Hallo dames,
Ik heb weer een prangende vraag :mrgreen:
Ik slik clomid 150mg.
Op de follikelmeting van cyclusdag 20 was een mooi ei te zien van 23mm.
Ik kreeg een klusadvies en mocht op progesteron prikken op dag 5 en 8 na een temp-verhoging.
Een echte tempverhoging is nooit gekomen en ik zit nu op dag 42.
(ik heb wel op dag 26 en 29 bloed geprikt voor de zekerheid)
Zijn er hier meer dames die op de FM wel een mooi ei hadden maar dat nooit gesprongen is?
Wat was de volgende stap van de gyn?
Ik weet dat er een aantal dames zijn die pregnyl krijgen om het ei zeker te laten springen, maar mijn ziekenhuis geeft (tot mijn ergernis) geen pregnyl.
soms heb je geloof ik wel eens een leeg follikel…dus dat er geen eitje in zit. Weet niet of dat invloed kan hebben?
Maar hoe was de bloeduitslag dan? Soms hebben mensen niet echt een duidelijke temp-stijging.
Hee Beppie,
Een follikel die zo groot is, moet eigenlijk wel uit zichzelf springen. Ik denk dat je daar in principe ook wel vanuit kan gaan. Soms springen ze zelf niet, maar met die grootte gebeurt dat niet zo heel erg vaak. Of het moet al een cyste zijn, dat zou dan ook nog kunnen. Heb je de uitslag van het bloedprikken al? Als je alleen getempt hebt, dan zou ik daar niet helemaal 100% op vertrouwen. Dat is niet heel erg betrouwbaar, je temperatuur kan om allerlei redenen schommelen en bij sommige mensen is het zelfs niet echt duidelijk aan de temperatuur te zien of je wel of niet een eisprong hebt gehad. Maar goed, als je nagaat dat je eisprong omstreeks dag 22 moet zijn geweest, dan ben je nu natuurlijk wel een week overtijd. Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Ik vind jouw ziekenhuis trouwens wel een beetje vaag. Ze vertikken het om follikelmetingen te doen, dat was al een heel drama om er eentje te krijgen. Terwijl dit meestal gewoon standaard is, zeker bij hogere doseringen Clomid of hormooninjecties. Ook als je daarbij geen verdere behandelingen doet. En nu geven ze ook al geen Pregnyl?! Ik snap die werkwijze eigenlijk niet zo, wat heeft dat voor nut? Daarmee kun je dit soort dingen toch gewoon voorkomen? Wat een kleine moeite, zeg. Maar goed, ik ben het tegenovergestelde juist gewend. Bij ons zijn ze heel makkelijk en willen ze alles wel voor je doen of proberen. Bij welk ziekenhuis zit je? Misschien dat je toch eens naar een ander ziekenhuis kan, ik denk dat je daar uiteindelijk meer bij gebaat bent. De behandeling zal dan beter op jou afgestemd worden, meer controles, zelf meer inbreng. Wij hebben zelf ook twee jaar bij een gyn gezeten, die allerminst voor ons en onze situatie geschikt was. Er werd maar wat aangeklooid, we kwamen geen stap verder. Uiteindelijk zijn we doorverwezen op sterk aanraden van een invalgyn. Dat hadden we veel eerder moeten doen, we hebben twee jaar verspild bij de eerste gyn met alle ellende van dien. Misschien toch eens het overwegen waard? :-*
Liefs,
Jippie
@Ineke
Dat van die lege follikel heb ik ook weleens gelezen, misschien zegt de gyn dat straks ook en krijg ik toch nog een ronde clomid.
@Jippie
Ik krijg de uitslag pas op de volgende afspraak met de gyn, dat kon niet eerder hoorde ik telefonisch (zucht).
Ik heb ook ovu-testen gebruikt, maar die zijn eigenljk altijd wel positief vanwege de PCO.
Ik afgelopen donderdag nog getest dus het zou me wel heel erg verbazen :mrgreen:
Ik vind mijn ziekenhuis(diaconessenhuis voorburg) ook heel vaag…
Ik heb 2 weken geleden een brief gestuurd met het verzoek mn dossier naar mn huisadres te sutren (dat was de procedure om eenkopie te krijgen werd me verteld)
Ik neem een kopie van die brief maandag meteen maar mee, misschien hebben ze de brief niet gehad of kunnen ze me in ieder gevalvertellen wanner ik die kopie kan verwachten. Een dossier kopiëren lijkt me toch niet zo veel werk :?
Zodra ik dat dossier heb, ga ik op kennismaking bij een ander ziekenhuis(bronovo) hier in de buurt waarvan ik weet dat ze wél standaard FMs doen.
Ze geven geen pregnyl omdat ze me niet onnodig hormonen willen geven terwijl dat ei ‘toch wel springt’.
En nu is het dus misschien niet gesprongen :roll: .
Het lijkt me toch ook erg handig omdat je met pregnyl weet wanneer je aan de klus moet… Maar dat ga ik allemaal vragen aanstaande maandag :twisted:
Bedankt voor jullie hulp dames! :-*
Hoi Beppie,
Ik heb inderdaad ook een keer een ei gehad, (geen fm, maar wel positieve ovulatietest, de bekende krampjes en vruchtbaaslijm dat ik alleen maar heb als er een eisprong aan komt) Helaas steeg mijn temperatuur daarna niet en ook uit progesteron onderzoek bleek dat ik geen eisprong had gehad.
De gyn was er van overtuigd dat ik wel een follikelbarsting gehad heb maar dat er of geen eicel aanwezig was (niet elke follikel bevat een eicel helaas) of dat er iets mis was gegaan bij de sprong. Er worden wereldwijds volgens haar veel onderzoeken gedaan en het schijnt over het algemeen regelmatig voor te komen dat een eisprong niet goed verloopt. In de meeste gevallen kun je dan toch gewoon ongesteld worden, maar het kan doordat er geen progesteron afbraak is ook langer uitblijven.
Succes!