doekje op de ogen

Lev is net een papegaai, hij valt tegenwoordig pas in slaap met een doekje over zijn ogen.

Maar dat vind ik ook een beetje eng, het hangt over zijn mond en neus, kan hij dan nog wel genoeg lucht krijgen?

Ik denk altijd maar dat ze dan wel weg slaan. Lev is nu oud genoeg om een doekje van z’n gezichje weg te duwen… Desnoods haal je het weg als je weet dat hij slaapt…



Succes!!!

anna leeft nog steeds :wink: , ik zie er dus geen kwaad in…

lydia…hier ook een papegaaitje :slight_smile:

Lotte heeft een knuffellapje en anders neemt ze haar laken en deken vast en trekt dat op haar gezicht.



Het is niet dat het hard drukt dat ze stikken hé.

Lana slaapt ook met een doekje over haar ogen, doekje in haar linkerhand, in haar rechterhand en 2 doekjes naast haar.



5 doekjes in totaal dus. Ze is echt doekjes gek :mrgreen:

Mijn zoontje doet dat soms ook nog en die word over 2,5 week 2 jaar. Kan je het doekje niet zo leggen dat zijn neusje en mond vrij zijn? Of doet hij het echt zelf?

Ymke doet het ook met haar knuffelkonijn (soort van dichtgenaaide washand met kop en oren). Als ik het van haar hoofdje afhaal is ze gelijk wakker… Leg het eens over je eigen hoofd, heb ik ook gedaan… Kan je nog prima ademhalen hoor!!!

Stijn doet dit ook met zijn labellabel-kip :mrgreen: toen hij nog heel klein was, had ik zo’n tutdoekje van Zwitsal, dat was heel dun en klein en leek me daarom minder gevaarlijk.



maar zodra hij diep in slaap is, valt het doekje toch vanzelf van z’n gezicht. Dus het kan geen kwaad denk ik hoor!

Sacha slaapt ook alleen maar met een tufdoekje in bed. Hij heeft er zelfs 2 in zijn bedje liggen voor het geval er eentje te ver weg ligt en hij deze niet kan pakken. Wanneer je bang bent dat je kindje te weinig lucht binnen krijgt. Bij de Ze*man zijn van die tuf doekjes te koop zitten per drie verpakt en kosten 1 euro deze zijn van zulke slechte kwaliteit en zijn daarom ontzettend dun. Deze vallen niet zomaar uit elkaar hoor zo slecht zijn ze nou ook weer niet maar je kan er praktisch doorheen kijken.

Colin doet dit ook af en toe. Nu kan hij zelf wegdraaien, maar toen hij dat nog niet echt kon, wachtte ik tot hij sliep en maakte dan zn neusje en mondje vrij. Kon ik ook weer lekker slapen! :mrgreen:



liefs

daffie

Grappig om te lezen,



Owen doet dit ook maar dan met zijn knuffeltje. Die legt het op zijn gezicht en dan slaapt ie zo. Dacht al wat een raar kind…maar er zijn er dus meer hahahaha