doe jij dat ook...

Nee, ik liet wel wat druppels uit zijn flesje op mijn pols vallen in het begin, maar eten proef ik niet voor. Ik eet hetzelfde op hetzelfde moment en ik schep eerst voor de kids op, dus als ik het kan eten, kunnen zij het ook.



Ik moest trouwens gelijk aan een artikel denken wat ik onlangs las.



Betere hygiëne kan doof kind voorkomen



Het veel voorkomende cytomegalovirus blijkt een gevaar te zijn voor ongeboren kinderen. Betere voorlichting aan zwangere vrouwen kan ernstige gevolgen bij kinderen voorkomen.



Artsen van het Leids Universitair Medisch Centrum hebben ontdekt dat het cytomegalovirus (CMV) ernstige gevolgen kan hebben als een ongeboren kind er via de moeder mee besmet raakt. Het virus is een variant van herpes (humaanherpes-5 virus). Het kan bij het kind ernstige aandoeningen gehoor- of gezichtsproblemen veroorzaken. Ook leverfunctiestoornissen zijn mogelijk, evenals een gestoorde geestelijke ontwikkeling of een te klein hoofd.



Een kwart van de dove kinderen

Ongeveer de helft van de Nederlanders komt ooit in zijn leven in aanraking met het cytomegalovirus. Een CMV-infectie is meestal onschuldig, maar is wel gevaarlijk voor het kind in de baarmoeder. De artsen van het LUMC hebben ontdekt dat bijna een kwart van de dove kinderen in Nederland deze handicap in de baarmoeder heeft opgelopen, als gevolg van een besmetting met CMV.



Jonge kinderen

Het virus circuleert vooral onder jonge kinderen en komt voor in urine en speeksel. Om die reden moeten zwangere vrouwen, die vaak in een kinderrijke omgeving verkeren, goed opletten en de hygiëne streng in acht nemen. Heel belangrijk is het dat zwangere vrouwen steeds goed hun handen wassen als ze een luier hebben verschoond. Een ander advies is dat zwangere moeders het lepeltje waarmee ze een kind eten geven niet zelf in de mond steken.



Meestal onopgemerkt

Een probleem is dat een CMV-infectie bij pasgeborenen meestal onopgemerkt blijft. Toch houdt 15 procent van de kinderen blijvende slechthorendheid over aan de infectie. Dat komt meestal pas aan het licht als de kinderen moeilijkheden krijgen met praten.



Screenen op CMV

De Leidse artsen gaan onderzoeken of het screenen op CMV-virus zinvol en financieel haalbaar is. Het is mogelijk een CMV-infectie op te sporen via de hielprik. Als er sprake is van een infectie, kan het kind na de geboorte antivirale middelen krijgen. In de studie van het LUMC werken kinderartsen, microbiologen en epidemiologen samen.

Soms

Nee, voelen met mn lip. En neem alleen een slok uit een beker al sik uitgeschoten ben met inschenken.

Sterker nog, ik was gisteren bij een klasgenootje van E.va om haar te spelen te brengen en omdat mijn meisje even moest wennen, bood de moeder een kopje thee voor mij en een glas limonade voor mijn zoontje aan. Toen zag ze dat ze zijn beker wel heel vol had geschonken en nam er zelf even 4 flinke slokken uit :mrgreen: Ik ken het hele mens niet, wie weet wat ze onder de leden heeft :shock: :mrgreen:

Dat zou ik dus nooit doen als ik teveel drinken voor een kindje had gemaakt, ik laat dan wat weglopen in de wasbak…

dat vind ik dus wel vies.



voorproeven doe ik ook nooit eigenlijk, als ik wil weten of een hapje te heet is voel ik even met mijn hand…meestal heb ik wel zo’n lepeltje dat aangeeft of het te heet is :thumbup:

Nee nog nooit gedaan.

@Karin2 wrote:

Sterker nog, ik was gisteren bij een klasgenootje van E.va om haar te spelen te brengen en omdat mijn meisje even moest wennen, bood de moeder een kopje thee voor mij en een glas limonade voor mijn zoontje aan. Toen zag ze dat ze zijn beker wel heel vol had geschonken en nam er zelf even 4 flinke slokken uit :mrgreen: Ik ken het hele mens niet, wie weet wat ze onder de leden heeft :shock: :mrgreen:
Ow wat erg, ik zou daar wel wat van gezegd hebben volgens mij

ik doe het ook. indd met de rede of het niet te warm is/ om zeker te weten of het lekker is :mrgreen:



op het werk voel ik met een gewassen pink aan het eten van de kleintjes.



potjes proeven :sick: die geef ik dus ook niet snel aan ella. en als het dan moet dan is het de lasagne :drool:

Nee :snooty:





























































:liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

Met eten keek ik altijd of het niet te heet was toen ze nog klein waren, maar dat was bij Stijn gewoon een stuk in mijn mond proppen, want die had de eer als enige van ons nageslacht op de rapleymethode te mogen kliederen met zijn eten.



Wat ik wel geregeld doe is het eten wat hun laten staan (behalve het vlees) op eten, maar ik vermoed dat het meer met mijn kliko-aanleg dan met moeder zijn te maken heeft :oops: !



Thee proef ik wel, heb liever dat ik me brand dan dat mijn kinderen het doen. En bij roosvicee kijk ik of het niet te zoet is of te laf.

Dat had ik ook kunnen doen, niet expres maar uit automatisme.

Ik denk ook dat veel bacillen van ons gezin toch al in huis dwarrelen. En Stijn geeft me geregeld een kus die druipt van het kwijl, om nog maar te zwijgen over als hij verkouden is, dus ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Zijn broers geven ook elke avond heel lief een dikke knuf en kus, en voor ze naar school gaan, als ze uit school komen, als ze gaan sporten, en na een uur sporten (waar ik bij blijf kijken) ook nog een dikke kus. Denk dus niet dat ze iets oplopen omdat ik het proef!