hallo ik zit hier met een ‘probleem’ waar ik zelf even geen oplossing meer voor weet.
mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden wil niet plassen op de pot, niks aan de hand, ik heb paar weken geleden spelernderwijs het geprobeerd en eenmaal op de pot geplast werd ze helemaal hysterisch (vies! vies! riep ze :O) daarna wilde ze niet meer op de pot. nou prima tot zo verre…
nu sinds een dag of twee is plassen in zijn geheel vies… steeds las ze in haar luier plast schiet ze in de tranen… plass plass… mama!!..
ik vraag aan haar of ze dan op de pot of de wc wil, maar dat wil ze ook niet.
wat moet ik hier nou mee? ik kan even niks meer verzinnen hoor… en ik vind het zo zielig…
Het is niet zo dat het haar misschien pijn doet of zo???
Als je denkt dat dit niet het geval is, zou ik haar telkens als jij zelf gaat plassen mee nemen om te laten zien dat het niet eng of vies is.
Je zou haar evt. het toilet door kunnen laten spoelen of zo.
En snel haar luier verschonen als ze geplast heeft en laten zien dat het niet eng of vies is.
Succes ermee
Inderdaad lastig. Probeer er inderdaad achter te komen of het geen zeer doet. Het zou goed te maken kunnen hebben met haar minder leuke gevoel bij het potje…
Misschien helpt het als je boekjes koopt of leent over dat onderwerp? Dat op het potje gaan juist iets heel interessants is?
Hoe dan ook, blijf er zelf luchtig over, blijf rustig reageren als ze weer zo naar je toe komt (maar dat doe je geloof ik al)
Succes!
Mijn dochter (2 jaar) doet tegenwoordig haar luier uit als ie maar een beetje nat is. Misschien toch een soort stapje naar zindelijk worden?
Het potje vindt ze niet lekker zitten (kan ik me ook wel voorstellen) en de wc (ook met verkleiner) nog even te eng. Ik denk dat ze nog even tussen wal en schip hangt, om het zo maar te noemen en ga er vanuit dat het gauw over is.