Echt, om gek van te worden. Ik kan soms gewoon niet op woorden komen. Vorige week had ik het met een collega over leuke merken kinderkleding. Kon gewoon niet op het woord Vingino komen en nog een ander merk (waar ik nu ook niet op kan komen trouwens). En vandaag wist ik de achternaam van een collega niet meer. Echt iemand die ik goed ken hoor.
Herkennen jullie dit? Ben ik gek aan het worden? (ik ben pas 37 :shock: )
Ha, komt mij bekend voor…
Lijkt een beetje op Nol van Sam Sam;-)
Oh ik heb dat ook heel vaak! En ik ben pas 24
Hahaha nee das niet de leeftijd dat betekend dat je hersenprioriteiten even ergens anders liggen. Gaat ook met vlagen overigens, soms werken die grijze cellen heel goed en soms…lijkt het of ze vakantie hebben. :shifty:
En heel soms is het geen vakantie van je hersenen maar is er meer aan de hand :? Maar dan neemt het wel heftige vormen aan. Dan denk je regelmatig dat je een dom blondje bent :lol: En valt het anderen ook op terwijl het jezelf niet echt opvalt.
Als het zo gaat en er zijn andere rare dingen als heel moe enzo dan zou je naar je huisarts kunnen gaan voor bloedonderzoek. Bijvoorbeeld B12 tekort of schildklier ofzo.
Maar zolang het nog niet zo is dan gewoon de humor er van inzien. Want soms is het waarschijnlijk best grappig.
Herkenbaar ja zeker, en na de derde heb ik gewoon last van chronische zwangerschapsdementie.
Ik zeg weleens dat ik met de derde bevalling mijn laaste restje hersencellen heb uitgepoept :mrgreen:
Weet je wat ik ook vaak heb dat ik van iets wel de Engelse uitdrukking of woord weet maar het niet in het Nederlands, terwijl ik echt niet zo heel goed Engels spreek of zo. Ik kijk gewoon te veel films en series denk ik.
Ik ken het ja, sinds mn zwangerschap lijkt mn vocabulair soms echt gehalveerd. Dan kan ik echt niet meer op de simpelste woorden komen.
Heel herkenbaar, maar hier is het meestal een teken dat ik mijn B12 injectie weer moet hebben.
Dan noem ik rustig de vensterbank een aanrecht of ik zoek een waterballen ipv een wattenstokje… mega irritant! Vooral omdat als ik het zeg ik wéét dat het niet klopt! :oops:
@mamma van sharondenise wrote:
Herkenbaar ja zeker, en na de derde heb ik gewoon last van chronische zwangerschapsdementie.
Ik zeg weleens dat ik met de derde bevalling mijn laaste restje hersencellen heb uitgepoept :mrgreen:
Weet je wat ik ook vaak heb dat ik van iets wel de Engelse uitdrukking of woord weet maar het niet in het Nederlands, terwijl ik echt niet zo heel goed Engels spreek of zo. Ik kijk gewoon te veel films en series denk ik.
Hahaha dit komt me ook heel bekend voor :mrgreen:
Weet 't vaak wél in 't engels, maar kan er dan echt niet opkomen in het nederlands.
Oooh ja dat met dat Engels is hier ook vreselijk. Heb 2 jaar Engels leraar gestudeerd en dan werd aangeraden om in het Engels te gaan denken enzo. Oef dat zit er hier echt nog in. Vooral woorden als perhaps en besides en dergelijke kom ik 90% van de tijd niet op het Nederlands. :wall:
En ik weet zeker dat het hier niet B12 problemen zijn maar dat het echt met de zwangerschappen te maken heeft (al verminderd je B12 dan vaak wel door het extra verbruik). En sommige dagen lopen echt wel heeeel goed en dan heb ik ook nergens last van. :think: Vooral als ik zelf vakantie bv heb en niet alleen mijn hersencellen :lol:
O, haha, dat engels heb ik ook. Dat is een uitdrukking niet in het Nl weet, maar wel in het engels. Bizar toch.
Helemaal lachen is als ik in Frankrijk ben. Ik spreek enig frans. Zeg maar huis tuin en keukenfrans +. Maar als ik dan iets niet weet, dan denk ik in het engels en dus niet in het nederlands. Soms zelfs in het duits.
Ariel: ik heb niet echt het idee dat het zo erg is dat anderen er wat van denken en dat ik me een dom blondje voel, maar het is wel irritant. En als het een paar dagen achter elkaar wat erger is voel ik me helemaal een sufkont. Maar wel een goede tip trouwens, van die vitamine en schildklier. Goed om in de gaten te houden.
@mamma van sharondenise wrote:
:lol: 't is dat de laatste 2 van mij met ks zijn gekomen maar dat idee heb ik ook af en toe dat hun m’n hersencellen hebben meegenomen bij de geboorte :shifty:
Ik heb dat ook heel vaak, kan heel vaak niet op bepaalde woorden komen. Lijkt soms wel een denk en spraakgebrek, of in mijn hoofd heb ik het goed en spreek het vreemd uit :mrgreen:
@Sennapen wrote:
Ik heb dat ook heel vaak, kan heel vaak niet op bepaalde woorden komen. Lijkt soms wel een denk en spraakgebrek, of in mijn hoofd heb ik het goed en spreek het vreemd uit :mrgreen:
doe ik ook, verkeerd uitspreken. haha… blij om te horen dat ik niet de enige ben
Jij onthoudt gewoon de dingen die er echt toe doen.
Volgens mij is daar niets mis mee :mrgreen:
hier ook een vergeetachtige miep en ook last van niet op woorden kunnen komen of de verkeerde woorden zeggen. bij mij is het waarschijnlijk de nasleep van mijn operatie (ruim 4 uur onder narcose geweest)
wat ook irritant is dat je bijvoorbeeld naar de keuken of woonkamer loopt om iets te pakken en dan ben je daar en dan denk je: ‘wat kwam ik hier in vredesnaam doen???’ :wall: :wall:
Oja, vreselijk. Ook erg. Iets ergens neerleggen en het dan niet meer kunnen vinden.
Als ik mijn steutels nu even ergens neerleg dan spreek ik mezelf altijd hardop toe:“de sleutels liggen op de kast” en dan vergeet ik het niet. Maargoed, dat vergeet ik in de haast dus ook vaak.
Grappig ik dacht dat dit onderwerp over mij ging, bij het zien van de titel.
Maar ik heb het ook hoor. Vooral als ik moe ben.
Voorheen had ik mijn agenda in m’n hoofd zitten en vergat ik echt geen enkele afspraak…
Ik kan er behoorlijk gefrustreerd van raken (soms heel boos), als ik niet uit m’n woorden kan komen en al helemaal als mensen niet even de moeite doen om te luisteren. :wall:
@meisje1974 wrote:
@Sennapen wrote:Ik heb dat ook heel vaak, kan heel vaak niet op bepaalde woorden komen. Lijkt soms wel een denk en spraakgebrek, of in mijn hoofd heb ik het goed en spreek het vreemd uit :mrgreen:
doe ik ook, verkeerd uitspreken. haha… blij om te horen dat ik niet de enige ben
Nee hoor, shake my hand Vind het wel heel vervelend, want mensen verbeteren me altijd… alsof ik onnozel ben.