Dochter komt van kamer af wanneer het bedtijd is.

Onze dochter komt s’avonds constant van haar kamer af, wanneer het bedtijd is. Het gaat een half uurtje goed en daarna is het bingo. Dan kunnen we tig keer naar boven om boos op haar te worden en haar terug te leggen in bed.

Ik zat al te denken om de klink aan de binnenzijde van haar kamer eraf te halen, maar dan steekt natuurlijk de punt eruit, wat ik toch ook wel gevaarlijk vindt.



Hebben jullie tips?



ps> de deur gaat naar binnen open, dus een stormhaakje aan de buitenkant schiet niet op

Ik heb eigenlijk maar 1 tip voor je en dat is doorzetten hoe zwaar het ook is. Doorzetten dat ze er blijft. Is ze wel moe genoeg als ze naar bed gaat of mss te moe want dat kan soms ook een probleem zijn.



Hier hebben we het 2 avonden gehad en ik heb gezegd dat ik de andere dag niet voor ging lezen als hij nu niet ging slapen, bovendien hebben we hier nu Dicky de olifant (wekker) en hij vind het prachtig want die gaat tenslotte ook slapen!



natas

Ja hoor, doorzetten is het enige wat je kunt doen… consequent terugleggen, onderstoppen en weer weggaan…

Helpt het omhoogzetten van de klink niet?



Hier heeft het echt een aantal weekjes geduurd… maar het goede nieuws is ook dat het over gaat!!! :wink:

Hier hetzelfde probleem gehad.



Inderdaad steeds consequent terug leggen. Eerste keer zeggen dat ze in bed moet blijven en de keren daarna niks zeggen, gewoon beetpakken, in haar bed zetten en weg lopen.

Als je dat lang genoeg volhoud, is de lol er snel vanaf 8)



Amy doet het af en toe nog wel eens, maar we hoeven haar nu hooguit 2x terug te brengen :thumbup:

hoi emely,



hoe laat gaat je dochter naar bed??



onze zoon ligt meestal iets later dan normaaal op bed als hij te vroeg naar bed moet gaat hij echt niet slapen…kan je beter je dochter een half uur later naar bed doen en mischien in dat half uurtje nog iets doen met haar en dan haar er op wijzen dat ze echt moet dan heeft ze mischien meer slapen…helpt bij ons in ieder geval wel…het heeft ook geen zin om nog tig keer naar boven te lopen heb je ook geen rust…tenzij ze echt heel moe is dan mischien eerder naar bed…wat bij ons ook deels gehoplen heeft middagslaapje niet meer doen…



het is moeilijk ieder kind is ook anders :wink:

Wat bij ons ook helpt even erbij blijven tot dat hij slaapt…dat is vertrouwd…