Documentaire Sex Sells

Ik heb net de docu Sex Sells zitten kijken die gisteravond op ned 3 was uitgezonden. Het ging over hoe jongeren tegen sex aankeken en de maakster volgde een groep uit de Bijlmer, de Grachtengordel en Goor.



Ik vind het echt meer dan verbazingwekkend hoe de jongens en meiden in de documentaire over sex praten en hoe makkelijk ze aan sex doen. En dan de moeder van een 13 jarig meisje op het laatst die het wel normaal vond dat haar dochter al sex had gehad :shock: :shock:

Ik geloof niet dat ik over pakweg 9 jaar zo makkelijk zou praten als Femke dan al seksueel actief zou zijn.



Wie heeft het gezien en wat vond je ervan?

Ik heb het net gezien (welliswaar op de achtergrond, was tegelijk in de keuken bezig) maar ik liep echt zo :shock:



Ik was zelf een laatbloeier maar liever dat dan zo… Eigenlijk wel een beetje triest voor die kids. Nu is het allemaal stoer…



En die moeder van dat 13-jarige meisje :o En dat jongetje die het op z’n 7-de al gedaan had :?

Ik heb de uitzending niet gezien. Persoonlijk denk ik dat het iets van alle tijden is, dat kinderen al zo jong seksueel aktief zijn. “Vroeger” werd er niet zoveel over gesproken en tegenwoordig worden de kinderen denk ik op jongere leeftijd al voorgelicht. Ook heb je natuurlijk het medium I-net, waar veel op te vinden is en waar men op jonge leeftijd al mee in aanraking komt.



Ik moet zeggen dat ik er ook niet om sta te springen als Nyn over pak 'em beet 6 jaar sexsueel aktief zou zijn. Ik denk echter, dat het ook een kwestie van “opvoeden” is en hoe het kind zelf is.

Ik heb hem net :shock: :shock: :shock: :shock: zitten bekijken!

Vooral de “lauwe” reactie van die moeder… :silenced:



Ik mag toch hopen dat ik mijn kinderen andere “normen” heb meegegeven hoor…



Onze zoon is nu bijna 14 en spreekt gelukkig met respect over meisjes, hij heeft niet gezoend, laat staan iets anders…

@ICL wrote:

Ik heb de uitzending niet gezien. Persoonlijk denk ik dat het iets van alle tijden is, dat kinderen al zo jong seksueel aktief zijn. “Vroeger” werd er niet zoveel over gesproken en tegenwoordig worden de kinderen denk ik op jongere leeftijd al voorgelicht. Ook heb je natuurlijk het medium I-net, waar veel op te vinden is en waar men op jonge leeftijd al mee in aanraking komt.



Ik moet zeggen dat ik er ook niet om sta te springen als Nyn over pak 'em beet 6 jaar sexsueel aktief zou zijn. Ik denk echter, dat het ook een kwestie van “opvoeden” is en hoe het kind zelf is.




ICL, ik denk dat het vaak non-opvoeding is omdat er zo makkelijk over gedacht wordt en niet dat die kids al op jonge leeftijd goed voorgelicht waren. Er kwam duidelijk uit naar voren dat sex gezien wordt als een soort ‘ruilmiddel’.



Er was ook geschoten op een zgn Fris-feestje voor kids tussen de 12-15 jaar in de grachtengordel. Daar stonden ze al dansend :roll: op de achtergrond en ik moet zeggen, dat was toch behoorlijk expliciet.



Wellicht toch interessant om die docu te bekijken.

hoi hoi



ik vind het juist goed die docu omdat het je toch de ogen opent hoe ver kinderen van tegenwoordig al zijn, tuurlijk wilt geen enkele moeder dat haar kind té jong sex heeft maar er vroeg bij zijn met voorlichting en condooms en de pil kan grote schades wel voorkomen want een kind dat sex wilt doet het zowiezo wel is het niet thuis dan wel in een box of ergens



het moraal is dus eigenlijk hoe vroeg moet je je kinderen bijvertellen en vertellen over de bloempjes en de bijtjes



groetjes nathalie :wink:

@mamaatjevan4 wrote:

hoi hoi



ik vind het juist goed die docu omdat het je toch de ogen opent hoe ver kinderen van tegenwoordig al zijn, tuurlijk wilt geen enkele moeder dat haar kind té jong sex heeft maar er vroeg bij zijn met voorlichting en condooms en de pil kan grote schades wel voorkomen want een kind dat sex wilt doet het zowiezo wel is het niet thuis dan wel in een box of ergens



het moraal is dus eigenlijk hoe vroeg moet je je kinderen bijvertellen en vertellen over de bloempjes en de bijtjes



groetjes nathalie :wink:




Vergeet de SOA’s niet.

