Hoi. Vraag van een kersverse vader.
Kirsten is nu dik 3 maand oud en heeft een historie als moeilijke drinker.
Borstvoeding was puinhoop. Vanaf het eerste moment ging dat 9 van de 10 keer mis op een dag. Hoofd weg draaien, huilen, alle standen geprobeerd. Na 5 dagen gestopt met borstvoeding en overgegaan op Friso hypo-allergeen met de Avent fles. In het begin dronk ze weinig, maar na een 2-tal maanden ging het goed. Dronk tot voor kort gem. 180 tot 190 ml per voeding (5x per dag) Een tweetal weken geleden begon ze plots met diarree en pas sinds vorig weekend is dat weer normaal. Plaste al die tijd wel goed en is zelfs een halve kilo aangekomen! Contact gehad me CB en HA en die zeiden alleen maar dat we het aan moesten kijken.
Sinds zondag begint ze heel moeilijk te doen over de fles. Zodra we de fles in de mond stoppen begint ze onbedaarlijk te krijsen en is moeilijk rustig te krijgen. Doorzetten heeft geen zin, aangezien ze dan nog veel harder gaat huilen. Gisteren lukte me het nog om al lopend er nog behoorlijk wat in te krijgen, maar dat lukte ook niet meer met de laatste voeding. Toen dronk ze nog maar 100ml! Afgelopen nacht wel in één keer doorgeslapen. Vanmorgen met veel pijn en moeite 150 ml naar binnen gekregen. Vanochtend GGD gebeld, maar die wisten niet wat ze er mee moesten en hebben het doorgespeeld aan de wijkverpleegkundige.
Heb verschillende flessen en spenen geprobeerd, waaronder de difrax-fles waar ik slecht mee uit de voeten kan. Melk stroomt me alle kanten op, behalve de goeie.
Iemand tips?
Lastig hé, als je kleine niet drinken wil.
Ons meisje heeft er ineens ook geen zin meer in. Moet echt tijd rekken zodat ze echt honger heeft anders laat ze het bij 30 cc ofzo, lijkt mij een beetje weinig.
Maar las in de Oei ik groei dat ze in een hangerige periode zit en dus slechter kan gaan eten. Kan wel 5 weken duren.
Lees dat je meisje heel erg gaat krijsen. Heb je het idee dat ze pijn heeft of is ze gewoon boos??
Hoi Jan,
Iig 1 tip, ga niet wisselen met spenen en flessen!! Zeker niet nu rond de 3 maanden, gebruik de fles waar ze goed uit dronk.
Wanneer kinderen ong 3 maanden zijn verandert het zuigen van reflexmatig naar willekeurig, de reflex neemt af en je kindje moet wat meer zoeken om goed te kunnen zuigen. Als je juist in deze periode wisselt met flessen ‘weet ze er op slot geen end meer in’. Het is een periode komt meestal vanzelf weer goed :thumbup:
ik ben preverbale logopedist
Is het geen spruw of koemelk allergie?