Dit jaar komt de SBS kerstparade naar Hoofddorp en daar willen we natuurlijk heen.
Nu hebben we die avond de kerstviering op school en die kan niet verzet worden :wall:
Ik baal echt als een stekker. Ik zit in de ouderraad, dus ik voel me wel verplicht om de kinderen naar school te laten gaan, maar ik ben bang dat ze alleen in de klas zullen zitten :roll:
is er niet een mogelijkheid dat de school iets gaat vieren om de parade heen.
Dus dat school bijv met kinderen en ouders na de viering met zijn allen naar de prade gaan of zo.
@Elka wrote:
Dit jaar komt de SBS kerstparade naar Hoofddorp en daar willen we natuurlijk heen.
Nu hebben we die avond de kerstviering op school en die kan niet verzet worden :wall:
Ik baal echt als een stekker. Ik zit in de ouderraad, dus ik voel me wel verplicht om de kinderen naar school te laten gaan, maar ik ben bang dat ze alleen in de klas zullen zitten :roll:
Balen zeg. Rare avond om kerstviering te doen trouwens, op een woensdag.
Aan de ene kant, zo’n parade kan je ooit wel voor naar een andere stad reizen. De kerstviering zijn die kids vaak meer mee bezig (samen met de klas). Kijk naar wat je kids willen. MOET je als OR echt aanwezig zijn? Hier is lang niet iedereen aanwezig in ieder geval, tenzij je als hulp aanwezig bent.
@Elka wrote:
als ze bij mijn kinderen in de klas hadden gezeten, waren ze iig niet de enige geweest. Ik moet er niet aan denken, een sbs-kerstparade… :silenced:
ik vind ene kerstviering op school ook een beetje verplichte kost. Tuurlijk vervelend dat het samen valt met iets wat blijkbaar ook veel mensen leuk vinden, maar zo’n kerstavodn is iet swat je met je klas doet, waar je wslk met de hele klas op voorbereidt. Ik zou er echt niet aan denken om mijn kind daar dan niet heen te laten gaan, ook niet als ik de sbs-kerstparade wél leuk zou vinden

Als het hier zou zijn, zou school alsnog vol zitten… t is een katholieke school, er word van alles georganiseerd en school laat duidelijk weten dat de kerstviering 1 van de katholieke dingen is die je als ouder zo ongeveer wel “een soort van verplicht” moet meevieren Vorig jaar was het hondenweer en toch stond het schoolplein tjokvol rondom vuurkorven en met bekers erwtensoep te kijken naar de levende kerststal.
En verder ben ik het voor een keer weer eens met Fiep… sbs kerstparade… eh… no way :silenced:
Die van mij hadden ook gewoon aanwezig geweest hoor.
En ik vind het een beetje vreemd om te doen overkomen dat vreemd is van de school dat die kerstviering niet verzet kan worden.
Als je overal rekening mee moet gaan houden en of SBS iets naar je stad/dorp komt.
Dan kan je van alles wel voor van alles gaan verzetten.
@Bella wrote:
Die van mij hadden ook gewoon aanwezig geweest hoor.
En ik vind het een beetje vreemd om te doen overkomen dat vreemd is van de school dat die kerstviering niet verzet kan worden.
Als je overal rekening mee moet gaan houden en of SBS iets naar je stad/dorp komt.
Dan kan je van alles wel voor van alles gaan verzetten.
die piet paulusma zou dan een aardige doorn in het oog van scholen worden, die duikt elke dag wel ergens op, schijnt…
Nog niet in Zeist gesignaleerd geloof ik 8)
Ik ken het niet, de sbs kerstparade.
Maar kun je niet een oppas jouw kinderen naar school laten brengen zodat jij naar de parade kunt gaan? Of is die parade ook juist voor de kinderen?
Ik denk dat de school zich behoorlijk in de vingers gaat snijden dit jaar.
Die parade is een enorme dure hapening en wordt betaald door de gemeente, dus die zal niet snel weer georganiseerd worden.
Na een korte peiling op school hoorde ik dat het merendeel van de ouders naar de parade gaat en daar komt nog bij dat de kerstcommissie dit jaar heeft besloten om het kerstdiner af te schaffen en het bij een viering in de klas te houden, gevolgd door een samenzang in de tuin. Dit blijkt ook niet echt in goede aarde te vallen bij een aantal ouders en zal niet motiverend werken om de kinderen naar school te laten gaan.
Tenslotte wordt het ook nog eens op een woensdagavond gevierd in plaats van de donderdag. Dit omdat we een brede school vormen met een megaschool van meer dan 800 leerlingen. Twee jaar geleden werd het zo’n verkeerschaos toen we het om een gezamelijk tijdstip vierden, dat er besloten is om het om en om te vieren op de donderdag en de woensdag.
De kinderen zijn dan de hele middag vrij en moeten dan 's avonds weer naar school.
Ik zit echt in dubio. Niet dat ik zo’n sbs fan ben, maar het is toch wel een uniek gebeuren in ons eigen dorp. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ervoor naar een andere plaats te gaan reizen volgend jaar. Maar als het bij wijze van spreke om de hoek is…
Aan de andere kant weet ik niet of ik wel zin het in die enorme mensenmassa’s en verkeerschaos. Hoofddorp is een erg uitgestrekt dorp, dus we kunnen er niet naartoe lopen. Op de fiets kan gelukkig wel.
Ik voel me ook moreel verplicht om voor school te kiezen als ouderraadslid. Ik steek aardig wat uren in school en ik zou het ook jammer vinden als het kerstfeest met een halve school gevierd gaat worden.
We hebben nu nog geopperd om het woensdagochtend om 11 uur te vieren, gevolgd met een bijeenkomst voor de ouders in de binnentuin als de school om 12.15 uit gaat. Zeker nu er geen eten aan te pas komt zou dat een optie kunnen zijn.
Ik wacht af…
Misschien stom hoor maar wanneer werd dat allemaal bekend? de viering, de parade?
Als dit werkelijk zo belangrijk is voor iedereen, is er dan geen oplossing mogelijk?
Andersom: stel dat het niet door gaat vanwege die parade en je wilt als ouder niet naar die parade (zou ik hebben :oops: ) dan was ik erg chagrijnig want het feest van school wijkt voor die parade.
Lastig. En het is zeker qua tijd ook tegelijkertijd?
@lydia wrote:
Misschien stom hoor maar wanneer werd dat allemaal bekend? de viering, de parade?
Als dit werkelijk zo belangrijk is voor iedereen, is er dan geen oplossing mogelijk?
Andersom: stel dat het niet door gaat vanwege die parade en je wilt als ouder niet naar die parade (zou ik hebben :oops: ) dan was ik erg chagrijnig want het feest van school wijkt voor die parade.
Lastig. En het is zeker qua tijd ook tegelijkertijd?
Vorige week is pas bekend geworden dat die parade naar Hoofddorp komt.
Vorige week hebben de daarom in de ouderraad aangekaart dat het handig zou zijn om de schoolviering te verplaatsen. Doe parade wijkt echt niet voor ons schooltje

De parade begint om 17 uur en het is in het centrum, niet in onze woonwijk, dus is het niet te doen qua tijd om op tijd weer op school te zijn en dan nog te hebben gegeten ook.
Volgens mij is de kerstviering ook nog eens verplichte schooltijd omdat er een andere dag voor uit valt. Ik heb ook gehoord dat de kerstparade vorige jaren erg tegen viel. Er wordt een hoop ophef over gemaakt maar is dus niet zo spectaculair blijkbaar.
en hoe is het nu gegaan?
Uiteindelijk is er voor gekozen om de kerstviering in de ochtend te vieren en is inderdaad meer dan de helft van de school naar de parade geweest. Dus ik denk dat het verstandig is geweest om de viering te verplaatsen.
Zelf ben ik uiteindelijk door prive omstandigheiden helaas niet geweest.
ik zag gisteren wat beelden langskomen, en hoewel ik snap dat er mensen zijn die dit heel erg leuk vinden, kan ik er met mijn pet toch niet bij dat ouders verwachten dat school haar kerstviering voor zo’n commerciele optocht aan de kant zet :shifty:
@fiep klophout wrote:
ik zag gisteren wat beelden langskomen, en hoewel ik snap dat er mensen zijn die dit heel erg leuk vinden, kan ik er met mijn pet toch niet bij dat ouders verwachten dat school haar kerstviering voor zo’n commerciele optocht aan de kant zet :shifty:
Mocht deze tocht samenvallen met iets als dit,dan had ik me geen seconde bedacht en zaten de kids gewoon op school.
Gisteren waren we allemaal vrij, het was droog en zagen kans om redelijk dichtbij te parkeren. Kortom, we zijn geweest.
Op het plein liepen de jongens de buurjongen al snel tegen het lijf en enkele klasgenootjes. Zij vonden het geweldig in ieder geval. Of je nou thuis op de bank hangt of even een half uurtje gaat kijken. Ik zou er alleen geen eind voor rijden. Nu was het zo dicht in de buurt, ach, lekker met zijn allen even er op uit.
Op voorhand wisten we al er niet teveel van te verwachten. De jongens zien dat niet. Zij vonden alles leuk en met wat bekende mensen om ons heen nog gezellig ook aan de kant.
Ik baalde ook want ook de kerstviering van onze school was woensdag om 18.00 uur.
Maar de gedachte om mijn zoon daar niet naartoe te laten gaan is niet in mij opgekomen.
Ik moet ook zeggen dat ik er helemaal niemand over gehoord heb. En alle kinderen waren aanwezig op school.
En al had ik graag naar de parade gegaan, het optreden van mijn zoon in het kerststuk had ik natuurlijk voor geen goud willen missen
Tja en toch waren de reacties bij ons op school heel anders en hadden wij waarschijnlijk met een half lege school gezeten.
De kinderen die geweest zijn waren in ieder geval dol enthousiast en het zag vandaag rood met de sbs kerstmutsen.
Ja, kan me voorstellen dat de kinderen het geweldig hebben gevonden.
Het leek mij ook erg leuk.