DOCU vuurwerkramp enschede

nu op Discovery indrukwekkend en weer eveneens angstig om te zien hoe erg de situatie was…

Er word informatie van deskundigen gegeven die onderzoek hebben gedaan naar hoe en wat kwa explosie en mensen aan het woord…

ik zet het er maar af want vind het te erg …

Vreselijk :cry:

Oh…heb het zelf meegemaakt, vreselijke dingen gezien/gehoord… :?

Jammer dat ik het nu niet kan kijken Bianca, Ml speelt hier rond in de woonkamer. Ik had het graag gezien!

jewel :hug:

Schoonzus zat er ook middenin…

K en ik hebben de docu wel helemaal gekeken,was heftig hoor (paar jaar geleden)

jewel misschien via uitzending gemist?

volgens mij heb ik dat ergens op dvd liggen… gekregen van iemand die het toen heeft opgenomen

Oh Ja Heleen, bedankt voor de tip!

Ik zal eens zoeken…

Jeetje, hoe is het toen gegaan met je schoonzus, was haar huis/spullen verloren? :-*

ik heb de docu ook gezien ( jaren geleden), al moet ik zeggen dat in het echt er ietsjes anders aan toe ging… :wink:

ik weet niet of dit dezelfde docu is als jullie over spreken? Weet ik niet, duurde niet heel erg lang en ging grotendeels om de real life beelden die er gemaakt zijn, ik vond het zo “eng” en ongelooflijk dat te zien , en de beelden van het “eind” ( begin van ene hel lijkt me juist) alsof het idd buitenland in de oorlog is…

Vor de mensen die het mee hebben gemaakt :kaars:

:hug: :hug:

@jewel wrote:

Oh Ja Heleen, bedankt voor de tip!

Ik zal eens zoeken…

Jeetje, hoe is het toen gegaan met je schoonzus, was haar huis/spullen verloren? :-*

Ze reed in haar auto precies voor de fabriek, ze kwam uit haar werk en kwam er zo in terecht, heel veel mensen op straat en overal heel veel vuurwerk wat af ging, veel mensen waren al aan het rennen,ze kon ook niet verder door alle mensen en zij dacht ik blijf in de auto daar ben ik veilig, ze is toen door iemand uit de auto gesleurd (gelukkig!) en moest rennen waarna alles ontplofte…

K en ik hebben later alles met haar autootje geregeld, nou vreselijk die zag er echt als een ingedeukt limonadeblikje uit, zij had zelf verder niks, wel een hele grote shock van alles wat ze had meegemaakt,heeft ze heel lang last van gehad…

Ik had wel veel collega’s die alles kwijt waren,huis en alle spullen…

waar ik toen der tijd stage liep, woonden ook veel collegas en kinderen daar in de wijk.

verschrikkelijk, mijn zusje is er toen geweest om te helpen overal nieuw glas etc te plaatsen, samen met haar schoonvader.

waar ik woon, was het ineens alsof er een gigantisch onweerbui vanuit de verte aankwam, een grote zwarte wolk in de lucht en de knallen waren hier (ong 30 km verderop nog te horen).

voor alle mensen in enschede die het mee hebben gemaakt of er indirect mee temaken hebben (gehad) :kaars:

Vreselijke gebeurtenis :frowning:

Een vriendin van me (nouja oude vriendin, soms nog wel eens contact) is haar huisje verloren, god zij dank was ze toevallig een keer niet thuis.

Mijn oom is door de kamer gevlogen toen hij de ramen wou sluiten en net de ontploffing kwam. Hij heeft er heel erg veel last van gehad en kwam niet meer buiten. Nog een oom heeft heel hard moeten rennen.

Mijn vader is brandweerman en we waren kort na de ramp in Enschede op familiebezoek voor een feest. We zijn toen langs de brandweerkazerne gereden en daar heeft mijn vader zijn brandweerpet van hier bij de bloemen gelegt en begon ineens hard te huilen, dat raakte me toch ook wel.

Ik heb ook de cd van de brandweermannen van daar.

:kaars: voor iedereen

ben blij dat het niet meer zovaak ter sprake komt, ik sta er nog 1 keer per jaar bij stil en dat is 13 mei…

verder zal en blijft het geschiedenis zijn :cry: