Doe ff normaal zeg... >:[

Ok…Ik post op een paar andere (Engelstalige) forums (fora?), en op een site was iemand aan het klagen over hoe ze het zo moeilijk had deze kerst omdat de kadoos die ze wilt kopen maar niet te pakken kan krijgen. Lastig voor haar, ze is hoog zwanger dus het is geen pretje om winkel na winkel af te struinen.

Ik zei dat wij helemaal geen kerst kadoos hadden dit jaar, omdat ik in de ziekte wet zit.

Gaat die tut hola op een andere forum waar we ook allebei komen, even mijn financiele situatie uit de doeken doen. Alsof dat relevant is!?? Ik zei alleen dat we geen geld voor kerst kadoos hadden dit jaar, en dat het echt geen enorm probleem is. We zijn niet arm, wij hebben gewoon simpelweg andere financiele prioriteiten. Ja, het is de eerste kerst voor Ava, maar ze is dan 8 maanden…alsof zij het in de gaten heeft!?



Ga in hemelsnaam niet zielig lopen doen over MIJN financiele zaken.





Zo…moest ff stoom afblazen.

zennnnnnnnnn * adem in adem uit*



Ongelovelijk rot streek van haar echt. ooeoeeo ik zou ook zooo pissig zijn. Aan de andere kant. Who the F* is she. Echt ze weten je situatie niet echt en houden van sensatie. DUs je kan wel gaan uitleggen e.d maar ze zullen toch het spannende verhaal geloven.



Dus lekker tegen haar zeggen; I really really really dont care what you THINK :hand: en verder niets.



En weer ademen.

Ahaha…ja, precies. Ik zei dat het haar zaak niet was, en zij hield vol dat ze zich zorgen maakte. Whatever…



Anyway…Ik heb genoeg deze Kerst. Mijn 2 kinderen, mijn man, zijn familie, en een dak boven mijn hoofd. In het huidige klimaat van uithuis zettingen ben ik een van de gelukkigen.

pff waar bemoeit dat mens zich mee, het is toch jullie keus jullie hebben andere prioriteiten

Kom er nu dus achter dat ze een inzamelings actie wilde doen…en toen zag ik weer even rood!



EN adem uitttttttttttt…

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



goed bedoeld maar :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: vraag eerst ff in pb ofzow

@Nefarious wrote:

Kom er nu dus achter dat ze een inzamelings actie wilde doen…en toen zag ik weer even rood!



EN adem uitttttttttttt…






Neeeee?? eecht…



Hou jij ook een inzamelings actie voor haar. Zodat ze een hobby kan bekostigen…



My goddddd

Inzamelings acties zijn voor hongerende kinderen, of dakloze, of ziekenhuizen. Niet voor een gezin dat een keertje geen kadootjes onder de boom heeft.

Pfffft :hand:

Heeft ze geen hobbies?

:shock: Waar bemoeit dat mens zich mee???Daar zou ik dus ook witheet van worden hoor!



En die inzamelingsactie zou ik heel hard om lachen meis…



Tjonge wat een figuren heb je erbij zeg… :wall:

:o





Als het aan mij ligt ook geen kado’s dit jaar met kerst voor mij en manlief.

Ik wil graag nieuwe staande lampen, en een chique lamp in de keuken voor aan het plafond.



En we willen een groter dekbed kopen, incl nieuwe kussens.



Nou, dan gebruik ik dat geld voor het zoveelste parfummetje liever om het bij de spullen te leggen die ik écht graag wil.



Voor de boys komt er uiteraard wel wat, maar ook niet te gek veel zoals voorgaande jaren. Daar hadden we zowat een aanhanger voor nodig, belachelijk gewoon.



Je bent dan toch niet per definitie zielig?



En stel dat het overmacht zou zijn, je moet bijv je auto bekostigen of een nieuwe koelkast omdat ze kapot zijn gegaan, dan zou ik liever dat geld daar aan uitgeven dan aan kadootjes omdat dat ‘hoort’ bij kerst…

Precies. Andere financiele prioriteiten. Die niks met “zielig” of “Arm” te maken hebben.

Wat mij zo boos maakte was dat ze het nodig vond om andere erbij te betrekken. Als ik me zorgen maak om iemand stuur ik ze een pb’tje. Ik ga echt niet andere mensen emailen en vragen of ze een bijdrage willen maken aan het “Geef Helma een Kerst voor haar zielige arme kindjes”.

Ben ik nou zo naief, ik vind het wel lief van haar… :oops:

Tenminste, ik zie maar een klein stukje tekst staan natuurlijk. Ken het hele verhaal niet, maar wat ik zie, vind ik heel aardig van haar.



Schijnbaar zit jij er niet op te wachten, maar er zijn zat mensen die hier zo dankbaar voor zouden zijn en het met beide handen ontvangen…



Uit jouw reactie maak ik op, dat ik niet zomaar andere mensen kan helpen met hun problemen. Het IS niet aan mij om dat te doen, weet ik, maar ik zou zo graag mensen die het kunnen gebruiken ook eens een leuke kerst te geven door cadeautjes te geven… :-*



Heb je haar persoonlijk aangegeven dat je het vervelend vindt dat ze dit voor jou regelt, terwijl je dat helemaal niet wilt?

En heeft ze de termen ‘zielig’ en ‘arm’ gebruikt? Of vindt ze het zielig voor jullie? (klinkt alweer heel anders)



Ik kan me overigens echt wel voorstellen dat je je opgelaten voelt in deze situatie, maar misschien is het echt lief bedoeld… :shifty:



(nee, ik was het niet hoor hahaha :lol: )

ik zou het ook niet leuk vinden…



waar ze het lef vandaan haald zeg… :hand:

wie zegt dat het moet…cadeautjes??? niemand toch…

en als je dan je geld aan iets anders uitgeeft…IS TOCH GEHEEL JOUW KEUS… heeft zij geen drol mee te maken…

Als ze mij had gepb’ed en haar hulp had aangeboden, ja, dat was lief geweest.

Maar om mijn simpele opmerking van “Dit jaar geen kadoos met de kerst” zodanig uit het verband te rukken, er mee naar een ANDER forum te gaan, daar mensen te pb’en en vragen om een bijdrage…DAT gaat mij te ver.



Ik maak me ook zorgen om mensen, maar ik vraag HEN of ZIJ MIJN hulp willen. En ik haal er echt geen buitenstaanders bij.

het is gewoon ronduit ONBESCHOFT



je doet dat niet KLAAR…



ik zou haar hier gewoon op aanspreken…dat je hier niet van gedient bent.

hoi hoi



ik moet ook eerlijk zeggen dat ik jou wel begrijp want jij ziet het dus als ooo ze vind me zielig of arm, maar ik denk vanuit haar kant dat zij het juist heel lief en goed bedoelt, meeste mensen hebben toch vooral met de eerste kerst van een kindje is iets speciaals door jou reactie als geen cadeautjes dit jaar heeft zij dit wellicht uit het verband gerukt maar persoonlijk denk ik niet in die zin omdat ze zich wilde bemoeien met jou zaken maar meer omdat ze je graag een leuke en waardevolle kerst wilde bezorgen



zou er even over nadenken en haar in een pbtje duidelijk maken dat geen cadeautjes een eigen keuze is en dat je het heel lief van haar vind maar dat het gewoon niet nodig is



groetjes nathalie :wink:

Nogmaals, als ze het deed om MIJ te helpen, dan had ze niet andere mensen erbij betrokken. Mensen die er geen bal mee te maken hebben. Ze plaatste een bericht in een mod-forum op een ander message board en vroeg om geld voor mijn kerst. DAT is belachelijk, en heeft weinig met liefdadigheid te maken maar meer met het vissen voor een halo en een harp.

Een heleboel mensen helpen anderen, zonder het publiek te maken.



Het was vernederend en kleinerend.

Ik begin het te begrijpen :wink:



Dat ze het bij anderen neergelegd heeft op een ander forum vind ik ook niet netjes. Jij denkt dat ze het gedaan heeft om zelf in een goed blaadje te komen?



Heb je haar al benaderd? Hoe reageerde ze daarop?



Anderen helpen zonder bekend te maken vind ik ook veel leuker om te doen. Puur omdat ik geen veren in mijn … wil, maar om iemand te helpen. Toch merk ik dat sommige mensen er niet bij nadenken en gewoon willen helpen. Zonder meteen met de eer te willen strijken…



Netjes vind ik het ook niet hoor. Maar ben nu wel extra nieuwsgierig geworden naar haar uitleg…

Ok

Zij: Oh het is o moeilijk deze kerst om alle kadootjes te vinden want alles is zo snel uitverkocht.

Ik: Omdat ik nog steeds in de ziekte wet zit kopen we dit jaar geen kadootjes.

Zij: Oh, dat snoert mij de mond wel.

Ik: Niet de bedoeling en ook niet mijn punt. Jouw frustraties en zorgen zijn net zo lastig en vervelend voor jou, als mijn problemen een zorg zijn voor mij.

Zij: Snap ik. Wat erg dat je geen kadootjes kan kopen, kan je niks op krediet kopen?

Ik: Niet terwijl je ziektegeld krijgt en maar 1 inkomen hebt.

(Inmiddels kreeg ik de waarschuwing van een vriendin dat ZIJ dus op het andere forum een bericht had geplaats om om geld te vragen voor mij)

Zij: :frowning:

Ik: Oh kom op zeg. Het gaat over 1 kerst. We zijn niet arm, we hebben andere financiele prioriteiten. EN ja, ik ben een beetje gepiqueerd.

Zij: Sta me een beetje zorgen maken toe (Allow me to worry)

Ik: Maak je zorgen om je eigen toestanden, en laat de zorgen voor mijn toestanden over aan mezelf.

Inmiddels was ik zo boos over haar bemoeizucht. Waar in mijn antwoorden zeg ik dat ik het zo erg vind dat ik geen kadootjes kan kopen dit jaar? Waar staat er dat ik wanhopig hulp nodig heb? Van een vreemde zwangere vrouw in AMERIKA nota bene.

Anyway…Zij vond dat ze niet overdreef, ik zei dat het plaatsen van een bericht op een ander forum echt te overdreven is. Zij zei dat het een prive bericht was, in een besloten forum. Ik zei dat dat geen r.eet uitmaakte, het is niet aan haar om in mijn naam aan vreemden geld te vragen.

Mijn vriendin texte me en zei dat ze het erg had aangedikt, en dat er echt geen reden toe was. Let wel…die twee gingen altijd goed met elkaar om, dus het is niet alsof mijn vriendin die andere dame onderuit wilde halen of in het kwaad licht wilde zetten.

De dame in kwestie heeft verder geen text en uitleg gegeven. Ze heeft haar bericht verwijdert, en daarmee was het voor haar klaar.

Prima.



Ik vind zelf niet dat ik overdreef. Zij had echt niet het recht om na 1 simplele opmerking van mij ineens een actie te gaan voeren. Had ze me gepb’ed en gevraagt of ze iets voor me kon doen, dan was het anders geweest. Maar niet op zo’n publieke manier.