De Australische Georgia Browne (27) heeft wel een heel bijzondere manier gevonden om haar pa’s strijd tegen kanker te ondersteunen: ze geeft hem elke dag borstvoeding. De man lijdt aan terminale kanker en beiden hopen dat de melk zijn leven kan verlengen.
Terminaal
Georgia Browne raakte helemaal ondersteboven toen ze, een week voor ze huwde, hoorde dat haar vader Tim (67) aan kanker leed. De tumor werd verwijderd, maar de uitzaaiingen waren overal. Tim werd terminaal bevonden. “Het was een shock, temeer omdat hij voordien nooit ziek was”, vertelt ze. Tim onderging zware chemo. Niets hielp.
Positieve wending
Intussen werd zoontje Monty geboren. Toen ze op het internet te lezen kreeg welke voordelen moedermelk had, twijfelde ze geen moment om ook voor haar vader af te kolven. “Ik vond heel wat studies terug uit Amerika en Scandinavië die moedermelk aanbevelen aan kankerpatiënten. Zo mengde een man de melk in milkshakes. Hij beweerde dat de melk zijn kankercellen wel degelijk te lijf gingen. Ik geef toe dat ik het eerst een gek idee vond, maar dat ik mijn pa kon helpen, leek me geweldig. Het gaf een positieve wending aan zijn ziekte”.
Cornflakes
De familie steunt Georgia’s idee volledig. Zelfs de zussen en broer staan achter de idee. “Ik dacht dat mijn pa, net als de man uit de documentaire, mijn melk zou mengen in een milkshake. Dat doet hij echter niet, eenmaal uit de vriezer, dropt hij de melk over zijn cornflakes, gemengd met een beetje gewone melk. Volgens hem smaakt het zelfs niet zo anders dan de gewone variant, alleen wat zoeter”.
Schokkerend
“Ik weet dat het schokkerend klinkt voor de buitenwereld, maar voor ons is dat niet meer zo. Zelfs mijn pa stopt niet met het rond te vertellen, al zijn vrienden en kennissen weten het”.
De dokters zijn intussen op de hoogte. Zij reageren even enthousiast en zien geen graten in de onconventionele behandeling. Alles wat kan helpen, is volgens hen te proberen.
Verbetering
Een maand na het starten met de moedermelk, werd een scan genomen. Daarop is een lichte verbetering merkbaar, al weten de dokters niet of het aan de chemo dan wel aan de melk ligt.
"Zeker is dat mijn pa veel stralender oogt en meer energie heeft dan voordien. Ik zal hem blijven melk geven zolang ik kan. Eerst krijgt Monty de borst, de rest is voor mijn pa. Het voelt natuurlijk aan en ik heb er geen problemen mee, zeker omdat ik zoveel van hem hou. Weinig dames kunnen zeggen dat je aan je pa eigen melk kan geven. Ik zou alles doen om extra tijd met hem door te brengen? " (lvl)
Mooi hé! :thumbup: :inlove:
Tja, waarom ook niet :think: zolang die kleine van haar niks te kort komt…
als dat het medicijn tegen kanker is stop ik nooit met de bv :lol:
Buiten dat het echt vreemd is toen ik de titel las, maar wel erg mooi idee!
Kreeg ook beetje naar idee toen ik je titel las maar gelukkig mooi verhaal, hopelijk leeft de zieke vader nog langer en fitter dankzij de bv!
WOW!
Ik hoop dat het werkt!
Dat zou toch wel wat zijn, als bv een goed hulpmiddel is in de strijd tegen kanker!
Ik fronste even bij de titel, maar dit verhaal is werkelijk prachtig! :thumbup:
Mooi!
Als het zo zou zijn zou ik non stop melk blijven kolven
Bijzonder en stoer! :dance:
BV is the best!!!
Fantastisch! :thumbup:
De titel was inderdaad een aandachtstrekkertje (beetje in negatieve zin) maar het is een prachtverhaal!
goed man!
ik keek ook raar op van de titel
Maar wat een mooi verhaal!
Ik hoop dat de bv een echt middel is tegen kanker!