Dingen die wel op de uitzetlijst staan, maar niet nodig hebt

Ik koop alleen maatje 56/62 aangezien ons meisje nu al 3 weken voor loopt op schema. Verder stond er bij mij een po op het lijstje, waarschijnlijk voor als je thuis bevalt, dat doe ik niet dus die schaf ik ook niet aan.

Verder heb ik ook 2 thermometers, geen flanellen luiers (zou niet weten waarvoor)

Verder ook geen tummytub (onding, ik gebruik liever een badje) en ook geen wiegje.

Sommige dingen heb ik veel meer dan nodig is: omslagdoeken, kledingsetjes, rompers, sokjes, mutsjes enz. Doorgaans is het snel vies en heb je aan 3 setjes kleding niet genoeg.

Badthermometer vind ik zelf onmisbaar. Tuurlijk voel je wel of het warm is of niet, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, een ietsje te lauw of net iets te warm badje is ook niet fijn.

Die flanellen luiers heb ik echt helemaal niet gebruikt.

De hydrofiel luiers gebruikte ik daarentegen echt overal voor. Het zijn ook heerlijke lappen om als spuugdoek te gebruiken, die officiele spuugdoekjes vind ik maar kleine ondingen :lol: .

Flanellen luiers :eh:

Ik snapte van tevoren al niet waar ze voor waren en nu nog steeds niet… :think:

Hydrofielluiers vind ik echt toppers! Kan er niet genoeg van hebben en gebruik ze echt overal voor.

Kleding maat 50/56 heeft Bastiaan tot 8 weken aangehad, en hij was 51 cm en 6,5 pond bij zijn geboorte.

Kruiken heb ik zeker de eerste 2 weken gebruikt omdat hij toch afkoelde 's nachts, en later ook om zijn bedje lekker warm te houden als ik hem aan het voeden was. Die babykruiken blijven namelijk zo goed als de hele nacht warm :slight_smile:

Ik gebruik de flanellen luiers wel; ze gaan onder het hoeslaken op het matrasje in zowel het wiegje als in de kinderwagen.

Volgens mij heb ik het de vorige keer niet genoemd, maar ik vind het ‘zitding’ voor in bad ook niet nodig…we hebben het één keer gebruikt (in het grote bad), maar ik vond het geen succes. En in het kleine badje paste het niet eens. Maar anderen zullen hem misschien heel veel gebruikt hebben. :wink: :slight_smile: Het hele badje + standaard hebben we trouwens maar een week of vier/vijf gebruikt…maar goed, in het begin was het wel handig.

Wij hebben het badstoeltje inderdaad heel veel gebruikt voor de 2e 9en straks ook voor nummertje 3), lekker makkelijk met zijn allen in het grote bad! :smiley:

Flabellen luiers gebruik ik hier ook onder het hoeslakentje van de matras!