Dochtertje Boulahrouz overleden

Zo in en in triest is dit. :kaars: :kaars: :kaars:

oh wat vreselijk :cry: :vlinder: :kaars:

:**:

:kaars:

Boulahrouz blijft wel deel uit maken van de selectie van het Nederlands elftal. Dat zei bondscoach Marco van Basten donderdag in een persconferentie.

Steunen

Van Basten sprak met de speler over de situatie. “Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor Khalid en we proberen hem allemaal zo goed mogelijk te steunen. Toch moet de focus op een gegeven moment gericht zijn op Rusland. Dat begrijpt hij en dat wil hij ook.”

Boulahrouz krijgt van de leiding van Oranje de vrijheid het hotel te verlaten wanneer hij wil. “Hij kan altijd naar zijn vrouw. Bovendien zullen er ook dingen geregeld moeten worden.”

Complicaties

De verdediger verliet woensdagmiddag de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw Sabia met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was opgenomen.

Uit piëteit met Sabia en Khalid Boulahrouz is de voor donderdag geplande persbijeenkomst in het Olympisch museum geannuleerd.

Nederland speelt zaterdag in Basel in de kwartfinale van het EK tegen Rusland.

O wat lijkt me dat allemaal moeilijk zeg :cry:

Bron nu.nl

"Van Basten sprak met de speler over de situatie. “Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor Khalid en we proberen hem allemaal zo goed mogelijk te steunen. Toch moet de focus op een gegeven moment gericht zijn op Rusland. Dat begrijpt hij en dat wil hij ook.”

Boulahrouz krijgt van de leiding van Oranje de vrijheid het hotel te verlaten wanneer hij wil. “Hij kan altijd naar zijn vrouw. Bovendien zullen er ook dingen geregeld moeten worden”

:think: Dus hij gaat spelen zaterdag???

En toch speelt ie of hij blijft bij de groep

mariska, dat denk ik ook…

Het zal een weloverwegen keuze zijn geweest die ook natuurlijk met zijn vrouw is besproken

Nou ik vind het super knap van hem. Het zou wel een goede overweging zijn geweest. Mischien wilde zijn vrouw het wel. Of hij zelf. Ik vind het dapper echt waar. Hij staat echt achter Nederland. En wil daar ook wat voor doen ondankt die tragedie. Respect hoor.

Petje af voor hem. :thumbup:

@Mariska wrote:

Het zal een weloverwegen keuze zijn geweest die ook natuurlijk met zijn vrouw is besproken

Precies. Dat denk ik ook.

Ik dacht aan de ene kant die doet niet meer mee. Logisch ook. Maar aan de andere kant dacht ik het van wel. Gewoon een gevoel.

Dit gaat hij doen voor zn dochtertje. Let maar op.( Dat kan ook de reden zijn) Dit Ek draagt hij over aan zijn dochterje. :kaars: Dat maakt hem nog sterker. :hug:

wat vreselijk zeg :frowning:

verschrikkelijk zijn vrouw was pas 22 weken zwanger

:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

:vlinder: :vlinder: :vlinder: :vlinder: :vlinder: :vlinder: :vlinder:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

Opnieuw komt Boulahrouz terug

EK VOETBAL

S a m e n v a t t i n g

LAUSANNE (ANP) - Het bizar verlopen EK voor Khalid Boulahrouz heeft er een triest drama bij. Zijn woensdag in een ziekenhuis van Lausanne te vroeg geboren dochtertje overleed kort na de bevalling.

Bondscoach Marco van Basten had het donderdag over de ,essentiële zaken’’ in het leven. ,Toch moeten we ons nu richten op de kwartfinale’’, voegde hij er aan toe. ,De focus gaat uit naar Rusland. Khalid begrijpt dat.’’ De verdediger blijft bij Oranje.

Voor de training van donderdag sprak Boulahrouz de selectie toe. Hij bedankte voor de steun die hij de afgelopen uren van zijn ploeggenoten had gekregen. Ook Van Basten was onder de indruk. ,Boula heeft het een plaats kunnen geven. Hij heeft dat heel volwassen gedaan.’’

Boulahrouz zei er alles aan te doen zich nu weer te concentreren op de kwartfinale tegen Rusland. ,Ik begrijp dat het mentaal heel zwaar voor hem is’’, zei Van Basten. Uiteraard kon hij nog niet zeggen of hij de verdediger van Sevilla zaterdag opnieuw opstelt.

Boulahrouz’ maatjes Nigel de Jong en Robin van Persie waren woensdag in het ziekenhuis. Om hun vriend en zijn vrouw Sabia te steunen. Later kwamen ook Edwin van der Sar en Ruud van Nistelrooij. Bondscoach Van Basten meldde zich, met nog enkele leden van de technische staf. Van der Sar: ,De familie was er nog niet. Daarom moesten wij er zijn.’’

Oranje heet in Zwitserland één grote familie te zijn. De reserves juichen minstens zo hard als de basisspelers. Vooraf melden de voetballers zich bij hun verwanten op de tribune. Na weer een overwinning lopen ze met hun kinderen over het veld. De beelden gaat de wereld over.

Vrijdag was Boulahrouz ook weer terug bij die familie. Hij heeft de vrijheid om naar zijn vrouw te gaan als hij dat wil, of om de dingen te regelen die geregeld moeten worden. Maar Boulahrouz heeft het toernooi niet uit zijn hoofd gezet. Dat heeft hij ondanks alles eigenlijk nooit gedaan.

Boula kwam later bij de selectie, omdat er twee verdedigers niet helemaal fit waren. Uiteindelijk viel hij op het trainingskamp in Hoenderloo toch af. Na het verstrijken van de inschrijvingsdatum van de UEFA kwam Boulahrouz alsnog, na de blessure van Ryan Babel.

Vervolgens stond hij alle wedstrijden in de basis. ,Hij zal er alles aan doen om zaterdag ook te spelen’’, zei Van Basten.

Wel sneu voor ze…

Maar hoe lang was zijn vriendin zwanger dan?

Ik las het mt tranen in mijn ogen :cry: :cry: :vlinder:

@Kaar wrote:

Wel sneu voor ze…

Maar hoe lang was zijn vriendin zwanger dan?

22 weken

Afgrijselijk! Mijn condoleances voor de familie! :kaars: :vlinder: