Dochtertje drinkt flessen niet leeg

Hallo allemaal,

Onze dochter van nu 3,5 week en 4,2 kilo kreeg 6 flessen van 90 (100) maar was daarop niet te vreden.

Nu zijn we volgens het voedingsschema van de verpakking overgegaan op 5 flessen van 120 (135), maar die drinkt ze niet allemaal leeg. Ze valt in slaap en we krijgen er dan ook echt niets meer in.

Ze slaapt daarna wel lekker en is tevreden. De luiers zijn vol en ontlasting komt zo’n beetje om de dag. Als ze in haar bedje ligt (op de rug) komt er na een tijdje vaak een mondje of meer voeding terug.

We maken ons een beetje zorgen of ze nu wel genoeg binnen krijgt (en houdt). Zijn deze zorgen terecht?

Groetjes,

Angela

We zitten ongeveer gelijk, die van mij is 4150 gram. Ik had eerst ook 6 flessen met 100 voeding en dit was niet genoeg.

Als ze een mondje of meer terug geeft, zou je eerder denken dat ze nog teveel heeft aan die 5 x 135, ook omdat ze meteen in slaap valt en ze niet leeg drinkt. Hoeveel drinkt ze er wel van op? Misschien is de hoeveelheid in 1 fles nog iets teveel voor d’r? Ik zou denken, als ze lekker slaapt dan is ze vast tevreden, want als ze honger heeft meldt ze zich wel.

Ik ben omdat 6 x 100 te weinig was naar 6 x 110 gegaan en zit nu op 5 of 6 x ongeveer 115. Dit is dan echt de voeding, ik maak wel 120 met 4 schepjes, maar geef maar 115. Ik heb meer geprobeerd, maar dat kon ze nog niet aan en gaf ook meer terug. Dus misschien kan je anders wat minder voeding in een fles proberen en dan 6 flessen? Iets langzamer opvoeren? En ik zou denken, als ze lekker slaapt en tevreden is, dan is het op zich ook prima. Vooral je gevoel volgen, die tip kreeg ik ook al vaak haha!

Vanmorgen om 7 uur dronk ze hem wel helemaal leeg. De flessen daarna zo’n 110- 115. Dus is het wel een idee om 115 in fles te doen, bedankt voor de tip.

mijn mannetje is 3870 gram en drinkt de ene keer wel en de andere keer niet zijn flesje leeg. Als hij hem niet leeg drinkt ga ik ervanuit dat hij voldoende heeft en krijgt hij de volgende fles gewoon ietsie meer om toch te proberen op dezelfde hoeveelheid te blijven. Dit lukt helaas niet altijd :smiley:

Als ik merkte dat ze meer wilde maakte ik gewoon een grotere fles klaar en keek wel hoeveel ze opdronk…

Ik heb nooit afgegoten ofzo… wat overblijft blijft over… het zij zo…Dan weet je dat ze genoeg heeft anders dronk ze het wel op…

Het zou wel gek zijn als ze van het ene op het andere moment zoveel meer voeding zouden willen… meestal als je naar een grotere hoeveelheid gaat duurt het weer een tijdje voor alle flessen echt leeg gaan hoor…

Als je kindje verder tevreden is en een beetje laat staan dan is dat toch prima… als jij merkt dat je kindje het er goed op doet is het goed…

Ava drinkt 6x150ml. Zij weegt ongeveer 4.30kg en is 3 weken oud. Wij wachten tot zij zelf aangeeft honger te hebben, dus soms is het om de 3 uur, en soms komt ze pas 6 uur later. Als we strikt aan de 3 uur blijven dan gaat ze minder drinken.

Spugen doet ze alleen als ze last van wind (boertjes) heeft. We leggen haar dus ook nooit meteen terug in bed na het drinken, maar ze blijft op schoot zitten totdat er geen lucht meer vast zit en ze bijna in slaap valt.

Overdag als ze langer wakker is drinkt ze meer. In de nacht gaat ze soms 6 uur lang zonder te drinken. (je zou denken dat wij dus lekker slapen…maar TOCH ieder uur checken of ze wel ok is he…zucht :roll: :lol: )