En een box???

@Mint wrote:

@mamaatjevan4 wrote:
hoi hoi



ik vind het juist goed die docu omdat het je toch de ogen opent hoe ver kinderen van tegenwoordig al zijn, tuurlijk wilt geen enkele moeder dat haar kind té jong sex heeft maar er vroeg bij zijn met voorlichting en condooms en de pil kan grote schades wel voorkomen want een kind dat sex wilt doet het zowiezo wel is het niet thuis dan wel in een box of ergens



het moraal is dus eigenlijk hoe vroeg moet je je kinderen bijvertellen en vertellen over de bloempjes en de bijtjes



groetjes nathalie :wink:




Vergeet de SOA’s niet.

En een box???




Met een box bedoelt ze waarschijnlijk een kelderbox zoals te zien was in de documentaire. Bij de groep bijlmerjeugd zochten ze vooral de kelderboxen op om sex te hebben. Er werd gesproken van een doggy-style box, een gang-bang box.

niet gezien…



maar wat ik hier al lees over doggy-style en gang-bang box…



de leeftijden…



en moeders met oogkleppen…









schrikbarend… hopelijk blijven mijn kids lang kids…

want ik vind dit sneu…zo achteloos met je lichaam omgaan… :cry:

Ik heb de docu niet gezien en ga zo even kijken op uitzending gemist of hij daar bij staat.



Persoonlijk denk ik dat het niet altijd aan de opvoeding van het kind ligt.

Mijn ouders hebben mij en mij broertje altijd goed op het hart gedrukt dat sex iets speciaals is tussen 2 mensen en dat je dat niet zo maar aan iedereen kan en moet geven.



Toch ondanks dat mijn ouders er met mij vele keren over hebben gesproken en ik wist hoe zij er overdachten, was ik toch 14 toen ik voor het eerst echt sex had met een jongen.

(Niet in een box overgins maar bij de jongen thuis)

En niet tegen mijn wil in en ook niet omdat mijn vrienden b.v ook sexueel actief zouden zijn.

Mijn ouders weten nog steeds niet dat ik er zo jong al bij was en ik weet ook zeker dat ze dat totaal niet gewaarderd zouden hebben.



Ik zal mijn zoon of dochter zeker niet aanmoedigen om op zo’n jonge leeftijd al sexueel actief te zijn.

Maar als ouder zijnde weet je helaas bij lange na niet altijd wat je kinderen doen, hoe goed je zo ook hebt opgevoed.

hmmm, toch niet zo heel veel nieuws onder de zon als je het mij vraagt :think:



even los van de verhalen van sex als ruilmiddel -want dat valt natuurlijk niet goed te praten en geeft aan dat er bij sommige mensen een behoorlijk moraal mist als het om sex gaat- , denk ik toch ook dat het heel erg te maken heeft met vroeger rijp zijn.

Ik vond die moeder helemaal niet zo schokkend, haar dochter zag er ook behoorlijk ontwikkeld uit, niet als een kindje van dertien dat nog met barbies speelt. Ze was er allicht niet echt aan toe om sex te hebben (want dat is een state of mind, weet ik nu, die je als je echt jong bent nog niet hebt) maar ik vind het wel logisch dat iemand als zij wel nieuwsgierig is naar sex, en bij sommige mensen leidt dat dan sneller tot de daad dan bij anderen waar het langer bij nieuwsgierigheid blijft.

Ik vind leeftijd niet zo veel zeggen in deze, omdat het zo afhangt van het kind en haar ontwikkeling.

Een meisje van 13 dat nog echt het lichaam van een meisje heeft, vooral verknocht is aan haar paard en nog totaal niet naar jongens omkijkt, is totaal niet te vergelijken met een meisje dat al een vrouwenlichaam heeft, en daardoor wslk ook meer interesse heeft in jongens, misschien al een relatie heeft enz enz.



Ik was er zelf ook jong bij, maar ik was dan ook piepjong toen mijn lichaam al in de puberteit kwam. De reactie van mijn moeder was dan ook redelijk te vergelijken met de reactie van deze moeder.

Tuurlijk heeft het wel iets met opvoeding te maken (want mijn ouders hebben er nooit op gehamerd dat ik mijn lichaam zou moeten bewaren tot ik 18 ben of zoiets), maar zoals in mijn geval: ik heb twee oudere zussen, die alletwee veel later in de puberteit kwamen en ook veel later sexueel actief werden…