doe ik moeilijk

mijn zoon komt hier echt heel vaak binnen met veel buurtkinderen.

ik wil dat niet altijd, en heb dan graag met name als het mooi weer is, dat ze gewoon buiten gaan spelen.



is dat raar of vinden wel meer moeders dat?

nee hoor, ik heb ze er net ook uitgebonjourd.

Het is droog (oké 2 spatjes regen zijn er wel gevallen) en verder prima weer, dan ga je gewoon lekker buiten spelen.



Ze stonden dus met 2 vriendjes aan de deur of ze met z’n allen binnen mochten spelen…



Nog los van het feit dat er nog 1 lag te slapen en een deel van onze vakantiespullen nog overal en nergens staat om opgeborgen te worden (want dat wil ik echt eerst aan kant hebben).

Nee, echt niet!!



Hier komt Y.eline ook heel vaak met de kids binnen en heb dan gelijk het huis vol heb daar 9 van de 10x echt geen zin in en zeg dat ze naar buiten moet :lol: scheelt ook met regen kan ze buiten spelen omdat we een grote overkapping hebben van bijna 20m2 achter het huis dus ideaal voor alle weersomstandigheden.

Ze spelen wel eens met zn allen hier binnen hoor maar dan moet ik echt de zin en puf ervoor hebben…

Hier spelen ze ook zonder overkapping mooi buiten in de regen :wink:

Nee, ik stuur ze ook vaak naar buiten. Eerlijk gezegd vooral de jongens, die zijn driekwart van de tijd in van die lekkere wilde buien, nou daar hbe ik dan weinig trek in. Als ze bijv met de lego willen spelen dan mag het van mij eerder. En mn dochter dus ook, die trekt zich terug in haar kamer met de verkleedkist/doos barbies en zie of hoor ik niet meer, dus dat vind ik eerder best.

Ik vind sowieso al niet dat je moeilijk doet. Het is JOUW gevoel erbij, en daar mag en moet je gewoon naar luisteren.

Dan ben ik denk ik heel erg, wij wonen in het centrum van het dorp waar weinig kinderen wonen. Ik vind het heerlijk zo, geen zoete invallen.

Ik ben gastouder en we hebben al genoeg kinderen over de vloer maar vind het erg fijn dat ik weet wat ik aan deze kinderen heb.



Natuurlijk komen er genoeg vriendjes en vriendinnetjes spelen maar eigenlijk altijd op afspraak.

Maar daar komt vast verandering in als ze ouder worden.

Als het goed weer is kunnen ze gewoon dus buiten spelen!!

Nee je doet niet moeilijk… :slight_smile:

Nee, hier mogen ze ook niet in en uit lopen. Ik heb ze liever ook de buurtkinderen niet in de tuin. Elke keer is er wel wat kapot.



Dus hier gaan ze buiten het hek.



Kindjes die van school mee komen, dat is natuurlijk een ander verhaal.

Tja hier is het ook soms de zoete inval. Ik maak overigens wel onderscheid tussen vriendjes en vage buurtkinderen :wink:

Hier spelen ze vaak met zijn 3-en binnen. Tis erin en eruit en van de een naar de ander. Dat zijn 2 vaste vriendjes dus dat vind ik prima. Staan ze met nog meer voor de deur of ken ik de kids niet goed dan hebben ze pech en blijven ze buiten.

Er is een tijd geweest dat ik het niet erg vond om veel buurtkinderen in huis of tuin te hebben. Dan had ik er een stuk of 12 bij. We hebben wel eens koekjes gemaakt. Nou ja, ik maakte koekjes met een paar en de rest keek een filmpje en at daarna koekjes :mrgreen:

Ook hebben we wel eens op grote kartonplaten herfst kunstwerken geplakt.



Maar dit alles was niet de afgelopen zomer. :shifty: Ik heb nu ook liever dat ze buiten en dan zelfs buiten de tuin spelen. Gelukkig vinden ze dat zelf ook leuker nu :smiley:

Hier lopen ze ook in en uit elke dag…

Opzich niet erg maar soms heb ik er even geen zin in.

Ik ben diabeet en soms ben ik erg moe (door de bloedsuikerspiegelingen) en dan heb ik geen puf om zoveel kinderen om mij heen.

Maar ze komen gek genoeg altijd hier…

Wij hebben ook veel speeldingen in de tuin :wink:

2 buurjongens komen hier (bijna) elke dag.

Soms is het wel erg druk omdat er hier ook nog een tweeling van 1 1/2 rond lopen.

Dan stuur ik ze naar buiten als het droog is.

Maar na 5 min staan ze alweer in de tuin…

Bij 1 buurjongetje mogen ze niet vaak spelen want die vinden 2 kindjes te druk en ze maken rotzooi :think:

Dan denk ik wel eens “ja en hier dan?”

Hier maken ze ook rotzooi (moeten ze samen weer opruimen) en ik heb (bijna) elke dag 5 kindertjes!!



Als het mooi weer is en warm dan houden we wel eens feestjes in de tuin: Pannenkoekenfeest, patat eten, samen BBQ-en!!

Dan zijn er ook wel eens 7 kindjes… :shock:



Nee je zeurt dus absoluut niet!!!

