft een hele unieke smaak vind ik.

Waar lijkt het op :think:

Het is iig sappig, knapperig…

Proeven is echt de enige manier om erachter te komen :mrgreen:

fris, knapperig, beetje anijsachtig met iets van komkommer :think:

Wij eten het vaak rauw in stukjes met bijvoorbeeld paturain of linera smeerpate (als gezonde snack) of gekookt in kruidebouillon met een kaassausje :drool:

:sick:

de bite van rauwe broccoli en ook een beetje de smaak ervan maar dan net ff anders iets wateriger meer zoals het steeltje van venkel. Maar dan weer niet die droppige smaak van venkel. :think: Phoe he moeilijk uitleggen zeg.

Waarom wil je t eigenlijk weten daar ben ik toch wel heel benieuwd naar :mrgreen:

ik heb het in huis om de sonja bakker spaghetti mee te gaan maken.

Volg niet de sonja bakker hoor, ik heb een koolhydraten constant dieet ivm diabetes, maar heb het boek van een vriendinnetje geleend om een aantal recepten uit te halen.

Maar heb dus te veel selderij om in de spaghetti te doen, maar zoals ik het lees kan ik het dus ook heel goed gebruiken in een salade voor bij de spaghetti.

dank jullie voor jullie snelle reacties.

Renee

tja, bleekselderij smaakt naar…bleekselderij :mrgreen:

Is niet echt te vergelijken met iets anders volgens mij…

Ik vind het wel lekker, maar als ik teveel eet dan ga ik geheid :sick: .

Dus ik eet het eigenlijk bijna nooit meer.

Ik moet er altijd enorm van plassen :oops:

MOeilijke vraag, geen domme vraag :wink:

Lekker fris, doe het meestal door een salade.

@miriam wrote:

Ik moet er altijd enorm van plassen :oops:

Ja dat klopt, :thumbup: voorde lijn…drijft het vocht goed af!

het smaakt :sick:

:angel:

De smaak zit een beetje tussen een radijsje en een komkommer in.

Maar als je het toch al in huis hebt zal ik er gewoon een stuk van nemen.

Bleekselderij met kruidenkaas erop is wel erg lekker.

@renee wrote:

ik heb het in huis om de sonja bakker spaghetti mee te gaan maken.

Volg niet de sonja bakker hoor, ik heb een koolhydraten constant dieet ivm diabetes, maar heb het boek van een vriendinnetje geleend om een aantal recepten uit te halen.

Maar heb dus te veel selderij om in de spaghetti te doen, maar zoals ik het lees kan ik het dus ook heel goed gebruiken in een salade voor bij de spaghetti.

dank jullie voor jullie snelle reacties.

Renee

Die is lekkerrrrrrrrrrrrrr!!! We hebben ooit een paar weken ge-sonja-bakkert, maar dit recept staat echt nog wel vaak op tafel, zeker eens per maand! (Maareh, de bleekselderij proef je niet (echt) meer na bereiding :wink: En wat Cell schrijft, daar ben ik het mee eens, een combinatiesmaak van anijs en komkommer.

@Lynda wrote:

Das nou echt van een drol een gebakje maken, álles met kruidenkaas erop is erg lekker :mrgreen:

ik vind bleekselderij :sick:

Bleeksederij in de kerriesaus dompelen en dan lekker rauw opknabbelen :drool: :drool: :drool:

@Mip wrote:

@Lynda wrote:

Das nou echt van een drol een gebakje maken, álles met kruidenkaas erop is erg lekker :mrgreen:

ik vind bleekselderij :sick:

Nou ik heb toch liever dan een stukje bleekselderij verstopt onder de kruidenkaas dan een drol. :sick:

nou heb een stukje geproefd en ja ik weet het nog niet zo goed wat ik ervan vind, ik denk dat het idd in een salade erg lekker zal zijn, maar om het zo rauw op te kauwen is toch eventjes iets anders,en kruidenkaas ja dat zal idd lekker zijn, maar dat is dan weer niet zo fijn voor je lijn.

renee

ik vind het bitter :eh: