Wij ik en mijn man zagen iedere keer een hoop mensen bij de sloot staan, mijn man zei er ligt vast iets, hij moest toch de hondjes uitlaten, en kwam terug en vertelde dat er een kat in de sloot lag
als je kijkt zei hij is het net of hij staat (je kijkt hem op zijn rug en hij heeft zijn staart recht naar achter)
Wat heeft die kat een vreselijke dood gehad :hug:
Ik vindt het zo zielig voor de kat :hug:
gr melanie
En de kat is nu begraven?
Idd zielig gezicht lijkt me :? :?
Nee hij zit er nog in :? wie moet ik daar voor bellen, dieren bescherming komt niet lijkt me :think:
We doen het dan zelf als we het tegen komen bij ons huis.
We leggen het diertje op een schop (raak het nooit aan)
Graven een gat ergens in het bos (hierachter) en dan begraven we het dier.
geen idee wie je ervoor kan bellen eigenlijk???
Dierenambulance bellen!
Die halen hem er als het goed is wel uit.
Maar wat vreselijk sneu zeg voor dat beestje, zo’n vreselijke dood
ja idd dieren ambulance bellen die kunnen dan eventueel de eigenaar van t arme beesttje nog achterhalen als ie een belletje of chip heeft!!
ik zou denk ik ook de dierenambulance of dierenarts bellen :think:
Als ik onze Maus kwijt zou zijn, zou ik zeker de dierenarts bellen om te vragen of er een dikke grijze poes binnen gebracht was…
Maar wat een vreselijke dood moet dat arme beestje gehad hebben zeg
Ja dat geloof ik ook , ik heb het niet gezien, ik ga expres niet kijken, ben dan helemaal in tranen als ik zoiets zie, al hoor ik het alleen maar :shifty: :oops:
Hij is inmiddels uit het ijs gehakt en meegenomen door de dieren ambulance.
ik dacht dat die alleen kwamen voor levende diertjes, en vaak komen ze meer niet dan wel :thumbdown:
Lief dat jullie met me mee dachten :-*
gr melanie
ach gos :shock:
Is ie door het ijs gezakt? Arm beessie.
Weet niet of de dierenambulance ook dode dieren meeneemt eigenlijk :think:
Er is hier nog zoiets als stichting zwerfdier die dat op komen halen, of gemeente werken bellen, das ook nog een optie.
Als het mijn kat was zou ik wel hopen dat iemand ervoor zou zorgen dat ie uit het water gehaald werd eigenlijk.
edit; beter lezen Mip! :naughty:
@Mip wrote:
edit;beter lezen Mip! :naughty:
Ahaha…wat ben je toch een lekker ding he! :-*
:lol: :lol: :lol:
@Mip wrote:
ach gos :shock:
Is ie door het ijs gezakt? Arm beessie.
Weet niet of de dierenambulance ook dode dieren meeneemt eigenlijk :think:
Er is hier nog zoiets als stichting zwerfdier die dat op komen halen, of gemeente werken bellen, das ook nog een optie.
Als het mijn kat was zou ik wel hopen dat iemand ervoor zou zorgen dat ie uit het water gehaald werd eigenlijk.
Waarschijnlijk achter een vogeltje aan gegaan en er niet meer uit gekunt hebben en zo onderkoeld geraakt en doodgevroren en verdronken

zo zielig

Als hij gechipt is zullen ze de eigenaar ook wel zo hebben !
Mijn moeder is vrijwilligster geweest bij de dierenambulance (midden-nederland) zij haalde met een collega wel eens dode dieren op, die brengen ze naar het asiel (geloof ik) tot er een eigenaar zich meldt. Mocht dit niet gebeuren weet ik niet wat ze doen, dat had mijn moeder nog niet meegemaakt.
moet meteen aan spikey onze kat denken
die is 5 jaar geleden op 5 januari verdronken
lag een klein laagje ijs en het was altijd al een clown wat dan betrefd
ik ging om 5 uur naar buiten om nog even naar de winkel te gaan en de kat dus ook hij is waarschijnlijk verderop in de straat over zo’n balkje met stroomversnelling gelopen en eraf gevallen en zo onder het water gegleden hij is 6 weken later 2 straten verderop gevond in het water wij hebben hem met een groot visnet eruit gehaald en naar de dierenarts gebracht
@Erna75 wrote:
Mijn moeder is vrijwilligster geweest bij de dierenambulance (midden-nederland) zij haalde met een collega wel eens dode dieren op, die brengen ze naar het asiel (geloof ik) tot er een eigenaar zich meldt. Mocht dit niet gebeuren weet ik niet wat ze doen, dat had mijn moeder nog niet meegemaakt.
tsja… ze gaan in de vriezer, en als niemand zich meldt, worden ze “vernietigd”.
Preggie, dat klopt.
Helaas ben ik ook mn kat kwijt geraakt, ik vermoed door verdrinking.
Ik was hem al een week of 2 kwijt en ineens riepen er kinderen aan de overkant van het vaartje achter ons huis dat ze een dode kat zagen drijven. Wij hebben inderdaad de dierenambulance gebeld en toen ze kwamen hebben zij het dier eruit gehaald. Hij lag er al een aantal dagen in en voor mij zelfs niet meer te herkennen aan zijn kenmerken.
Het ambulancepersoneel heeft nog gekeken wat hij had, hij had nog bloed bij zn oortjes zitten en had een gebroken schouder en twee gebroken achterpootjes. Ik vermoed dat hij is aangereden en daarna te water is geraakt.
Vreselijk idee dat het mijn allessie is geweest, maar het moet hem wel geweest zijn…Had hem graag nog bij mij gehad in levende lijve, hij was pas 12 jaartjes.
Maar de kat is helaas de dupe gworden doordat zijn baasjes hem buiten gelaten hebben tenzij hij echt weggelopen of ontsnapt is, dan wordt het een ander verhaal.
Ik vindt het vreselijk voor de kat, denk er al de hele dag aan :oops:
@melanie wrote:
Maar de kat is helaas de dupe gworden doordat zijn baasjes hem buiten gelaten hebbentenzij hij echt weggelopen of ontsnapt is, dan wordt het een ander verhaal.
Hoezo de dupe van naar buitengelaten worden :think:
Hadden ze hem dan binnen moeten houden omdat het vriest??
Of zouden ze uberhaupt nooit naar buiten mogen?
Gr Caroline
@Bella wrote:
@melanie wrote:Maar de kat is helaas de dupe gworden doordat zijn baasjes hem buiten gelaten hebbentenzij hij echt weggelopen of ontsnapt is, dan wordt het een ander verhaal.
Hoezo de dupe van naar buitengelaten worden :think:
Hadden ze hem dan binnen moeten houden omdat het vriest??
Of zouden ze uberhaupt nooit naar buiten mogen?
Gr Caroline
Ja door dat de baasjes hem buiten laten lopen, gebeuren dat soort dingen helaas.
dat heb ik er ook bijgezet tenzij de kat is weggelopen of ontsnapt is, dat kan altijd gebeuren.
maar dat klinkt hard maar ik heb in dat geval enkel medelij met het dier :hug:
gr melanie
nou… ik denk als die kat mocht kiezen zou hij liever vroegtijdig sterven maar wel zo’n 7 jaar (of weet ik veel) lekker buiten drossen en achter de molletjes, mussen en muizen aan… Dan 16 jaar op de vensterbank liggen, reikhalzend kijken naar die mooie poezen en katers (al naar gelang de sexuele aard van het beestje).
“de schuld” van het baasje vind ik vergezocht hoor. Het is een ongelukkie, kan gebeuren. Schuld is als ze 'm erin gegooid zouden hebben.