dochter 2 nu al overal een wachtlijst help...

Ik heb al meerdere topics gelezen over inschrijven bij de basisschool maar hoop dat deze anders genoeg is om te mogen blijven staan.



Sinds december wonen we in Den Haag en nu blijken op de scholen die wij bij onze dochter vinden passen wachtlijsten te zijn van minimaal 50 kinderen. Nu vinden wij de keuze van school behoorlijk belangrijk, het is per slot van rekening wel de toekomst van je kindje.



Heeft iemand nog tips wat redelijk goed aangeschreven scholen zijn in het Haagse hout waar wellicht geen wachtlijsten zijn? En eventueel tips hoe om te gaan met de wachtlijsten, meerdere scholen aanmelden en de gok nemen dat er genoeg kinderen gaan verhuizen of op een andere school worden geplaatst?



Ik hoop dat er kenners onder ons zijn van deze wijk.

elke stad zal anders zijn maar vaak, zo ook hier, zijn die wachtlijsten een soort lucht; mensen schrijven ergens in, daar is een wachtlijst, en dan gaan ze uit wanhoop op alle scholen in de buurt inschrijven (been there, done that). Op het moment dat kinderen echt geplaatst worden, zakken die wachtlijsten vaak als kaarthuizen naar beneden… Ik hoop dat dat bij jou ook zo geldt.

Bij mij was alleen op de school van mijn eerste keuze toen n vier werd ook daadwerkelijk geen plek. (ik had hem daar ingeschreven toen ie 12 maand was :wall: :wall: ). De scholen die ik daarna aan heb geschreven hadden in eerste instantie geen plek, maar vlak voor ie 4 was opeens wel.



Hoewel je zo de ellende van de wachtlijsten in stand houdt, zou ik dus idd nu op meerdere scholen gaan inschrijven in de hoop dat je straks gewoon toch kunt kiezen ipv dat je je kind noodgedwongen naar de enige school moet doen waar plek is. Daar is de schoolkeuze idd te belangrijk voor.

oh wat ben ik dan toch altijd weer blij dat het hier nog gewoon in het schooljaar voor je kind start kan dat inschrijven :oops: .



Vond het destijds al zot dat ik amper een postieve test in handen ons ‘kind’ al in moest schrijven op het kdv… met scholen bestaat dat probleem hier gelukkig niet.



Wij zijn zelfs nog een maand voor zijn 4e verjaardag geswitched van school en er was nog plek…



Succes met de zoektocht/ het inschrijven en hopelijk loopt het allemaal wel los.

Ik zou hem zeker op je scholen van keuze inschrijven ondanks de wachtlijsten. Want zoals Fiep zegt je kan daar niets uit opmaken. AL die kids staan ws op meerdere scholen ingeschreven en er ontstaat dan een soort stoelendans met die plaatsen.



Maar ik zou er ook zeker rekening mee houden dat ie niet geplaatst wordt en nog verder kijken.



Ik heb lasse met anderhalf jaar ingeschreven en hoorde een paar dagen voordat ie vier werd dat hij op onze eerste school van keuze terecht kon. Omdat ik bij Nena het ondertussen beter begreep heb ik die ingeschreven toen ze 3 maanden oud was en daar heb ik nu al bericht van dat ze volgend jaar daar kan starten. Daar gelukkig dus dat probleem niet.

Allereerst bedankt voor jullie reactie.



Fiep, ik hoop dat je gelijk hebt, wij zullen haar idd maar bij meerdere scholen in gaan schrijven.



Marije, wij hadden qua KDV geluk voor de verhuizing hadden we al 3 dagen en in de maand erna kregen we de 4e dag er ook bij. Mijn werkuren kon ik zelf nog invullen waardoor mijn dochtertje vrij snel op de minder gewilde dagen (maandag, woensdag en vrijdag) naar het KDV kon. Die problematiek was hier van te voren wel bekend hetzelfde als de BSO echter is die weer gekoppeld aan de schoolkeuze hier in Den Haag. Als je op een school geplaatst word ben je ook zeker van een plaatsje op 1 van de bijhbehorende BSO´s



Bella, zo een paar dagen voor hij 4 werd…wel erg last minute dus.



Ik had hier 4 andere scholen al een mailtje gestuurd met het verzoek om info te verstrekken. 2 scholen waren zelf erg negatief, de 1 had zelfs een wachtlijst van 150 kinderen en daarnaast heeft 1 school wel plek (is echter niet helemaal onze keuze qua school maar daar gaan we in ieder geval nog wel kijken) en de andere was nog vrij positief dat er wellicht uiteindelijk nog wel een plaatsje vrij gaat komen door verhuizing en plaatsing op andere scholen. Voor ons zelf de keuze wel gemaakt dat we nog eerder weer uit Den Haag weg gaan dan haar naar een slechte school te sturen. We zullen zien hoe het zich verder ontwikkeld in ieder geval.

Succes ermee.



Kom iig maar niet naar Zeist want daar is hetzelfde probleem :wink:



Gedoe he. Ben blij dat wij er op de valreep goed vanaf gekomen zijn en ook Nena daar lekker terecht kan. Volgens mij is het hier met sommige middelbare scholen ook weer een probleem :? Maar daar hou ik me nog even niet mee bezig 8)