Dit is wel heel raar toch?? (belspelletjes)

Vanmiddag stond de tv aan op sbs, er kwam zo’n belspel waarin je snacks moest raden… Er belde een vrouw en die zegt: “wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe”. Dat is op zich best al vreemd, maar nu het volgende: die presentatrice zegt: “dat spelletje is op een ander net!”… Nou geen belspelletjes op een ander net op dat moment…

Lig ik net lekker atwt te kijken, komt er weer zo’n superirritant belspel voorbij… En je raad het al: het antwoord daar is “wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe”…



Ik wist wel dat die spelletjes behoorlijk kul zijn, maar dit is toch wel echt je reinste bedrog of zie ik het verkeerd?!?!

Waarschijnlijk zit zo iemand heel fanatiek op verschillende zenders mee te doen met de belspelletjes…



Of ze is verkeerd doorverbonden… 8)

Tja, dat kan dus niet, want op dat moment was er nergens anders een belspel, dit spel met dat antwoord was pas een paar uur later!!!

Er zijn belspelletjes die die zowat heel de dag duren…ze gaan tussen de programma’s door gewoon verder.

Het kan zijn dat jij net op een moment zocht dat er een normaal programma bezig was waar dat belspelletje aan vooraf is gegaan.

Gelukkig zijn ze binnenkort van de buis af (bij de RTL’s :dance: ) :thumbup:

@Paschal75 wrote:

Gelukkig zijn ze binnenkort van de buis af (bij de RTL’s :dance: ) :thumbup:




Oh gelukkig!!! Eindelijk… Als er maar niet meer tell sell programma’s komen dan…



En dat andere spel begon echt pas toen atwt begon… Blijf het vreemd vinden hoor… Maarre per wanneer stoppen ze??

Ik heb ook zoiets raars meegemaakt: Je moest zoveel mogelijk woorden maken uit het woord: verjaardagstaart. Alle letters mocht je maar 1 keer gebruiken. De op 1 na laatste envelop was er uit en binnen 10 minuten kwam er iemand aan de lijn en die zei: DAGERAAD



Het woord werd goed gekeurden stond inderdaad op de envelop!



Nou weet ik niet hoeveel letters -d- jullie in verjaardagstaart zien, maar ik zie er maar 1 !



Dus niemand had dat woord kunnen raden omdat er een -d- te veel in “dageraad” zit…

Ongelooflijk!!

Belachelijk die spelletjes, ik doe er NOOIT aan mee. Kan er ook niet naar kijken :naughty:

Van mij mogen ze het per direct van de buis halen.



Heb er zo’n hekel aan. Bleh.

sbs stopt aanstaande maandag met bellspelletje zie



SBS stopt met belspellen



goed nieuws. sbs6,net5 en veronica stopt vanaf maandag met het uitzenden van belspellen. Eerder nam het rtl concern rtl4,5,7,8 al een soortgelijke beslissing. daarmee zijn er op de nederlandse televisiezenders geen belspelletjes meer te zien.



Met dit besluit komt SBS tegemoet aan een schriftelijk verzoek van de officier van justitie", meldde een SBS-woordvoerder vrijdag. Call tv-spellen zijn onderwerp van een justitieel onderzoek naar de rechtmatigheid ervan. Opsporingsdienst FIOD-ECD verdenkt de tv-bedrijven (naast de tv-zenders ook tv-producenten) van het overtreden van de Wet op de Kansspelen. De kans om te winnen is vaak onduidelijk, bellers worden soms lang aan de lijn gehouden tegen hoge kosten en soms moeten ze al bellend een extra spelletje spelen om tot de studio door te dringen.



Gedragscode



“SBS werkt volledig mee aan het justitieel onderzoek en zal dat blijven doen”, aldus de SBS-zegsman. “We zijn tot deze beslissing gekomen vanwege de grote onduidelijkheid en de aanhoudende meningsverschillen die blijken te bestaan over de juridische interpretatie van de gedragscode Promotionele Kansspelen.”



Vanaf maandag zullen de SBS-stations de vrijkomende zendtijd invullen met “een volwaardige vervangende programmering, bestaande uit een combinatie van Nederlands en nieuw buitenlands product”. Aan deze keuze is een grondige analyse van de verschillende alternatieven voorafgegaan, aldus de woordvoerder. De belspelmedewerkers krijgen van SBS vervangend werk aangeboden. “Gedurende de loop van het justitieel onderzoek zal SBS afzien van verdere mededelingen over dit besluit”, zo sluit de zegsman zijn betoog af.







bron nieuwsnieuws.nl







eindelijk geen belspellen meer