dochter kan oppassen

Hallo,



Ik heb een vraagje.

Ik heb een dochter van 12 en ze is gevraagt voor op te passen.

Niet voor de avond uren maar voor zaterdags overdag voor 2 a 3 uurtjes.

Op kindjes van 3 en 5 jaar. Ze ziet het helemaal zitten omdat ze de kinderen goed kent en ze zijn helemaal weg van Sharon.

Nu komt het. De moeder van de kindjes wil er voor betalen maar…

Wat is reeel voor een meisje van 12? Ik weet het niet, 2 of 3 euro per uur?

Of 5 euro per x? Voor 2 a 3 uurtjes dan he.

Wie kan mij dat vertellen.



Groetjes van Diane

Ik betaal mijn zoontje van net 14 jaar 2 euro per uur (is erg weinig, maar meestal slaapt mijn jongste en zit hij gewoon achter zijn pc’tje). Maar dat vind ik wel een reeel bedrag. Laat het anders de eerste keer over aan degene voor wie ze gaat oppassen?

kijk anders even op de site van het nibud,kun je vast meer vinden.

Succes

Ik zou het even overleggen met de mensen bij wie ze op gaat passen. Wat vinden zij? Verder kan ik je niet helpen… heb geen ervaring met oppassers anders dan de oma’s en opa’s en heb het zelf toen ik jong was ook niet gedaan.



Succes!

het ligt er ook een beetje aan wat ze moet doen natuurlijk. je zegt zelf al dat het voor overdag is, dus ik neem aan dat die kinderen dan niet liggen te slapen, maar dat ze ze ook echt moet vermaken, dat is natuurlijk anders oppassen als dat de kinderen in bed liggen en je dochter lekker tv kan gaan kijken!

inderdaad even kijken op de site van nibud, daar staan wel bedragen op geloof ik voor oppassen!

Wij hebben laatst een buurmeisje gehad s’vonds en hebben haar voor 3 uurtjes 10 euro betaald (ze is 14)

Op Nibud staat dit:



Voor een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2,00 tot € 3,00. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 6,00. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.





Ze hebben het dus over 2 a 3 euro. Ik denk dat dit ook redelijk is voor een 12 jarige. Persoonlijk zou ik nooit een 12 jarige de verantwoording geven over 2 kinderen maar dan word het weer een discussie en daar gaat het hier niet om.

Doe je 2.50 denk dat dat een mooi bedrag is, voor een meisje van 12…

@Danielle_M wrote:

Persoonlijk zou ik nooit een 12 jarige de verantwoording geven over 2 kinderen maar dan word het weer een discussie en daar gaat het hier niet om.




Ik ben het met je eens en heb er daarom een topic over gestart in het discussie gedeelte…



Shadi, op je vraag kan ik dus ook geen antwoord geven.

@TaMa wrote:

@Danielle_M wrote:
Persoonlijk zou ik nooit een 12 jarige de verantwoording geven over 2 kinderen maar dan word het weer een discussie en daar gaat het hier niet om.




Ik ben het met je eens en heb er daarom een topic over gestart in het discussie gedeelte…



Shadi, op je vraag kan ik dus ook geen antwoord geven.


Jullie schrijven wat ik wilde schrijven maar niet gedaan heb. :mrgreen:

De vraag die ik me zou stellen:



Zou ik ZELF ( jiij dus als haar moeder) dit meisje overdag alleen laten voor 2 a 3 uur met 2 kleine wakkere kindjes!!!



Ik denk dat ik persoonlijk die verandwoordelijkheid nog niet zou willen geven aan een meisje van 12. Als het nu haar eigen broer/zus waren en de kinderen ouder dan 3 en 5 …



Ik ken jouw kind helemaal niet en is dus moeilijk oordelen.



Financieel zou ik misschien 5 euro voorstellen voor die 3 uur voor een kind van 12 als ze dit regelmatig zou gaan doen.



Mijn eigen kindjes zou ik niet zo snel aan een meisje van 12 alleen overlaten. Ook wij hebben een heel verantwoordelijk nichtje van 12, maar ik vind gewoon dat ik een kind niet verantwoordelijk maak voor een ander kind. Kijk als dat voor even zou zijn om de hond uit te laten vind ik het iets anders. Maar jij hebt het volgens mij over structureel oppassen en dan zou mijn persoonlijke voorkeur toch echt gaan naar een meid van minstens 16/17.





Geen idee of dit is wat je wilde weten.



Groetjes, Petri

er word hier gevraagd om een tarief





discusseren over met elke leeftijd oppassen kan hier

Ons buurmeisje past ook af en toe op, sinds ze 12 is. Ze gaat al vanaf haar 12e op internaat en is echt vroegrijp. Ik laat haar wel alleen oppassen als haar ouders ook thuis zijn, dit hebben we zo overlegd.

We zijn zelf ook nooit ver weg en niet lang.



Afgelopen zomer was ze nog net geen14 en heeft ze voor het eerst 's avonds opgepast.



Ik geef niet meer dan 2, euro per uur. Ik ben zelf gastouder en krijg dan niet meer dan 3,50. Vindt die 2 euro dan ook genoeg, er is ook chips/snoep oid in huis en met haar verjaardag geef ik vaak een iets duurder kado.



natas

Hoi dames!



Ik zou persoonlijk geen kind van 12 op mijn kinderen laten passen, maar dat moeten die ouders zelf weten. Wij hebben een oppas voor 's avonds die bijna 16 jaar is. Wij betalen haar 3,50 per uur.



groetjes Merel

Meiden,



Hartstikke bedankt voor jullie advies, uitleg enz.

Ik begrijp ieders standpunt. Zoals Natas1 al zegt gaat het om buurkindjes, en als ze gaat oppassen is zowiezo een van ons thuis. En zijn ze niet ver weg, is dat wel zo dan zijn wij allert!

Ik denk inderdaad dat 2 euro een mooi bedrag is of een vast afgesproken bedrag voor totale uurtjes.

Maar wat is dat moeilijk als ik zo de reacties lees.

Ik ga daarom niet naar het discussieforum, ben bang dat ik uit mijn slof zou vliegen!



Bedankt meiden!

ou ze een minimum loon geven voor een kindje dat magw erken. Straks willen ze niet meer werken voor minder. Zit je daar mooi mee.