Dochtertje bijna 5 maanden: nog steeds 6 flessen!

Zoals het onderwerp al zegt, krijgt mijn dochtertje van bijna 5 maanden nog steeds 6 flessen. Dit omdat ze anders veel te weinig melk binnenkrijgt. Vanaf haar geboorte is ze al een slechte drinker. De wijkverpleegkundige zei dat ze met 3 maanden wel flesjes van 150 cc zou leegdrinken, maar helaas: met 80-100 cc houdt het op. Dat is ook de reden dat ik haar 's avonds om 23:00 uur nog een fles melk geef. Deze fles drinkt ze slapend leeg. Heeft ze dat toch maar weer binnen…

Zo ziet haar schema er op dit moment ongeveer uit:

8:30 uur: 80 cc

11:30 uur: 100 cc

14:30 uur: 100 cc

17:30 uur: 60-80 cc

20:00 uur: 120 cc

23:00 uur: 100 cc

Dit is natuurlijk veel te weinig. Nu ga ik volgende maand met bijvoeden beginnen, maar ik ben bang dat ze dan nog minder melk binnenkrijgt…

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Hoi hoi!

Groeit ze verder wel goed? Want de hoeveelheid cc zegt natuurlijk op zich niks als ze verder goed genoeg groeit?

Misschien vindt ze andere melk lekkerder? Er zit best wel smaakverschil tussen de verschillende merken, dus misschien kun je daar wat mee experimenteren?

groeten!

muts

Dank jullie wel voor jullie antwoord.

Ja, Anna groeit in principe wel volgens het lijntje (ze komt een pond per week aan), maar dan wel het alleronderste lijntje… :frowning:

Ze woog vorige week 5270 gram bij een lengte van 61,5 cm. Nog kleiner en lichter dan jouw Pien, Baukje!

Het zou natuurlijk kunnen dat ze Frso 1 Hypo-allergeen niet lekker vindt. Misschien Ntrilon HA proberen? Verder is het inderdaad niet altijd rustig tijdens het drinken. Vaak zit haar grote broer televisie te kijken of is hij met de blokken aan het spelen. Ik kan natuurlijk proberen om haar boven de fles te geven. Het is het proberen waard…

Je hebt gelijk Baukje, het moet een pond per maand zijn :doh:

‘ieorg idur’…

:wink:

@famkegb wrote:

‘ieorg idur’…

:lol: :smiley: :lol: :smiley:

Ikke snap em :wink:

@juulisjuul wrote:

@famkegb wrote:
‘ieorg idur’…

:lol: :smiley: :lol: :smiley:

Ikke snap em :wink:

Ikke snap 'm niet! :?

mijn dochtertje kreeg ook eerst hypo allergeen maar omdat ze slecht dronk ben ik naar de gewone overgegaan en die vond ze veel lekkerder :thumbup:

dus zeker het proberen waard, succes

Hai,

Zag net dit berichtje pas. Ja hoe gaat het nu? Ik zat ook te denken, wat als je haar om de vier uur gaat geven ipv om de drie. Mss heeft ze dan meer honger. Ze mag nl al lang om de vier uur, mss drinkt ze dan wel meer.

@Baukje79 wrote:

De ieorg Idur is voor mij bedoelt. Het is een zwangerschaps/zorgending over Pien. Het betekend groei rudi. Naar een prentenboek van Roald Dahl over een schildpad die niet hard genoeg groeide naar het baasje haar zin. Met veel omwegen was dat helemaal goed gekomen terwijl Rudi ( die schildpad ) nergens last van had. Pien heette in mijn buik Rudi en omdat mijn zwangerschap alles behalve voorspoedig verliep en ik vanaf de 6wk al niets liever wilde dat “rudi” ongestoord zou willen groeien en al het drinkgedoe tot de 4 mnd is het onze “hetkomthelemaalgoed” kreet geworden bij de meimama’s :wink:

Hahahaha… OK, dan weet ik dat als ik het weer zie staan!

Anna krijgt inmiddels een fruit- en groentehapje en zit nu op 5 flessen. Haar schema ziet er nu zo uit:

8:00 uur flesje melk (100 cc)

10:00 uur fruit (half potje Olvart)

12:00 uur flesje melk (100 cc)

15:00 uur flesje melk (100 cc)

17:00 uur warm eten (half potje Olvar
t)

19:30 uur flesje melk (150 cc)

23:00 uur flesje melk (120 cc)

Hier ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Ik heb het consultatiebureau gebeld en gevraagd hoeveel melk Anna nu eigenlijk nog moet hebben nu ze een fruit- en groentehapje krijgt. Ze zeiden dat ze nu nog maar tussen de 400 en 600 cc melk nodig heeft. En daar komt ze met dit schema wel aan. Misschien zouden we de late avondfles wel kunnen weglaten, maar aangezien Anna nog steeds een klein en tenger poppetje is, houden we het er voorlopig nog maar in. Ze drinkt het flesje nl. slapend leeg en we verstoren dus niet haar nachtrust. Ze begint ook niet te huilen als we haar terugleggen, dus we vinden niet dat er een reden is om er al mee te stoppen.

Verder doet ze het heel goed, ze is een echt lachebekkie, dus ik ben helemaal tevreden!

Dat schema lijkt inderdaad wel wat op die van Anna.

Anna krijgt ook de potjes voor kindjes van 4 maanden, die speciaal als eerste hapje zijn bedoeld. Een half potje is inderdaad niet zoveel, maar we zijn nog maar een paar dagen geleden begonnen en er werd me eerst geadviseerd om maar een paar lepeltjes te geven. Ik kon duidelijk zien dat Anna na die paar lepeltjes wel meer lustte, dus toen heb ik haar meer gegeven. Maar omdat ik haar niet wil “overvoeren” heb ik haar niet het hele potje gegeven, maar ik denk dat een heel potje ook wel naar binnen was gegaan. Vooral de worteltjes vindt ze erg lekker!

Ik heb geen idee hoe lang en zwaar Anna nu is. Het laatste bezoek aan het CB was 4 oktober en toen was ze 61,5 cm en 5270 gram.

En Pien?

Als Pien zo goed drinkt, kun je volgens mij die laatste fles wel laten vervallen. Als Anna overdag zo goed had gedronken, had ik haar ook al lang van die 23:00 uur fles af gehad. Ik doe het dus echt uit noodzaak.

Je zou het eens kunnen proberen…?

Heel herkenbaar hoor. Anna “eet” ook nog niet bewust. Zodra ze lacht of een geluidje maakt waarbij ze haar mond open doet, stop ik er vlug een lepeltje in. De ene keer slikt ze het per ongeluk door, de andere keer spuugt ze het net zo hard weer uit. Maar het lijkt er inderdaad op dat groente iets beter gaat dan fruit. Ik moet ook erg veel geduld hebben, want over een fruithapje doet Anna ongeveer 20 minuten. Is op zich niet erg natuurlijk (als je geen geduld hebt moet je niet aan kinderen beginnen !), maar af en toe is het wel lastig als grote broer Sander ook net op dat moment aandacht wil hebben… :?