dinsdag gekolft morgen nog geven??

Kan ik melk die ik dinsdag heb gekolft morgen nog geven? het is de 5e dag…

De melk is gelijk de koelkast in gegaan…



Als het niet kan dan geef ik het vanmiddag en dan kolf ik wel voor morgen af… Anders kan ik lekker heel deze vrije dag live geven en hoef ik niet te kolven… (mag heel het weekend al kolven omdat ik 2 dagen mag werken van 8-16u)



grts patricia

Hoi Patricia,



Op bv.com is een moedermelkbewaarschema terug te vinden, waarin o.a. de punten van aandacht worden vermeld bij het verzamelen en bewaren van mm: Bv.com-Bewaren van mm. Als aan de voorwaarden (hygiëne, direct koelen, achterin de koelkast bewaren etc.) is voldaan, is het geen enkel probleem om mm op de vijfde dag na het kolven aan je kindje te geven.

De Canadese kinderarts Jack Newman houdt als bewaartijd zelfs 8-11 dagen aan: Bv.com-Melk afkolven.



Groetjes van Yvonne

Bedankt voor je antwoord, kon alleen vinden op borstvoeding.com dat je het tot 5 dagen mag bewaren maar als er zelfs staat 8-11 dagen dan komt het helemaal goed…



grts patricia

Ja hoor, kan makkelijk. Ik tel dat als 4 dagen. Dat doe ik elke week. En ik heb het weleens 2 dagen later gegeven.

Ze heeft het opgedronken, nou ja een beetje ervan dan… (madam drinkt maar 100cc per keer ongeveer uit de fles)…



Ik hou nu vaker die 8 dagen aan, en dat bevalt me prima… Hoef ik niet zo veel in te vriezen en heb ik meer melk in de koelkast wat mij rust geeft en ik daardoor niet die druk heb om teveel te moeten kolven…



grts patricia