ik gaf 4 maanden volledige bv, en daarna moest ik op een combinatie bv/kv overgaan (voor de pap)
nu krijgt Sofie 3 x bv en 2 x een papfles (ze is 6,5 maand)
mijn ‘probleem’ is: ik wil graag op dit niveau blijven, maar elke keer loopt zo’n twee weken nadat ik ongi geweest ben de bv enorm terug, er komt nog maar een halve voeding uit en Sofie is echt gefrustreerd. Dit houdt ongeveer 2 weken aan, daarna komt de voeding op de dag nadat ik ongi ben geworden weer terug, en met een beetje stuwing heb ik weer genoeg. Ik heb dit nu al een aantal keren meegemaakt en het is echt frustrerend om twee weken op en twee weken af te gaan. Iemand die ook deze ervaring heeft en iemand die weet wat je eraan kunt doen?
ik kan niet kolven (komt nooit meer dan 20-30 ml, zelfs met oxitocine) en twee van de vier weken om de twee uur aanleggen wil ik ook niet…
iemand ervaringen of tips?
Oxytocine helpt alleen voor de TSR, als je productie terugloopt en de oorzaak ergens anders ligt dan bij de TSR, dan helpt dat niet.
Domperidon schijnt de productie te verhogen, maar gaat wel mee in de moedermelk… (Om die reden wil ik het niet gebruiken, ook al weet ik dat het maar een heel klein beetje is.) En dat zou je dan wel altijd moeten gebruiken, want het werkt niet op de korte termijn… Heb ook geen idee of het helpt als je productie hormoonafhankelijk is (want daar lijkt het op…?)?
Verder heb ik helaas geen idee…behalve vaker aanleggen of toch kolven en dan daarmee aanvullen (een aantal keer 30cc is toch weer aardig wat - bij mij is het trouwens ook zo dat er pas na een heleboel keer kolven wat meer kwam…daarvoor was het ook altijd erg weinig)…
Zeer herkenbaar helaas, en erg frustrerend. Behalve in die periode vaker aanleggen of kolven (ook al komt er weinig, het is voor je borsten toch een signaal om de productie wat op te schroeven) geen tips ben ik bang.
Mijn Sophietje :inlove: geniet ondanks de maandelijkse dip al bijna 2 jaar van de BV, dus het kan best goed gaan hoor!
goed om te weten.
grappig, dus ook een soph (f) ie.
ik had alleen nog nooit van anderen gehoord dat zij dat ook hadden…
vraagje" komt het bij jou ook altijd terug nadat je ongi geworden bent? elke keer ben ik weer bang dat het voorgoed opdroogt…
ik hoop sofie in ieder geval die 3-4 voedingen per dag te kunnen blijven geven. die twee flessen neem ik dan op de koop toe.
bedankt voor de reacties
Hihi, ja grappig, onze Sophie heeft zelfs nog een half uurtje Sofie geheten, maar toen we het op het scherm van de PC in de verloskamer zagen staan vonden we met ph toch mooier en hebben we het zelf veranderd in de computer :oops:
En ja, de BV komt iedere keer na m’n menstruatie weer goed op gang. Maar het heeft wel veel onzekerheid gegeven hoor. Ik heb ook vaak gedacht dat het afgelopen was en dan had ik na 2 weken toch opeens weer wat stuwing. Ik heb een Mirena spiraal en wordt nauwelijks ongesteld, soms is het enige waaraan ik m’n cyclus merk het feit dat de BV opeens terugloopt en zich vervolgens dus weer herstelt.
ja, herkenbaar! elke keer dat het terugloopt denk ik: tja… dat was het dan… maar ik mag blij zijn met 6 maanden voeden
nee ik wil meer!
nog een weekje, dan ben ik er weer doorheen, hoop ik… bedankt!
Bij de oudste liep mijn voeding juist terug als ik ongesteld werd. Ik heb stug doorgevoed, alleen wat vaker aangelegd (beeb bliefde de fles niet dus ik moest wel :lol:) en na een paar maanden trokken mijn borsten zich niks meer aan van een paar hormoontjes meer of minder. Uiteindelijk hebben we het vier jaar uitgehouden :P.