Ik denk dat ik weet wat je voelt…

Oh en in de zomervakantie stonden ze om 8:30 al op de stoep!!! :shock:

Lagen wij nog in bed of we liepen nog in onze nachtkleding door het huis…

En dan tot 's avonds 20:00… :doh:

En het liefst ook nog tussen de middag mee-eten en 's avonds ook…

@Greetje14 wrote:

Oh en in de zomervakantie stonden ze om 8:30 al op de stoep!!! :shock:

Lagen wij nog in bed of we liepen nog in onze nachtkleding door het huis…

En dan tot 's avonds 20:00… :doh:

En het liefst ook nog tussen de middag mee-eten en 's avonds ook…




Vreselijk :silenced:



Ik zou de bel eraf halen en de gordijnen dicht houden.

Ik hou hier dus echt niet van en zou er dus meteen korte metten mee maken en duidelijke afspraken maken. Desnoods met de ouders.

dat is wel erg vroeg zeg, :shock:



wij hebben hier een afspraak, ook met andere ouders,

zeker in het weekeind, pas na 12.30 uur,

of eerst een smsje sturen…

(de ouders dan :wink: )

@Karin2 wrote:

@Greetje14 wrote:
Oh en in de zomervakantie stonden ze om 8:30 al op de stoep!!! :shock:

Lagen wij nog in bed of we liepen nog in onze nachtkleding door het huis…

En dan tot 's avonds 20:00… :doh:

En het liefst ook nog tussen de middag mee-eten en 's avonds ook…




Vreselijk :silenced:



Ik zou de bel eraf halen en de gordijnen dicht houden.

Ik hou hier dus echt niet van en zou er dus meteen korte metten mee maken en duidelijke afspraken maken. Desnoods met de ouders.




Ja dat willen we ook gaan doen.

Daarom komen ze ook altijd hier denk ik… :think:

Ben een beetje te lief :oops:

De bel eraf halen is wel een goed idee alleen als we niet open doen, klepperen ze wel aan de brievenbus of kloppen ze… :eh:

Dus toch maar met de ouders praten…

Maar het is toch te gek voor woorden dat je de bel uit moet zetten en de gordijnen dicht moet houden? :think:



Dan dus korte metten maken en afspraken gaan maken met die ouders maar no way dat ik me moet verstoppen hahahaha!

@Greetje14 wrote:

Oh en in de zomervakantie stonden ze om 8:30 al op de stoep!!! :shock:

Lagen wij nog in bed of we liepen nog in onze nachtkleding door het huis…

En dan tot 's avonds 20:00… :doh:

En het liefst ook nog tussen de middag mee-eten en 's avonds ook…




hoe herkenbaar!! doe de deuren opslot, de tuindeur open, en als onze dochter naar binnen wil ,mag die alleen, de rest blijft buiten. En als we even boodschappen gaan doen, bonjour ik iedereen de tuin uit, alles op de knip. Kopen de ouders zelf maar een zandbak.



hoorde een buurmeisje zeggen… stomme buurvrouw, ze moet alleen maar boodschapjes doen, kan ik best blijven spelen. heb haar meteen duidelijk gemaakt dat ze de rest van de dag niet meer welkom is.



Ach. .nog sneu ook, thuis wordt ze ook alleen maar uitgescholden en tegen haar geschreeuwd! maar ja, ga op dit moment niet de hele wereld op mijn hals halen, heb aan mijn eigen gezin meer dan genoeg

@Greetje14 wrote:

@Karin2 wrote:
@Greetje14 wrote:
Oh en in de zomervakantie stonden ze om 8:30 al op de stoep!!! :shock:

Lagen wij nog in bed of we liepen nog in onze nachtkleding door het huis…

En dan tot 's avonds 20:00… :doh:

En het liefst ook nog tussen de middag mee-eten en 's avonds ook…




Vreselijk :silenced:



Ik zou de bel eraf halen en de gordijnen dicht houden.

Ik hou hier dus echt niet van en zou er dus meteen korte metten mee maken en duidelijke afspraken maken. Desnoods met de ouders.




Ja dat willen we ook gaan doen.

Daarom komen ze ook altijd hier denk ik… :think:

Ben een beetje te lief :oops:

De bel eraf halen is wel een goed idee alleen als we niet open doen, klepperen ze wel aan de brievenbus of kloppen ze… :eh:

Dus toch maar met de ouders praten…




Of gewoon nee zeggen?

Ik zou helemaal gek worden :silenced: :angel: Ik vind dat Rhodé het op school druk genoeg heeft, en thuis moet dan een rustpunt zijn.

Kindjes hier spelen? Prima, maar alleen op de korte school dagen. Onverwachts kids voor de deur? Prima, maar als ik geen zin heb zeg ik nee!

@knollie1 wrote:

mijn zoon komt hier echt heel vaak binnen met veel buurtkinderen.

ik wil dat niet altijd, en heb dan graag met name als het mooi weer is, dat ze gewoon buiten gaan spelen.



is dat raar of vinden wel meer moeders dat?




Ik snap je wel hoor.



Als het mooi weer is, heb ik ze liever buiten. Tenzij de mussen van het dak vallen, dan mogen ze op het heetst van de dag wel even binnen spelen.

In de winter maakt het me niet uit.



Overigens is dat 9 van de 10 x geen probleem hoor. Lenno staat 's ochtends al te trappelen dat hij naar buiten wil. Oja, de buurkids hoeven in het weekend echt niet tot 12:30 uur te wachten hoor :shock: Gewoon meteen na het ontbijt. Als we nog slapen, doen we gewoon de deur niet open. Werkt prima.