Dip :-(

Mensen help me alsjeblieft want weet het even niet meer. Ben al zo’n emo-bom maar nu mijn mannetje ook niet tevrede krijg sta ik helemaal steeds te janken…



De BV liep geweldig. Moesten hem wakker maken om de 4 uur en hij was zo tevrede. Genieten gewoon! Toen begon het eerst met 2 avonden waarop hij alleen maar wilde drinken en volgde er 2 dagen waar hij overdag om de 2 uur kwam en in de avond weer constant wilde drinken. Gevolg, tegen de avond had ik amper melk over en was Tyas ontevrede. Toch sliep hij dan de nachten wel weer goed en kwam maar 1 keer voor een voeding! Maar als hij overdag en in de avond dronk dronk hij ook anders en slechter. Meer gesabbel en hoorde en zag weinig slikken. Ene keer viel hij na 1 borst weer in slaap, andere keer wilde hij wel een tweede. Ene keer drinkt hij 4 tellen en dan weer een half uur.



Vandaag is het weer bal. Huilen, zoeken maar mn borsten krijgen amper de tijd om zich weer goed te vullen en Tyas drinkt slecht en is ontevrede en verdrietig. Hij slaapt ook slecht wat niet goed kan zijn. Ja in mn armen of op mn buik!



Moet ik hier maar aan toe geven en op zijn verzoek blijven ingaan? Ook al is dat 4 keer in het uur?



Of moet ik een minimale tijd ertussen laten? Ik hoor wel eens over minimaal 2 uur ertussen.



Moet ik misschien gaan kolven om de productie weer op te krikken? Zo ja bij welke voedingen?



Is dit nu nog steeds het regelen?



Wat kan ik doen om in de avond toch voldoende melk te hebben?



HELP! :cry:

@Esther83 wrote:

Moet ik hier maar aan toe geven en op zijn verzoek blijven ingaan? Is dit nu nog steeds het regelen?
Twee keer volmondig: JA! Ik ben natuurlijk alleen maar ervaringsdeskundig en geen expert, maar het klinkt erg als regelen en als dat inderdaad zo is, dan kun je maar één ding doen: niet op de klok kijken, er lekker voor gaan zitten/liggen, zak eten erbij, lekker veel drinken en hem continu aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen… :hug: . Sterkte!!! Ennuh, hou vol hoor, dit gaat echt over!

Ben het met Jassie eens hoor, het is vast regelen…

Het komt vast goed hoor!!! :hug: :hug: :hug: :hug:

Marieke

Mij is verteld er aan toe te geven, maar als het langer dan een dag duurt de tijd tussen de voedingen te gaan rekken (met pink) tot 3 uur (bij het cb zeiden ze overigens 2 uur)

Als het goed is pakken ze dan vrij snel het ritme weer op.



Succes,

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik zou niet gaan rekken hoor… :think: als hij regeldagen heeft gewoon laten drinken… hoe eerder je je erbij neerlegt des te eerder ben je ervan af… Zorg ook zelf voor voldoende rust… regeldagen duren langer als je zelf vermoeid bent heb ik gehoord… Oh en voldoende voeding s’avonds dat komt wel goed denk ik… Je borsten hebben een signaal gekregen door het vele aanleggen dat ze meer moeten produceren… Je borsten “lijken” leeg s’avonds maar geloof me, dat zijn ze niet… Het is af en toe slappe hap en door het vele voeden zou je denken dat er niks meer over blijft… maar zo is het niet…



Succes…

Tja het CB zegt wel vaker leuke dingen. Hier tenminste :x

Maar even rekken is wel te doen maar kan moeilijk heel de dag met hem lopen en mn pink in zn mond. Heb er nog 1 van 2,5 rond hobbelen. Niet boos bedoeld hoor Evelien! maar meneer ligt nu weer in zn wiegje te slapen en lijkt goed onder zeil te zijn. Om half 5 voor laatst gevoed dus ben benieuwd. Nu 1,5 uur geleden dus en mn borsten blijven zo leeg aanvoelen :cry:

Leeg aanvoelen wilt echt niks zeggen, echt niet…



http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/ik_heb_te_weinig_melk.html



En dit stond er ook nog op BV.com…:



Als je borsten niet vol aanvoelen, heb je onvoldoende melk

Niet waar!

De borsten hoeven niet vol aan te voelen om ruim voldoende melk aan te maken. Het is normaal dat je borsten niet meer vol aanvoelen als je al een tijdje borstvoeding geeft, omdat je lichaam raakt afgestemd op de hoeveelheid melk die de baby drinkt. Deze aanpassing kan plotseling en al vrij vroeg voorkomen (twee weken na de geboorte of zelfs vroeger). Een borst is echter nooit helemaal leeg. Ook als de baby drinkt, wordt er melk aangemaakt. Krijgt de baby de melk uit de borst? Dat is wat belangrijk is, niet hoe vol de borst voelt.

Idd niet meer aan je borsten voelen :wink:

Er zijn vrouwen die weinig tiet hebben en toch genoeggggg melk :mrgreen:

ECHT!!

En blijf relaxed (in hoever dat mogelijk is met beeb en 1 van 2,5 :wink: ) en blijf vertrouwen op je lijf!!

Je kleine en jou (.)(.) zijn nu op elkaar aan het afstellen daar is even tijd voor nodig!!

Pak je rust wanneer je kan en drink goed en leg lekker aan…

Wij zijn er voor je meis JE KAN HET!!! :-*

Met 12 dagen heb je meestal regeldagen… Je kan dan inderdaad niet meer doen dan aanleggen en rust nemen (in hoeverre dat kan dan)…



Vollen borsten heb ik in de 9 maanden dat ik bv heb gegeven niet gehad… Stuwing heb ik nooit gekend dus dit wil echt niks zeggen hoor…



Nog even proberen vol te houden…



Kijk naar de plasluiers, dat zegt meer dan volle of lege aanvoelende borsten…



gr patricia

Komaan, je kan het! Kan me je gevoelens zo terug voorstellen! Het gaat inderdaad over, toegeven aan het aanleggen, ook in je hoofd… :hug:

Esther…niet opgeven nu hoor !!!



Ik zit ook in de regeldagen en dan die spruw er boven op dus weet hoe het voelt.

Daarstraks had Lotte net gedronken, nog geen half ur later brullen en brullen, ik dacht krampen, dan dacht ik een boer die vast zat en dan van ellende maar aangelegd…heeft gedronken alsof het uuuuren geleden was :roll:

En hier is het ook 's avonds vaak kort achter elkaar drinken en drinken.



Ik zou blijven voeden op verzoek, ik weet dat hetr niet makkelijk is met Nova die rondloopt maar het is wel de einge manier om alles weer in evenwicht te krijgen.



Dikke knuffel!!!

Jasper heeft gisteren(en vandaag ook nog een beetje) ook weer de boel ‘geregeld’ en ook ik heb geen vollere borsten dan anders, maar ik hoor hem wel lekker klokken en er is zo veel melk dat hij helemaal onderzit- en dat terwijl ik net 20min daarvoor nog gevoed heb… Dus laat je niet veronzekeren doordat je (.)(.) zo leeg aanvoelen :hug:

Ik zit nu denk ik ook in de regeldagen… is zooo vermoeiend… mijn tieten voelen zo leeg aan, dat ik ze wel op kan pakken en op mijn rug kan knopen, zo slap… echt waar… en TOCH verslikt die aap zich telkens… 8)

Er zit een BOEL melk in de slappe happers… :mrgreen:

Ik hoorde hem dus ook niet drinken en kon het ook aan het ritme niet ontdekken. Normaal zie je duidelijk een soort “zuig-zuig-pauze” en vaak hoorde je in die pauze het slikken. Nu was het vaak zuigzuigzuigzuigzuigzuigzuigzuig-moe…



Maar! Ik heb hem om half 9 wakker moeten maken (ik laat nl wel de max van 4 uur ertussen) en hij viel zo onwijs tevrede in slaap. Huiskamer vol visite, ik in de slaapkamer een potje zitten janken van geluk. Ik weet dat er dagen aan zullen komen dat het weer bal gaat maar dankzij jullie lieve woorden kom ik er wel. Echt meiden doet me goed :-*

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon troost zoekt. Regeldagen gaan (soms? :think: ) ook gepaard met een sprongetje in de ontwikkeling, waardoor de wereld voor zo’n kleintje even weer op de kop staat. Leonie deed ook altijd zuigzuigzuigzuig als ze troost zocht. :hug:

@Esther83 wrote:

Tja het CB zegt wel vaker leuke dingen. Hier tenminste :x

Maar even rekken is wel te doen maar kan moeilijk heel de dag met hem lopen en mn pink in zn mond. Heb er nog 1 van 2,5 rond hobbelen. Niet boos bedoeld hoor Evelien! maar meneer ligt nu weer in zn wiegje te slapen en lijkt goed onder zeil te zijn. Om half 5 voor laatst gevoed dus ben benieuwd. Nu 1,5 uur geleden dus en mn borsten blijven zo leeg aanvoelen :cry:
Ik snap best dat je het niet boos bedoeld. Ik ben ook nog maar leek op dit gebied en zeg alleen maar wat mij was geadviseerd (van verschillende kanten overigens)



Maar wat fijn dat je hem 's avonds wakker moest maken en hij daarna weer zo tevreden in slaap viel :dance: Ik kan mij voorstellen dat je moest janken van geluk :smiley:



Komt hij nu weer wat minder vaak?(3 a 4 uur) Of is dat nog moeilijk te zeggen?



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Het is nog moeilijk te zeggen maar tot nu toe ligt hij weer tevrede te slapen. Vanacht ging iig goed! Ik denk wel dat het geregel over is.