Dipje :-(

Marijn is sinds paar weken wat onrustig, echter is dit de laatste week erger geworden, vooral s’nachts.

We komen beide niet aan onze nachtrust toe en het begint nu wat op te breken, ben erg moe.

Ondanks het vele drinken wat hij s’nachts doet, heb ik sinds gisterenidee dat mijn voeding minimaal is, dit omdat mijnborsten slapper en minder vol zijn steeds, ook moeite met kolven.

De melk schiet ook na mijn idee wat moeilijker toe, duurt wat langer.

Gisteren en vandaag heb ik regelmatig syntocinon gebruikt om het toe schieten wat vlotter te laten gaan. Kan geen kwaad toch?



Nu merkte ik gisteravond dat mijn afscheiding wat donkerder was en vanmorgen zat er een dun sliertje bloed bij.

Kan dit door de syntocinon zijn? Doordat het de baarmoeder ook iets meer doet samentrekken? Gebruik het normaal zelden en nu een keer of 8 gebruikt gister.

Of zou er een naderende menstruatie zijn? Kan het dan zijn dat de melk wat terugloopt en de melk moeilijk toe schiet?

De terugloop merk ik pas sinds gisteren, daarvoor gewoon volle stevig borsten, nu wat slapper en minder vol.



Hoe kan ik mijn productie zo snel mogelijk weer opkrikken?

Leg marijn nu wat vaker aan, maar als hij geen honger heeft doet hij niet echt moeite. Ben gister dus ook begonnen tussen de voedingen even te koven. Krijg er met de kolf soms dan maar 20 cc uit, heeft dit dan wel zin?



Zoals het ws wel te lezen is, maak ik even een dipje door.

Hoop dat het dipje snel weer voorbij is :?

Hier hetzelfde…minimale interesse in drinken en snel afgeleid.

Een naderende menstruatie kan idd de aanleiding zijn, denk niet dat de neusspray het veroorzaakt.



En ook al kolf je maar 20 cc…er gaat wel een ‘aanmaak-signaal’ naar je borsten…



Het slapper voelen/zijn van je borsten komt omdat de hoeveelheid vraag/aanbod gewoon goed op elkaar is afgestemd…niet omdat je minder melk zou hebben.



Ik denk dat je je hier niet te druk over moet maken…dipje, wat vanzelf weer goed komt :thumbup: :hug:

Bedankt voor je reactie!!



Dat mijn borsten slapper voelen komt echt niet door het vraag en aanbod, merk dat de kleine ook iets minder plasluiers heeft, nog wel genoeg, maar wel iets minder.



Kan je van een naderende menstruatie zo’n terug loop hebben?

Denk dat de kleine gisteren wel 11 keer heeft gedronken en heb 2 keer gekolfd. Toch merk ik nog weinig verschil in de productie. Hoe kan ik hem nog meer opkrikken?

Inderdaad niet teveel druk maken. Meer vrouwen hebben last van een bv dipje als ze ongesteld moeten worden. Na een paar dagen is de productie weer normaal. Je bent al goed bezig met extra aanleggen en kolven. Verder natuurlijk voldoende rust nemen, en zelf goed blijven drinken en eten.



Hier kan je meer lezen: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/menstruatie-en-borstvoeding.html



Succes!

Dankje wel voor je berichtje!



Moeilijk hoor om je er niet druk om te maken :wink:

Hou altijd wel graag controle over dingen en dat heb je hier niet over he.



Hoe lang duurt zo’n bv dip meestal voor de mekk weer toeneemt?

Herkenbaar om controle over alles te willen hebben :wink:



Ik zou rekenen op een weekje dat je productie weer normaal is. Probeer hem overdag wat vaker aan te leggen, zodat hij 's nachts minder komt. Ik neem aan dat je 's nachts liggend in bed voed zodat je door kan slapen wanneer je zoontje drinkt?

Overdag leg ik hem max om de 2 uur aan, soms ook meerdere keren in het uur.

De kleine man ligt bij ns op de kamer en neem ik ook bij me in bed als hij s’nachts komt.

Het heeft even wat energie gekost maar mijn productie is weer aan opkrabbelen.

Hoop dat het zo blijft!

Waar het nu van kwam? Ben tot op hedden nog niet ongesteld, misschien eisprong?

In ieder geval idee gehad dat ik bijna geen melk meerr had, heb een aantal dagen denk weer keer of 12 a 13 gevoed en gelukkig met resultaat!

Hoor de kleine nu weer lekker klokken en hij heeft we veel meer plasluiers.

Wat goed dat je productie weer omhoog gaat! Het vele aanleggen heeft dus gelukkig geholpen :wink:



(Ik denk ook vaak dat ik ongesteld word en dan word ik het toch niet. Misschien omdat ik dan ook weer vaker aanleg?)