dochtertje is verziend

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.



Ik heb een dochtertje van 26 maanden en we hebben te horen gekregen dat ze verziend is met een sterkte van +7 (met aftrek) aan beide ogen…



Ik ben naar de oogarts gegaan omdat ze wat trok met 1 oogje en toen kregen we dit te horen.



Ik weet dat kinderen hun oogjes heel gemakkelijk kunnen aanpassen, maar ook nog met deze sterktes? Zijn er ouders met kindjes met soortgelijke afwijkingen en kon je daar ook iets aan merken? Mijn dochtertje ziet nl de kleinste dingetjes (een pluisje, miertje) zowel dichtbij als veraf.



Niet dat ik het niet wil accepteren, ik ben zelf ook brildragend, maar ik wil wel het juiste voor haar…



En tot slot hoe laat je zo’n kleintje wennen aan een bril?

Van de zomer wou ze ook geen zonnebril, de bril van mij heeft ze ook al eens gesloopt omdat ik die voor de gein even opdeed en bij het brillenpassen voor haar begon ze een groot drama van te maken (alsof ik haar mishandelde)



Alle tips zijn welkom!!



En alvast dedankt

Jammer dat je nog geen reacties heb gekregen.



Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn man is ook verziend, en had als kind van vier jaar +4. Hij heeft ook een tijd zijn oog af moeten plakken ivm een lui oog

Dat is nu verminderd naar +3…niet heel veel verschil dus…



Wat raar dat je dochter toch heel scherp kan zien. Is het een idee om een second opinion te doen? Gewoon om het zeker te weten?

En hoe hebben ze het oog gemeten? Met vloeistof in het oog neem ik aan?



In elk geval sterkte, en ik hoop dat er nog wat reacties binnen komen!

Bij onze 2e zaten wij met 14 maand bij de oogarts.



Oordeel: +6 aan beide ogen.

En ja ook hij kon prima een pluisje van de grond rapen, een op zich af rollende bal oppakken en vliegtuigen in de verte spotten.

Tot een jaar of 8 kunnen kinderen ontzettend goed accommoderen.

Dus ondanks hun afwijking goed zien. Vaak door het uitschakelen van het slechtste oog (wat dan scheelt gaat kijken).