discussie over geboortekaartje

Maar als dat kindje op alle andere 364 dagen van het jaar geboren was, had er alleen zijn kunnen staan.



Alleen deze ‘365ste’ dag kan het er beide staan.



Maar ervan uitgaande dat ze gewoon de standaard tekst gebruiken is zijn aannemelijker, al zou ik er zelf mijn van gemaakt hebben om niet 13 in een dozijn te zijn…



Maar frusti als je dat mensen niet aan hun verstand gepulkt krijgt en strug vol blijven houden…

@Anneke wrote:

Maar als dat kindje op alle andere 364 dagen van het jaar geboren was, had er alleen zijn kunnen staan.



Alleen deze ‘365ste’ dag kan het er beide staan.



Maar ervan uitgaande dat ze gewoon de standaard tekst gebruiken is zijn aannemelijker, al zou ik er zelf mijn van gemaakt hebben om niet 13 in een dozijn te zijn…



Maar frusti als je dat mensen niet aan hun verstand gepulkt krijgt en strug vol blijven houden…




Ik denk dit ook. ZIJN verjaardag. Ze hebben het kaartje waarschijnlijker al eerder gekozen en als dat kindje dan op een andere dag geboren zou zijn dan was het vreemd geweest als er MIJN stond.

Hey, volgens mij heb ik precies hetzelfde geboortekaartje gekregen als de Topicstarter… :mrgreen:



Maarre, wij zijn vandaag op kraamvisite geweest bij het beebje in kwestie, en ik heb deze vraag ook bij de ouders neergelegd. Het gedichtje was inderdaad al van tevoren uitgezocht, dus toen wisten ze natuurlijk nog niet dat hun jongste spruit precies op de verjaardag van hun oudste geboren ging worden. Het moet dus inderdaad gewoon ZIJN verjaardag zijn.

Beetje late reactie, maar het is inderdaad ZIJN verjaardag.

tuurlijk kan het allebei, maar het gedichtje gaat nu eenmaal zo, 't is een veel voorkomend gedichtje…

zo van, hee kijk nou, das toevallig, de baby is precies op zijn eigen verjaardag geboren, hoe is het toch mogelijk?? :shock: :mrgreen:



niet mijn smaak, maar goed, das een ander verhaal

@fiep klophout wrote:

wat een nuttige discussie :mrgreen:



Er wordt vaker de dijenkletser op geboortekaartjes gemaakt dat een baby precies op zijn verjaardag geboren is. Dus ‘zijn’ zou in dit geval kunnen. En ‘mijn’ kan dus ook, aangezien de broers dezelfde verjaardag hebben. dus.






:lol: moet even hardop lachen om dat dijenkletser :mrgreen:

@Esther28 wrote:

Beetje late reactie, maar het is inderdaad ZIJN verjaardag.

tuurlijk kan het allebei, maar het gedichtje gaat nu eenmaal zo, 't is een veel voorkomend gedichtje…

zo van, hee kijk nou, das toevallig, de baby is precies op zijn eigen verjaardag geboren, hoe is het toch mogelijk?? :shock: :mrgreen:



niet mijn smaak, maar goed, das een ander verhaal




uh over dijenkletsers gesproken: je haalt een topic van maanden oud naar boven om even te zeggen dat het ZIJN moet zijn, omdat het gedichtje nou eenmaal zo gaat??? Haha sinds wanneer zijn er regels over hoe gedichtjes gaan? Voor zover ik weet mag eenieder zelf weten wat ie op een geboortekaartje zet, en hoe ie gedichtjes aanpast zodat het (nog meer) van toepassing is op hun eigen situatie :wink:

Dus ‘het IS inderdaad ‘zijn’ verjaardag’, vind ik een behoorlijk dijenkletserige opmerking :angel:

Ach volgens mij moet je nooit kaartjes te ver van tevoren laten drukken.



Het is toch halfbakken om met zo’n zin aan te komen als het zowel zijn als mijn verjaardag is.



Ik had voor een nieuw tekstje gegaan iig. Het is uiteindelijk toch wel een beejte bijzonder dat je twee kindjes op dezelfde datum kreeg.



En ik snap de verwarring in de familie dan ook wel.