discuseren

hoi



vroeg me af of jullie kids ook zo discuseren en steeds het laatste woord willen hebben ?



Vindt het soms zo vermoeiend want ze vindt dat ze gewoon echt altijd gelijk heeft en wil daar best voor stijden :frowning:



Het is me oudste emily is altijd al een pittig ding geweest maar deze week lijkt het te verergeren, dacht of de pubertijd begint nu misschien wel echt.



Of komt de ongesteldheid er misschien nu aan, kan der gedrag misschien verklaren.



Voorbeeld :



Ze had gister op school der enkel verzwikt ( ze heeft x-benen en stijkelt vaak over der voeten) dus ze komt thuis gezicht op onweer.

Beveelt ze dat ze nu naar de dokter moet want der voet is gebroken :lol:



Ik zo emily als dat zo was zal je niet kunnen lopen zie weer : ja maar dan is ie zwaar gekneust en we moeten nu weg, ik maar je kan er niet zomaar na toe gaan en je enkel zal misschien wel zeer doen maar aan de buitenkant zie ik er niks aan, we kijken het een paar daagjes aan en dan kunnen we altijd nog langs gaan.



Maar ze blijft erbij ( ze is erg kleinzerig) vanochtend moest ik van der een briefje schrijven voor de juf dat ze niet aan gym mee kon doen maar vervolgens huppeltze zo door het huis, dus denk van niet :naughty:



herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om ?

Herkennen ja!



Oplossen??? Géén idee :wink:



NEe ff serieus…die van ons is nu 12 en wil altijd discussieren over van alles en nog wat…

Standaard antwoord hier is: ik discussieer met jou alleen over de prijs van de bloemkool, verder pas je je maar aan aan onze regels :mrgreen:

Ja herkenbaar :mrgreen:

Wat ik eraan doe? Tja als hij echt zijn zinnen op “winnen” heeft gezet dan kap ik het af. Ik zal hem niet het laatste woord geven als ik gelijk heb.

Hij mag altijd zeggen wat hij vind, wat hij voelt als hij het maar op een normale manier doet anders dan houdt het hele gesprek op.

Ik sta voor groep 8 en ook krijg altijd hele discussies over me heen. Ze mogen bij mij altijd zeggen wat ze van iets vinden, maar discussies voeren, daar doe ik niet aan. Het is toch nooit goed. Zij mogen hun verhaal doen, ik vertel wat ik ervan vind en dan is het klaar. Eruit komen doe je toch niet, want ze blijven altijd het laatste woord willen hebben. Ik merk erg dat wanneer ik daar dus op in ga, wordt het alleen maar erger.

Ik vind het heerlijk die discussies met de kids. Maar ze moeten wel met goed argumenten komen.

Nu vind ik discusieren heel wat anders dan perse het laatste woord willen hebben of hun zin doordrijven.

hoi



hoor dus dat ik er niet alleen voor sta :oops:



Emily is altijd al een heel pittig ding geweest maar de laatste weken is het echt dagenlijks raak dat ze constand probeert het laatste woord te krijgen en ons te ondermijnen.



Mijn vriend zet der steeds op de trap maar ben bang dat dat geen rsultaat boekt want mevrouw blijf vinden dat ze gelijk heeft.

Ze mag best der mening geven dat is het niet maar op een gegeven moment is het afgedaan alleen dat vindt emily dan niet en gaat door :evil:



We willen niet steeds mopperen maarja als ik nu alles toe laat is straks het hek van de dam.

Ze hoort gewoon te luisteren punt uit wij zijn der ouders.