Dochter klimt uit autostoel...

Cell; dat is misschien inderdaad een idee om nog meer uit te leggen.

Moet zeggen dat bepaalde muziek voor haar ook wel werkt, maar om nu een uur naar hetzelfde liedje te luisteren :wink:

Maar inderdaad misschien nog meer vooraf uitleggen en minder ‘abrupt’ vertrekken.

Gisteren ook een drama om haar in de buggy te krijgen… ze wilde zelf lopen, maar op haar tempo ging ik dat echt niet meer redden (en tja mama loopt zelf ook niet zo heel snel meer op het moment), maar zodra je de gordels vast zet…pff ze heeft 20 min non stop gegild en gevochten.

Ik heb er verder geen aandacht meer aan gegeven, maar het is (juist nu) zo verschrikkelijk vermoeiend. Gelukkig werkt D. vandaag vanuit huis, dus kan ik het vandaag (en morgen) weer ietsje rustiger aan doen. :slight_smile:

Geef je Sofia wel erkenning dan? Zo van “mama snapt dat jij graag zelf wil lopen, dat kan jij ook heeeeel goed, maar mama heeft wat haast en langere benen dan jij, je moet nu gewoon even in de buggy zodat we niet te laat komen”

Suus heeft ook buien dat ze alles zelf wil en niet in de buggy wil, maar als het moet, dan moet het en leg ik ook uit waarom…

En ze krijgt altijd de erkenning dat ik weet wat ze wil en dat ze dat ook kan. Op deze leeftijd hebben ze behoorlijk bewijsdrang. Zeggen dat zij niet snel genoeg kan lopen werkt dan weer averechts, dat is negatieve bevestiging.

Zeggen dat zij super goed kan lopen, maar gewoon nog wat kleinere beentjes heeft werkt dan beter.

:oops: Nee, gisteren dus niet gedaan. :oops:

Normaal ben ik iets soepeler en meer van het uitleggen, maar momenteel kan ik niet zo veel hebben. :oops:

Onze dochter deed het ook het politie verhaal hielp.

En wat ook indruk maakte maar toen was ze ruim 3

We zouden naar mijn ouders gaan met z’n tweeën.maar madam had de zelf weer eens los gemaakt.

Ik heb bij de rotonde een rondje gereden en ben naar huis gegaan.

En zij wat is er mam

Toen heb ik verteld dat ik het heel gevaarlijk vind wat ze doet en dat we zo niet weg kunnen dus dan maar niet naar oma en opa.

Nou dat maakte wel indruk sinds dien zei ze altijd mag niet van de politie en anders gaan we nergens heen :mrgreen:

Nu nog onze jongste zoon overtuigen. :mrgreen:

Dochter lief lijkt nu over de piek van haar peuterpubertijd heen te zijn. Dat wil zeggen dat de driftbuien over het algemeen minder worden en het gegil en hysterische gedoe minder zijn dan voorheen.

En zelfs in de auto gaat het nu IETSJE beter.

We zijn 2 weken terug naar de Efteling geweest (was een dagje van mijn man z’n werk) En dat verliep in eerste instantie bagger.

We hebben uiteindelijk de airbag uitgezet en haar voorin neergezet en dat leek wel beter te gaan, alleen zat ik dus alles behalve comfortabel achterin met m’n dikke buik, maar he… je moet er wat voor over hebben. :wink:

De terugweg was ze zo moe (hele dag niet geslapen, al die indrukken etc) Dus stoeltje weer achterin gezet en ze sliep al voordat we de parkeerplaats af waren gereden. :slight_smile:

Tot vlakbij huis heeft ze geslapen, we gingen nog even een milkshake halen bij de gele M en die heeft ze heerlijk zitten drinken in de auto. Zonder tegenwerken, gillen of hysterische gedoe.

Daar waren we erg blij mee, verder zijn de korte stukjes ook beter gegaan, maar voorlopig zitten autoritjes er niet meer in… past straks niet meer in de auto. :smiley: