Dochter van 12 weegt te weinig

Hallo,



Mijn dochter van 12 weegt 33kg en meet 1,44m.

Ze is volgens de schooldokter te klein en te licht.

Wat kan ik doen zodat ze wat meer aankomt? Wil het wel gezond houden

Volle producten?

Houd ze van eieren?



Weet je ook hoe het zou kunnen komen dat ze zo licht is?

is ze dat altijd al geweest?

als je haar bmi berekend is dat prima…

Dus haar gewicht klopt bij haar lengte.



Dat ze klein is… eh tja… je kan haar met voeding onmogelijk uitrekken.

Zelf was ik met 12 ruim 1.70 en ben uiteindelijk 1.80 geworden.



Grote kans dat jouw dochter gewoon niet zo groot als ik zal worden lijkt me… hoe groot zijn jij en haar vader?

Want als jij 1.65 bent zou ik van haar nu ook niet belachelijk veel meer verwachten in lengte dan de 1.44 die ze nu is…



(oh ja, hier ook 1 kleine en lichte… tja, als je ziet wat die eet… zou je het niet verwachten, maar kan en wil er verder ook niks aan doen, hij is verder prima gezond en gaat waarschijnlijk net als mijn broertje pas groeien als die 14/15 is).

Mijn oudste is idd dik tien cm langer en weegt een paar kilo minder :lol:

Hij krijgt als extra’s; regelmatig plak zalm op brood, extra eieren, roomboter en volle melk, volle yoghurt. Handje nootjes als tussendoortje, goeie muesli met noten erin. Op brood dingen als notenpasta’s en avocado.

mijn dochter was ook altijd te licht en klein, zat tegen de ondergrens aan.

kreeg meestal ook commentaar bij de schoolarts.



Toen ze eenmaal de pubertijd in ging, werd ze iets voller, ze is nu qua gewicht normaal maar nog steeds klein.



ik zou je niet druk maken zolang ze gewoon netjes eet is er niks aan de hand

@Kwakje wrote:

Volle producten?

Houd ze van eieren?



Weet je ook hoe het zou kunnen komen dat ze zo licht is?

is ze dat altijd al geweest?






Ze is altijd al licht geweest, eet niet graag eieren :slight_smile:

@Lune wrote:

Mijn oudste is idd dik tien cm langer en weegt een paar kilo minder :lol:

Hij krijgt als extra’s; regelmatig plak zalm op brood, extra eieren, roomboter en volle melk, volle yoghurt. Handje nootjes als tussendoortje, goeie muesli met noten erin. Op brood dingen als notenpasta’s en avocado.




Boter vindt ze vies :roll:

@mamaMarije wrote:

als je haar bmi berekend is dat prima…

Dus haar gewicht klopt bij haar lengte.



Dat ze klein is… eh tja… je kan haar met voeding onmogelijk uitrekken.

Zelf was ik met 12 ruim 1.70 en ben uiteindelijk 1.80 geworden.



Grote kans dat jouw dochter gewoon niet zo groot als ik zal worden lijkt me… hoe groot zijn jij en haar vader?

Want als jij 1.65 bent zou ik van haar nu ook niet belachelijk veel meer verwachten in lengte dan de 1.44 die ze nu is…



(oh ja, hier ook 1 kleine en lichte… tja, als je ziet wat die eet… zou je het niet verwachten, maar kan en wil er verder ook niks aan doen, hij is verder prima gezond en gaat waarschijnlijk net als mijn broertje pas groeien als die 14/15 is).




Qua curve zit ze onder de minimale grens . Ik ben 1,78m en mijn man 1,80 dus echt klein zijn we niet :slight_smile: