Doekje Lodger hoofd

Mijn dochtertje vind het lekker om in slaap te vallen met een lodger speendoekje op haar hoofdje dus over haar neusje…

Kijk elke x op de camera of ze nog adem haalt.

Maar zou ze zo kunnen stikken ?? :shifty:

37 bekeken maar niemand…

Ik durf niet zo goed nee te zeggen want je weet maar nooit maar ik denk het eigenlijk niet. Ik weet dat er meer kinderen zijn die zo slapen en dat is altijd geod gegaan.

Ik zou mij er geloof ik geen zorgen om maken.

Ik durf daar ook geen echt antwoord op te geven.

Maar valt ze er alleen mee in slaap? Want dan kun je misschien het doekje naast haar hoofdje neerleggen.

Of wordt ze dan wakker omdat ze dat doekje niet meer voelt?

Onze oudste heeft ook altijd zo’n tutlap gehad, vanaf heel jong al… maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ie dat ding over zijn gezichtje heen wilde (ja, nu wel… maar dat is gewoon kiekeboe spelen :mrgreen: ).

Van haar hoofdje afhalen tijdens haar slaap dan wordt ze wakker. Ze slaap nooit echt heel erg vast vanwege jeuk.

Ze krijgt het doekje de 1ste tijd gewoon alleen overdag en dan kan ik haar in de gaten houden op de camera. 'S nachts geef ik wel een speentje los.

had het topic vannacht wel gezien maar geen tijd en zin om toen te reageren. Zelf denk ik dat het geen kwaad kan, anders mochten ze echt niet gebruikt worden. Marijn slaapt hier vaak met de dekentjes over zijn hoofd.

Maar als je je er niet goed bij voelt, moet je het zeker niet doen.

Ik zou het geloof ik toch een beetje eng vinden.

Mijn dochtertje (5 weken) heeft ook een speentje, maar verliest die regelmatig en wordt dan wakker. Advies was om het speentje te verzwaren met een speendoekje of iets dergelijks, maar ik heb het niet gedaan… Het zal niet zo snel gebeuren dat een kindje stikt, maar toch. Stel dat het gebeurt…

Lastig hoor! Succes ermee!

@Liesbeth wrote:

Ik zou het geloof ik toch een beetje eng vinden.

Mijn dochtertje (5 weken) heeft ook een speentje, maar verliest die regelmatig en wordt dan wakker. Advies was om het speentje te verzwaren met een speendoekje of iets dergelijks, maar ik heb het niet gedaan… Het zal niet zo snel gebeuren dat een kindje stikt, maar toch. Stel dat het gebeurt…

Lastig hoor! Succes ermee!

In de 1ste 3 maanden heb ik het speentje ook verzwaard met een tutpopje die je bij de verloskundige krijgt. Maar die kwam niet op haar hoofd en viel altijd naar de zijkant.

Ja lastig…Bastiaan heeft een tijdje gehad dat hij wat overprikkeld kon raken en dan kon hij niet slapen. Ik legde dan een hydrofiel monddoekje over zijn hoofd en lette bij het erop leggen al op dat het wel open lag bij zijn neus.

Maar hij werd er niet wakker van als ik het wegschoof in zijn slaap.

Ik koos juist een hydrofieldoekje omdat het licht en dun is. Die lodgerdoekjes zijn een stuk zwaarder en dichter qua stof…en dus ook de reden dat ik nooit aangedurfd heb die eraan te maken…

Ondanks dat ik zeg dat ikzelf het niet aan zou durven, denk ik eigenlijk niet dat een kindje daarvan zou stikken. Aangezien zo’n stofje nooit sluitend om het neusje zou vallen en echt de neusgaten zou dichtdrukken, wat bij een matras natuurlijk wel zo is. Maar nogmaals, ik ben wel zo’n hypocriet dat ik het zelf niet zou doen :roll: (Dus waarschijnlijk heb je er niet veel aan)…

Noortje heeft vanaf dat ze het zelf kon pakken haar schaap-tutlapje over haar gezicht heen gelegd. Duim in d’r mond, knuffel op haar gezicht en ze was zo vertrokken.

Inmiddels is ze heel wat ouder, maar ze doet het nog steeds.

In het begin vond het ik het ook wel wat griezelig, maar ik merkte al snel dat ze zo prima kon ademen. 'k Heb me er uiteindelijk ook echt geen zorgen meer om gemaakt.

AS sliep altijd met een hydrofielluier op haar gezicht.

Net een papegaai.

Op de een of ander manier vind ik het lodgermateriaal wel wat enger :think:

aukje heeft dit ook gehad, maar overdag sliep ze benenden en snachts naast ons in de wieg…

probeer eens zelf adem te halen als het doekje voor je eigen mond houdt… dan weet je al of het wel of niet ademend is…

Onze beide kindjes slapen met een tut op hun hoofd (erfelijk bepaald?)…zonder die tutten zijn ze nergens.

De jongste heb ik es geobserveerd via een kiertje van de deur. Ze ligt een tijd te prutten en te kletsen en als ze echt aan slapen toe is, legt ze dat ding op haar hoofd en gaat slapen.

Heb me nooit afgevraagd of het kwaad kon eigenlijk :think: !